Stĺpček z mesta: Ani žltú

Terajšie náklady na bratislavskú MHD sú také veľké, že aj letmý pohľad na ne okamžite ukončí debatu o tom, či by sme v nej mohli cestovať zadarmo.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Terajšie náklady na bratislavskú MHD sú také veľké, že aj letmý pohľad na ne okamžite ukončí debatu
o tom, či by sme v nej mohli cestovať zadarmo. Už teraz dotácia mesta dopravnému podniku tvorí štvrtinu rozpočtu mesta. Ak by vypadli príjmy z lístkov, mesto by muselo niekde ušetriť približne pätinu rozpočtu.

Znížiť iné výdavky alebo zvýšiť dane približne o 40 miliónov eur je však nereálne. Možno by sa znížil počet áut, čo by iste prinieslo lepší život a s ním napokon aj viac peňazí, ale mesto by nevládalo plniť iné svoje úlohy. Alebo by v ňom boli také vysoké dane, že by sa mnohí pratali podnikať inam.

foto
V Bratislave chcú pätnásť nových revízorov

No tie obrovské čísla si zapamätajme, aby sme rozumeli, akú veľkú váhu v mestských financiách má to, čo sa deje v dopravnom podniku. Najmä preto, aby sme nerezignovali na tvrdenie, že v skutočnosti nás do toho nič nie je, pretože „politicky“ pripadol dopravný podnik Smeru a teda ani primátor Ftáčnik nemôže len tak niečo jeho vedeniu prikázať.

No predstavte si, že by sa nejakému ministrovi dokázalo, že tender na úrovni ročného rozpočtu jeho rezortu zmanipuloval tak, aby sa víťazom mohla stať len jedna firma. Určite by musel premiér minimálne vysvetľovať, ako je to možné.

A pritom presne to sa stalo Belfiho vedeniu dopravného podniku. Tender na trolejbusy sfúkli najprv kontrolóri Európskej komisie, aby ho napokon stopol aj Úrad pre verejné obstarávanie.

S verdiktom o diskriminácii, ktorý sa dá preložiť do normálnej reči len tým, že bol zmanipulovaný tak, aby v ňom nemohol vyhrať hocikto. A čo na to primátor Ftáčnik? Ani len tú žltú sa neodvážil vytiahnuť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 950
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 862
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 903
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 443
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 805
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 642
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 775
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 280