SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Tunel pod Bratislavským hradom by mali otvoriť na Sviatok práce

Do bratislavského tunela sa vrátia niektoré električky, odstavia trať do Dúbravky.

Električkový tunel je zatvorený od februára minulého roku. Opravu zdržala kontrola Úradu pre verejné obstarávanie.Električkový tunel je zatvorený od februára minulého roku. Opravu zdržala kontrola Úradu pre verejné obstarávanie. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Hlavná stanica zostáva odrezaná, obnova tunela zhltne viac než milión.

BRATISLAVA. S takmer ročným sklzom sľubuje otvoriť dopravný podnik mrazom poškodený električkový tunel pod Hradom. Malo by sa tak stať 1. mája.

Pôvodný termín bol už vlani v júni. V tuneli však počas opráv objavili ďalšie trhliny, zmenil sa tak nielen čas rekonštrukcie, ale aj aj odhadované náklady.

„Vedenie dopravného podniku vyvíja maximálne úsilie, aby mohla byť premávka električiek 5 a 9 obnovená 1. mája,“ sľubuje Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Všetky pôvodné električky sa do tunela nevrátia. Čerstvo zrekonštruovaný tunel zavreli vo februári minulého roku, keď sa v ňom počas silných mrazov objavili praskliny. Medzitým dopravný podnik upravil trasy aj čísla električiek. Všetky spoje jazdia obchádzkou po nábreží, cesta sa predĺžila.

Konkurz nerobili

Fakty
Tunel a opravy
  • 1982 – 1983 – rekonštrukcia tunela;
  • 2009 – 2010 – rekonštrukcia za cca 10 miliónov eur, pochybenie terajšie vedenie mesta nenašlo, obnova sa zamerala na trať a okolité steny;
  • 2012 – 2013 – oprava trhlín v tuneli za cca 1,7 milióna eur.
tunel_res.jpg

Tunel obnovuje firma Slovenské tunely, práce by podľa Stanekovej mali dokončiť do 19. apríla. Potom má osemstometrovú rúru prebrať dopravný podnik.

Do 1. mája musia stihnúť prehliadku tunela, skontrolovať a vymeniť osvetlenie, prebrúsiť a premazať koľaje a pred otvorením urobiť technicko-bezpečnostnú skúšku.

Firmu vybral dopravný podnik rokovacím konaním bez zverejnenia, postup preveroval Úrad pre verejné obstarávanie. Pochybenie nezistil, no kontrola posunula obnovu o niekoľko mesiacov.

Za tunel zaplatí dopravný podnik viac než milión eur. Prvá etapa – geofyzikálne merania a prieskumné jadrové vrty v tuneli spolu s posudkom stáli 670-tisíc eur.

Obnova ďalších prasklín a trinástich tunelových blokov má podľa Stanekovej stáť milión 64-tisíc eur.

Stanica je stále odrezaná

Električková trať na hlavnú stanicu zostane naďalej nefunkčná. Či ju bude obnovovať mesto, alebo investor, ktorý chce prestavovať hlavnú stanicu, stále nie je jasné. O stanici majú bratislavskí poslanci rokovať až koncom apríla.

Okrem stanice plánujú odstaviť aj trať do Dúbravky, ktorá je v havarijnom stave.

Mesto opravu trate plánuje už roky, po novom majú projekt platiť eurofondy, preto opravu nazývajú modernizáciou. Má ísť o kompletnú výmenu trate, vysvetľuje hovorca mesta Stanislav Ščepán.

Predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler (SDKÚ) hovorí, že projekt počíta so začiatkom prác na jeseň tohto roku. Mesto teraz podľa neho dokončuje projektovú dokumentáciu. Potom bude stavebné konanie a súťaž na zhotoviteľa, hovorí.

Dúbravčania budú podľa nových plánov bez električiek dva či tri mesiace, na náhradné autobusy majú podľa Stanekovej prestupovať v Karlovej Vsi na Borskej.

zatvoreny_res.jpg

Tunel zatvorili vo februári minulého roku.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 909
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 734
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 058
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 493
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 152
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 593
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 317
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 966
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 592
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu