SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Bratislava v pondelok ukáže pokračovanie električky v Petržalke

Petržalčania nechcú v oddychovej zóne štvorprúdovú cestu. Petíciu už podpísalo viac než 8000 ľudí.

Chorvátske rameno sa stalo obľúbeným kúskom prírody uprostred petržalského sídliska.Chorvátske rameno sa stalo obľúbeným kúskom prírody uprostred petržalského sídliska. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Ako bude vyzerať druhá etapa nosného dopravného systému, ktorá by mala viesť z Bosákovej ulice po Janíkov dvor v bratislavskej Petržalke, ukáže hlavné mesto obyvateľom v pondelok 22. apríla.

Prezentácia sa začne o 18.00 h v priestoroch Zrkadlovej sály Primaciálneho paláca.

Prídu aj s petíciou

Proti projektu v Petržalke sa už zdvihla vlna odporu. Obyvateľom sa nepáči, že popri električke má ísť aj štvorprúdová cesta pre autá, ktorá pretne dnes zelené územie. Petíciu proti ceste už podpísalo takmer 8000 ľudí.

"Územie takmer štvorkilometrovej trasy nerealizovaného metra pozdĺž celého Chorvátskeho ramena už 30 rokov využívajú Petržalčania na oddych a rekreáciu v prírodnom prostredí," pripomínajú aktivisti v petícii. Upozorňujú, že sa vyrúbe 2000 stromov, čo v tomto území pokladajú za neprijateľné riešenie.

Ľudia žiadajú prieskum

Ľudia nechcú na území cestu pre autá ani neregulovanú zástavbu. Namiesto toho by prijali v lokalite mestský park s cyklotrasami. Od mesta tiež žiadajú, aby dalo urobiť dôveryhodný prieskum verejnej mienky Petržalčanov.

Na základe jeho výsledkov by sa potom podľa aktivistov mala vyhlásiť férová architektonicko-urbanistická súťaž, ktorej výsledky by sa premietli aj do nového územného plánu Bratislavy.

Na pondelňajšej verejnej prezentácii projektu sa zúčastní primátor Milan Ftáčnik, hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser, architektka mesta Ingrid Konrád a generálny riaditeľ spoločnosti METRO Bratislava Peter Ivan.

Druhá etapa nosného systému verejnej dopravy nadväzuje na prvú, ktorá počíta s vybudovaním koľajovej trate zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po petržalskú Bosákovu ulicu. Súčasťou projektu je rekonštrukcia Starého mosta, ktorý bude slúžiť nielen pre verejnú dopravu, ale aj pre cyklistov či ako promenáda pre chodcov.

Projekt počíta tiež s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a s vybudovaním novej, pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie. V súčasnosti mesto vyberá zhotoviteľa diela za viac ako 68 miliónov eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 904
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 057
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 495
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 154
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 592
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 316
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 957
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 954
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 907
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu