SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Bratislavský hrad bude opäť modrý, má zlepšiť povedomie o autizme

Spolu s Primaciálnym palácom sa tak pripájajú ku stovkám významných budov na celom svete.

(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aj Slovensko sa v týchto dňoch zapája do medzinárodnej informačnej kampane o autizme "Rozsvieťme to na modro!". Dnes večer sa tak Bratislavský hrad a portál Primaciálneho paláca druhý deň po sebe osvetlia na modro.

Pripájajú sa tak k stovkám významných budov na celom svete, ako napríklad Empire State Building a 30 Rockefeller Center v New Yorku, CN Tower v Toronte, National Concert Hall v Dubline či budova parlamentu v Budapešti. Informovala predsedníčka SPOSA Mária Štubňová.

Skryť Vypnúť reklamu

Verejnosť si nielen týmto spôsobom pripomína dnešný Svetový deň povedomia o autizme. Autizmus je celoživotné postihnutie, ktoré zatiaľ lekári nedokážu liečiť a ktorého ekonomické a sociálne dopady sa naplno prejavia až u dospelých autistov. Informačná kampaň, ktorú u nás realizuje Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom (SPOSA), dáva ponuku spoločnosti porozumieť autizmu s cieľom, aby realizovala opatrenia, ktoré umožnia ľuďom s autizmom porozumieť svetu.

Pri tejto príležitosti sa tiež 5. apríla v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca v Bratislave uskutoční slávnostný koncert, na ktorom vystúpi spevácky zbor Pressburg Singers pod vedením dirigentky Janky Rychlej. Zvláštnosťou koncertu bude, že na ňom zaznejú aj hudobné skladby chlapcov s Aspergerovým syndrómom, pričom niekoľkí z nich predvedú aj svoje interpretačné umenie. Spestrením bude i výstava umeleckých fotografií ľudí s autizmom spojená s prezentáciou úžitkového umenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Autizmom trpí celosvetovo asi 67 miliónov ľudí. Na Slovensku trpí autizmom približne 0,5 percenta populácie, pričom postihuje štyrikrát častejšie chlapcov ako dievčat.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 454
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 15 596
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 044
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 111
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 539
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 650
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 624
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 595
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 322
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu