Bratislavský hrad bude opäť modrý, má zlepšiť povedomie o autizme

Spolu s Primaciálnym palácom sa tak pripájajú ku stovkám významných budov na celom svete.

(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aj Slovensko sa v týchto dňoch zapája do medzinárodnej informačnej kampane o autizme "Rozsvieťme to na modro!". Dnes večer sa tak Bratislavský hrad a portál Primaciálneho paláca druhý deň po sebe osvetlia na modro.

Pripájajú sa tak k stovkám významných budov na celom svete, ako napríklad Empire State Building a 30 Rockefeller Center v New Yorku, CN Tower v Toronte, National Concert Hall v Dubline či budova parlamentu v Budapešti. Informovala predsedníčka SPOSA Mária Štubňová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosť si nielen týmto spôsobom pripomína dnešný Svetový deň povedomia o autizme. Autizmus je celoživotné postihnutie, ktoré zatiaľ lekári nedokážu liečiť a ktorého ekonomické a sociálne dopady sa naplno prejavia až u dospelých autistov. Informačná kampaň, ktorú u nás realizuje Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom (SPOSA), dáva ponuku spoločnosti porozumieť autizmu s cieľom, aby realizovala opatrenia, ktoré umožnia ľuďom s autizmom porozumieť svetu.

Pri tejto príležitosti sa tiež 5. apríla v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca v Bratislave uskutoční slávnostný koncert, na ktorom vystúpi spevácky zbor Pressburg Singers pod vedením dirigentky Janky Rychlej. Zvláštnosťou koncertu bude, že na ňom zaznejú aj hudobné skladby chlapcov s Aspergerovým syndrómom, pričom niekoľkí z nich predvedú aj svoje interpretačné umenie. Spestrením bude i výstava umeleckých fotografií ľudí s autizmom spojená s prezentáciou úžitkového umenia.

Autizmom trpí celosvetovo asi 67 miliónov ľudí. Na Slovensku trpí autizmom približne 0,5 percenta populácie, pričom postihuje štyrikrát častejšie chlapcov ako dievčat.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 112
  2. Vizuálny smog je problém 9 911
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 164
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 158
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 281
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 846
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 515
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 376
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 066
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 814