SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Nemáte kde parkovať? Skúste na zastávke MHD

Stoja na chodníku, preto sa na ne označenie zastávky na ceste nevzťahuje

Zastávka na fotke je zrušená, ale deje sa to aj na fungujúcich - jeden a pol metra od steny, desať centimetrov od lavičky.Zastávka na fotke je zrušená, ale deje sa to aj na fungujúcich - jeden a pol metra od steny, desať centimetrov od lavičky. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

Diera v zákone umožňuje vodičom stáť tam, kde by mala mať prístup len MHD.

BRATISLAVA. V priestore zastávky Vazovova na Radlinského ulici v Bratislave stojí na chodníku zaparkované auto. Policajti s tým však nič nezmôžu, nesmú ho odtiahnuť.

Môže za to diera v zákone. Dopravné značenie ohlasujúce priestor zastávky totiž platí len pre vozovku, a nie chodník. Na problém upozornil portál imhd.sk.

Nie je to jediné miesto

Vazovova nie je jediné miesto, kde sa niečo podobné deje. Ešte minulý rok sme takto nafotili autá aj pri Národnej banke.

Kedy môžu
Odtiahnuť či dať papuču
  • ak auto parkuje na chodníku tak, že nezostane jeho voľná šírka 1,5 metra;
  • ak tvorí prekážku v cestnej premávke.ba0322-003f-parkovanie.rw-r484_s180-120x90.jpg

Jediné, čo môžu mestskí policajti urobiť, je nasadiť autu papuču a aj to iba v prípade, ak by svojím státím zmenšovalo priestor chodníka na menej ako jeden a pol metra alebo tvorí prekážku v cestnej premávke.

Podľa imhd.sk sa tak na Radlinského aj stalo a auto zavadzajúce cestujúcim pri nastupovaní a vystupovaní dostalo papuču. Prekážku teda tvorilo naďalej. To je však skôr výnimkou.

Práve na tejto zastávke sú mestskí policajti veľmi pozorní a striehnu na vodičov, ktorí dieru v zákone nedokážu využiť na sto percent.

„Problému parkovania motorových vozidiel na chodníku pred Daňovým úradom na Radlinského ulici v priestoroch električkovej zastávky venovanuje mestská polícia pozornosť,“ vraví hovorca mestskej polície Peter Pleva.

Treba zmeniť zákon

Mestská polícia aj na náš podnet navrhla možné zmeny mestu, ktoré cesty spravuje.

„Zamedziť a zabrániť parkovaniu v týchto miestach by sa dalo napríklad aj vybudovaním technických zábran brániacich vodičom vchádzať na chodník zo strany správcu komunikáci,“ vraví Pleva.

Vedenie mesta zasa hovorí, že je potrebná zmena zákona.

„Dočasným riešením pre zastávku Floriánske námestie môže byť vyznačenie malej zóny s regulovaným parkovaním, ale problém si žiada komplexnejšie legislatívne riešenie,“ vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán.

Problém chcú všeobecne upraviť aj v novej parkovacej politike mesta.

ba0322-003f-parkovanienbs.rw-r209_res.jpg

V rade za sebou parkujú autá okolo zastávky pod Národnou bankou Slovenska.

FOTO SME – GABRIEL KUCHTA

Odťahov sľubujú menej, môžu však byť ešte drahšie

V Starom Meste vymenia odťahovku, autá majú odvážať len v nevyhnutných prípadoch.

BRATISLAVA. Kritizovaný paušálny poplatok 93 eur za odtiahnutie auta, ktorý si účtovala súkromná odťahovka v centre, by mal skončiť. Mestská časť si totiž zriadi vlastnú odťahovku.

"V prípade, že odťahy začne vykonávať Staromestská, a. s., výška poplatku za odťah bude určená rovnako znaleckým posudkom," vraví hovorca mestskej časti Tomáš Halán.

"Predpokladá sa, že suma môže byť vyššia vzhľadom k tomu, že od roku 2009 vzrástli náklady, najmä náklady na pohonné látky. Cenu za odťah teda určí posudok, ktorý si dá mestská časť znova vypracovať."

Okrem poplatku chcú vyriešiť aj právny problém. „Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca.

V Starom Meste v súčastnosti zle stojace autá odťahujú dve služby. Dosluhujúca súkromná Car Towing a mestská odťahovka, ktorá máva približne o dve tretiny menej roboty. Tá pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Car Towing už odťahuje len dočasne, kým si Staré Mesto nezriadi svoju vlastnú odťahovú službu.

Staré Mesto vraví, že odťahovať chcú len vtedy, ak bude auto tvoriť skutočnú prekážku v premávke.

Odťahy a papuče v centre

  • január: 393 odťahov (z toho 179 mestská odťahovka) a 744 papúč,
  • december: 457 odťahov (z toho 130 mestská odťahovka) a 720 papúč,
  • november: 567 odťahov (z toho 189 mestská odťahovka) a 807 papúč.

md

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 691
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 108
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 027
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 899
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 223
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 915
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 666
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 590
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 471
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 814
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 366
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 038
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 978
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu