Stĺpček z mesta: Nebáť sa sivej

Sýtozelené či modré sako a krikľavo pestrofarebná kravata sa začiatkom 90. rokov stala uniformou nastupujúcej generácie slovenských podnikateľov.

Farebný Ružinov.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Sýtozelené či modré sako a krikľavo pestrofarebná kravata sa začiatkom 90. rokov stala uniformou nastupujúcej generácie slovenských podnikateľov, ktorí sa strmhlav pustili do budovania kapitalizmu. Veselé farby sa stali ich symbolom.

Po rokoch tesilu, nudy a šedi prišlo prirodzene niečo úplne iné, živočíšne, veselé, životaschopné, energické. Niežeby reprezentanti tohto v civilizovanom svete nie veľmi rešpektovaného štýlu u nás vymreli, ale predsa len, s odstupom rokov je to už asi značnej časti ľudí na smiech a zrejme to už bez okolkov označia za nevkus.

Súdiac podľa výzoru našich panelákov v roku 2013 podnikatelia vymenili saká za fasády obydlí, v ktorých žijú. Úspešnejší sa presťahovali do zelenkavých a broskyňových rodinných domov s barokovými stĺpikmi.

Väčšina však ďalej žije v panelákoch, kde sa ich estetika kolektívne utvrdzuje hlasovaním na domovej schôdzi na spoločnom schodisku. Demokratický výber ponúka výrazné farby, ktoré zrejme majú dodávať ich obydliam auru dobrej nálady a voľnomyšlienkarstva.

Ale sú tu aj alternatívy, napríklad maskáčový vzor. Naozaj taký máme, na Súmračnej ulici. Tie maskáče sú proti zlodejom? Aby si ich nevšimli? Alebo aby sa ich zľakli?

Sú aj iné farby. Taká sivá, nespravodlivo spájaná s šeďou života v totalite je krásna. Nevtieravá, decentná farba. Bolo by fajn, keby sa dostala pri hlasovaniach aspoň do ponuky a snáď ju niekde aj odhlasujú. © SME

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 272
  2. Vizuálny smog je problém 10 862
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 149
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 299
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 094
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 897
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 311
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 310
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 880
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 860