SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Kraj investoval do ciest za 4 roky takmer 18,5 milióna eur

Za posledné štyri roky investoval kraj do ciest mimo bežnej údržby 5-násobne viac ako za roky 2005-2009.

BRATISLAVA. Do rekonštrukcie ciest a mostov (mimo bežnej údržby) investoval Bratislavský kraj za štyri roky 18,43 milióna eur, čo je 5-násobne viac ako za roky 2005-2009. Náklady na rekonštrukciu ciest dosiahli počas predchádzajúcich štyroch rokov celkovo 3,49 milióna eur.

Do ciest sme investovali 5-násobne viac ako v predchádzajúcom období. Len pre porovnanie teraz dávame na cesty ročne o polovicu viac, ako dala župa v rokoch 2005 až 2009, povedal bratislavský župan Pavol Frešo.

Podarilo sa zrekonštruovať mosty v Malackách, v Tomášove či most ponad diaľnicu D1 Senec Pezinok, zrekonštruované sú aj cesty vo Vinosadoch či povodňami zničené komunikácie pod Malými Karpatmi. V tomto roku bude najnákladnejšou rekonštrukcia Pezinskej Baby, ktorá je v havarijnom stave, a poslanci BSK budú rozhodovať o dotácii na opravu ciest v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2012 bolo vyčlenených z krajského rozpočtu na bežnú údržbu 8,5 milióna eur a cca 6,3 milióna eur na rekonštrukcie ciest. Najnákladnejšou bola rekonštrukcia cesty vo Vinosadoch, kde sa v dôsledku jazdenia ťažkej nákladnej dopravy ale aj v dôsledku počasia a nevyhovujúceho stavu podložia zosúvala cesta a vytvárali sa trhliny. Vyše 1,2 milióna eur sa použilo na sanáciu ciest, ktoré boli zničené povodňami v roku 2011. Zrekonštruovali sa aj cesty III. triedy v obci Zohor.

Rok 2011 bol poznačený najmä povodňami pod Malými Karpatmi. Kraj odstránil následky povodní na cestách vo svojej správe za menej ako rok. Celkové náklady predstavovali viac ako 8 miliónov eur (s DPH).

Aj v roku 2010 opravil Bratislavský kraj viaceré cesty a tri mosty, náklady dosiahli takmer jeden milión eur. Zrekonštruoval sa napríklad značne poškodený most ponad Malý Dunaj v Tomášove, ktorý je jeden z najzaťaženejších v regióne, tiež železničný nadjazd v Malackách, ktorý bol v havarijnom stave, a kraj opravil aj most ponad diaľnicu D1 Senec Pezinok.

SkryťVypnúť reklamu

BSK má vo vlastníctve 511,68 km ciest (178,94 km ciest II. triedy a 332,74 km ciest III. triedy) a 130 mostov, z toho je 11 nad diaľnicami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 093
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 022
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 936
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 222
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 930
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 572
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 471
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 807
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 343
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 036
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 493
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu