SME

Nemáte kde parkovať? Skúste na zastávke MHD

Stoja na chodníku, preto sa na ne označenie zastávky na ceste nevzťahuje

Zastávka na fotke je zrušená, ale deje sa to aj na fungujúcich - jeden a pol metra od steny, desať centimetrov od lavičky.Zastávka na fotke je zrušená, ale deje sa to aj na fungujúcich - jeden a pol metra od steny, desať centimetrov od lavičky. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

Diera v zákone umožňuje vodičom stáť tam, kde by mala mať prístup len MHD.

BRATISLAVA. V priestore zastávky Vazovova na Radlinského ulici v Bratislave stojí na chodníku zaparkované auto. Policajti s tým však nič nezmôžu, nesmú ho odtiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môže za to diera v zákone. Dopravné značenie ohlasujúce priestor zastávky totiž platí len pre vozovku, a nie chodník. Na problém upozornil portál imhd.sk.

Nie je to jediné miesto

Vazovova nie je jediné miesto, kde sa niečo podobné deje. Ešte minulý rok sme takto nafotili autá aj pri Národnej banke.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy môžu

Odtiahnuť či dať papuču

  • ak auto parkuje na chodníku tak, že nezostane jeho voľná šírka 1,5 metra;

  • ak tvorí prekážku v cestnej premávke.

Jediné, čo môžu mestskí policajti urobiť, je nasadiť autu papuču a aj to iba v prípade, ak by svojím státím zmenšovalo priestor chodníka na menej ako jeden a pol metra alebo tvorí prekážku v cestnej premávke.

Podľa imhd.sk sa tak na Radlinského aj stalo a auto zavadzajúce cestujúcim pri nastupovaní a vystupovaní dostalo papuču. Prekážku teda tvorilo naďalej. To je však skôr výnimkou.

Práve na tejto zastávke sú mestskí policajti veľmi pozorní a striehnu na vodičov, ktorí dieru v zákone nedokážu využiť na sto percent.

„Problému parkovania motorových vozidiel na chodníku pred Daňovým úradom na Radlinského ulici v priestoroch električkovej zastávky venovanuje mestská polícia pozornosť,“ vraví hovorca mestskej polície Peter Pleva.

SkryťVypnúť reklamu

Treba zmeniť zákon

Mestská polícia aj na náš podnet navrhla možné zmeny mestu, ktoré cesty spravuje.

„Zamedziť a zabrániť parkovaniu v týchto miestach by sa dalo napríklad aj vybudovaním technických zábran brániacich vodičom vchádzať na chodník zo strany správcu komunikáci,“ vraví Pleva.

Vedenie mesta zasa hovorí, že je potrebná zmena zákona.

„Dočasným riešením pre zastávku Floriánske námestie môže byť vyznačenie malej zóny s regulovaným parkovaním, ale problém si žiada komplexnejšie legislatívne riešenie,“ vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán.

Problém chcú všeobecne upraviť aj v novej parkovacej politike mesta.

V rade za sebou parkujú autá okolo zastávky pod Národnou bankou Slovenska.

FOTO SME – GABRIEL KUCHTA

Odťahov sľubujú menej, môžu však byť ešte drahšie

V Starom Meste vymenia odťahovku, autá majú odvážať len v nevyhnutných prípadoch.

SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Kritizovaný paušálny poplatok 93 eur za odtiahnutie auta, ktorý si účtovala súkromná odťahovka v centre, by mal skončiť. Mestská časť si totiž zriadi vlastnú odťahovku.

"V prípade, že odťahy začne vykonávať Staromestská, a. s., výška poplatku za odťah bude určená rovnako znaleckým posudkom," vraví hovorca mestskej časti Tomáš Halán.

"Predpokladá sa, že suma môže byť vyššia vzhľadom k tomu, že od roku 2009 vzrástli náklady, najmä náklady na pohonné látky. Cenu za odťah teda určí posudok, ktorý si dá mestská časť znova vypracovať."

Okrem poplatku chcú vyriešiť aj právny problém. „Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca.

V Starom Meste v súčastnosti zle stojace autá odťahujú dve služby. Dosluhujúca súkromná Car Towing a mestská odťahovka, ktorá máva približne o dve tretiny menej roboty. Tá pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Car Towing už odťahuje len dočasne, kým si Staré Mesto nezriadi svoju vlastnú odťahovú službu.

Staré Mesto vraví, že odťahovať chcú len vtedy, ak bude auto tvoriť skutočnú prekážku v premávke.

Odťahy a papuče v centre

  • január: 393 odťahov (z toho 179 mestská odťahovka) a 744 papúč,

  • december: 457 odťahov (z toho 130 mestská odťahovka) a 720 papúč,

  • november: 567 odťahov (z toho 189 mestská odťahovka) a 807 papúč.

md

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 22 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 476
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 615
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 406
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 721
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 737
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 541
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 910
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 395
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 529
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 515
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 110
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 147
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 786
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu