SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Stovky taxikárov na protest zablokovali Bratislavu

Taxikári už nechcú jazdiť za nízke ceny. Magistrát aj ministerstvo dopravy im odkazujú, že ceny nezmenia.

Dnešná protestná jazda taxikárov.Dnešná protestná jazda taxikárov. (Zdroj: SITA)

Bratislavskí taxikári už nechcú jazdiť za nízke ceny. Magistrát aj ministerstvo dopravy im odkazujú, že ceny nezmenia.

BRATISLAVA. Kto chcel v pondelok popoludní cestovať cez centrum autom alebo v MHD, musel čakať v kolónach.

Stovky taxikárov protestnou jazdou bojovalo proti dumpingovým cenám telefonických objednávok. Najlacnejšie jazdné je vďaka nim pri niektorých taxislužbách aj pod 50 centov za kilometer.

Taxikári vyrážali v sprievode polície z Petržalky smerom do centra po Moste SNP. Kolóny sa tvorili už tam, dopravu obmedzovali aj policajti.

Trúbiace taxíky sa pomalou jazdou presúvali na Hodžovo námestie, občas sa medzi nich zamiešali autá alebo autobusy.

Na námestí doprava z viacerých smerov stála, ostatní vodiči museli čakať, kým sa nekončiaca kolóna taxikárov presunie na Štefánikovu ulicu. Trvalo to desiatky minút.

cikovsky.jpg
Pravda je, že konkurenčný boj medzi taxikármi znížil ceny tak, že v Bratislave sa takmer neoplatilo mať vlastné auto, myslí si Konštantín Čikovský

Prístup ku všetkým komentárom nielen na sme.sk za 3,90 Eur mesačne. Kúpiť teraz

Nezmestili sa

Prvých niekoľko sto taxíkov prešlo po Štefánikovej ulici, odbočili k Úradu vlády sa vrátili popri prezidentskej záhrade späť na námestie skôr, ako prešiel zvyšok kolóny od mosta.

„Nezmestia sa?“ opýtal sa policajt kolegu, ktorý spolu s ním reguloval dopravu. Taxikári sa tak navzájom zablokovali a museli čakať.

Tí, ktorí sa nezmestili, si trasu okolo sídla prezidenta odpustili a napojili sa rovno na kolónu k parlamentu.

Niektorí taxikári mali aj problémy s orientáciou. „Na Banskobystrickej ulici zle odbočili, kolóna sa potom trochu potrhala,“ hovorí štrajkujúci spoluzakladateľ únie taxikárov z Bratislavy Peter Kollár.

Objednávky nebrali

Taxíky sa pri Hrade otáčali a vracali späť do centra na námestie SNP. Viacerí okoloidúci sa na chaos v doprave začudovane pozerali, niektorí na taxikárov aj nadávali.

Jeden cudzinec sa pristavil pri taxíku, chcel ísť do Mlynskej doliny. Taxikár mu vysvetlil, že ho nezoberie, lebo protestujú. So smiechom zahrešil a postával ďalej dúfajúc, že sa zvezie s iným.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Začala to jedna firma

Kollár tvrdí, že nebolo iné východisko ako spraviť štrajk proti telefonickým objednávkam. „Dumpingové ceny sa dajú vydržať určitý čas, ale nie 16 rokov.“

Hovorí, že so zľavou na telefonickú objednávku prišiel v minulosti jeden majiteľ taxislužby, ostatní to potom prebrali tiež.

Okrem stoviek miestnych taxikárov ich mala prísť podporiť aj taxislužba zo Šamorína. „Som spokojný, že prišlo veľa taxikárov, hlavne tých s licenciou.“

Čierny taxikár by sa podľa neho do štrajku nezapojil. „Teraz pracujú a tešia sa, že majú objednávky,“ povedal.

Za štrajk platili polícii

Organizátori protestu museli podľa Kollára policajtom, ktorí na štrajk dohliadali, zaplatiť 8 eur na hodinu. Na každé sprievodné policajné auto platili ďalšie euro bez DPH za kilometer. Ide o podobné sadzby, aké chceme my, hovorí Kollár.

Únia taxikárov z Bratislavy od mesta požaduje, aby určilo jednotné ceny cestovného a zrušilo telefonickú objednávku. Navrhujú ich od 1,20 do 1,50 s DPH.

Nestávalo by sa tak podľa neho, že sa niekto odvezie z hlavnej stanice do Petržalky za 5 eur a raz za 20. „Nepoctivým taxikárom by v prípade predražovania dávali veľké pokuty a potom odoberali licencie,“ hovorí Kollár.

Hovorca magistrátu Stanislav Ščepán tvrdí, že nariadenie určujúce jednotnú sadzbu cestovného prijať nemôžu. „Kompetencie na to má ministerstvo dopravy, ktoré v minulosti nevidelo dôvod na to, aby ju prenieslo aj na magistrát,“ hovorí.

Podľa taxikárov a hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu ale mesto môže formou nariadenia ceny regulovať.

Ďalší protest zatiaľ taxikári neplánujú. „Uvidíme ako sa situácia vyvinie, oslovíme aj mesto,“ povedal Kollár.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

protest_res.jpg

FOTO - SITA

taxisita-820_res.jpg

FOTO - SITA

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 072
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 854
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 229
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 436
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 427
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 187
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 903
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 474
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 323
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 209
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 082
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 819
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 880
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu