SME
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Cyklokoalícia je tiež proti štvorprúdovke v Petržalke

Svoj nesúhlas s výstavbou štvorprúdovej cesty pri Chorvátskom ramene vyjadrili občania v petícii, pod ktorú sa za dva týždne podpísalo 8 000 ľudí.

Zelené plochy okolo Chorvátskeho ramena chcú Petržalčania zachovať na šport a relaxáciu.Zelené plochy okolo Chorvátskeho ramena chcú Petržalčania zachovať na šport a relaxáciu. (Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Občianske združenie Cyklokoalícia, ktoré podporuje rozvoj cyklodopravy v hlavnom meste, je proti výstavbe štvorprúdovej cesty pri Chorvátskom ramene v Petržalke.

Štvorprúdovka je podľa predsedu Cyklokoalície Michala Malého v lokalite nepotrebná a nie je jasné, aké zápchy má riešiť, keďže tie vznikajú na mostoch. „Celá cesta je nezmyselná," uviedol na dnešnej tlačovej besede člen Cyklokoalície Tomáš Peciar.

Pri Chorvátskom ramene by členovia občianskeho združenia radšej videli vybudovanú cyklotrasu a park.

SkryťVypnúť reklamu

Štvorprúdová cesta na takmer štvorkilometrovom úseku sa v Petržalke plánuje v rámci výstavby druhej etapy električkovej trate z Bosákovej na Janíkov dvor.

Hovorca mesta Stanislav Ščepán tvrdí, že na vnútrosídliskových cestách je vysoká hustota dopravy. „Neboli na to dimenzované.“ Hovorí, že mesto hľadá riešenie v záujme všetkých Petržalčanov.

S cestou sa ráta v územnom pláne mesta, mnohí obyvatelia Petržalky sú však proti nej. Svoj nesúhlas vyjadrili v petícii, pod ktorú sa za dva týždne podpísalo 8 000 ľudí.

Verejná prezentácia bude o týždeň

V pondelok 22. apríla k druhej etape výstavby petržalskej električky plánuje mesto verejnú prezentáciu. Členka petičného výboru Dominika Belanská si však myslí, že mesto malo s diskusiou s občanmi prísť skôr. Malo by sa podľa nej pýtať ľudí, ako si predstavujú využitie priestoru, ktorý v súčasnosti využívajú na oddych a rekreáciu.

SkryťVypnúť reklamu

„Chceme, aby mali Petržalčania možnosť vyjadriť svoj názor na to, ako chcú oni toto územie využívať," povedala Belanská. Podpisy chce petičný výbor zbierať minimálne do pondelka 22. apríla, keď sa bude konať verejná prezentácia druhej etapy nosného dopravného systému MHD hlavného mesta. Odovzdať ju chcú bratislavskému primátorovi.

Ľudia podpísaní pod petíciou nechcú na území pri Chorvátskom ramene cestu pre autá, ani neregulovanú zástavbu. Žiadajú v ňom zachovať čo najviac z jestvujúcich stromov a zelených plôch. Namiesto cesty chcú v lokalite mestský park s cyklotrasami.

V petícii tiež občania žiadajú od mesta dôveryhodný prieskum verejnej mienky obyvateľov, na základe ktoré by mala byť vypísaná architektonicko-urbanistickú štúdiu. „Výsledky by sa potom premietli do územného plánu," doplnila Belanská.

SkryťVypnúť reklamu

„Magistrát sa zaoberá každou petíciou občanov, hlavne ak je na nej viac než tritisíc podpisov," reagoval Ščepán.

Primátor: O štvorprúdovke nie je rozhodnuté

Ako ešte začiatkom apríla informoval bratislavský primátor Milan Ftáčnik, o tom, či v Petržalke k električkovej trati pribudne aj štvorprúdová cesta, nie je stále rozhodnuté. Mesto má však podľa neho dnes už jasnú predstavu o trasovaní električky z Bosákovej na Janíkov dvor.

Ftáčnik dodal, že pripomienky k ceste od obyvateľov z okolia boli vždy, pretože ľudia sú zvyknutí okolie Chorvátskeho ramena využívať na oddych. Podľa Ftáčnika sa v lokalite ráta s investíciami, čo je zohľadnené aj v územnom pláne mesta.

Bude sa však podľa neho ešte diskutovať o tom, ako má byť petržalské územie obslúžené električkovou, autobusovou, automobilovou či cyklistickou dopravou i ako majú vyzerať chodníky pre peších.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 638
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 586
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 812
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 493
  5. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 2 467
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 274
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 029
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 380
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 127
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 078
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 336
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 131
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 933
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 539
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 910
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 704
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu