SME

Pod svojimi oknami Petržalčania plaváreň nechcú

Miestni nechcú bývať v susedstve plavárne. Ak však mestská časť na pozemku plaváreň nepostaví, mesto ho pravdepodobne predá developerovi.

Plánovaná plaváreň.Plánovaná plaváreň. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA)

PETRŽALKA. Verejnú plaváreň chceme, ale na inom mieste. Aj takéto slová zaznievali v stredu 13. marca na verejnej prezentácii k projektu petržalskej plavárne.

Miestnosť v Cik Cak Centre na Jiráskovej ulici sa o 17.00 h úplne zaplnila obyvateľmi. Počas troch hodín diskusií a vzájomného prekrikovania však od nich na adresu plavárne padali najmä negatívne reakcie. Niektorí proti plavárni spisujú aj petíciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"NIE PLAVÁREŇ" alebo "CHCEME VEREJNE VOĽNÉ PRÍSTUPNÉ PARKOVISKO". Na stenách miestnosti v Cik Cak Centre viseli počas diskusie odkazy pre samosprávu napísané na kartóne. Prvú verejnú plaváreň v mestskej časti, ktorá má vyrásť v lokalite medzi Jiráskovou a Tupolevovou ulicou, ostro odmietali obyvatelia dotknutých ulíc.

SkryťVypnúť reklamu

Obávali sa hluku zo vzduchotechniky, prehustenej dopravy v lokalite a mestskej časti stále vyčítali, že im berie parkovacie miesta, ktorých je nedostatok. "Už teraz máme problém, kde autá odstaviť," pripomínali mestskej časti.

Parkovisko dostavajú

V lokalite je dnes 36 oficiálnych parkovacích miest, ľudia však okrem nich parkujú aj inde, na zeleni. V rámci projektu sa plánuje podľa slov prednostu miestneho úradu Miroslava Štefánika vybudovať 53 miest, ktoré nahradia pôvodné.

"Tieto miesta budú verejne prístupné. Nebude tam žiadna rampa, no parkovisko budú využívať aj návštevníci plavárne," vysvetľoval. Tých má prísť do nej denne približne 640, momentálna návštevnosť by mala byť do 100 ľudí.

"To je podľa normy 20 áut, plus jeden, dvaja zamestnanci, ktorí ešte prídu autom. Aby nikto nebol ukrátený, tak na možných plochách v okolí ešte vybudujeme ďalšie parkovacie miesta," podotkol Štefánik.

SkryťVypnúť reklamu

Stavať skôr ako developeri

Petržalčanom tiež prekážalo, že mestská časť ide stavať na zeleni, ktorú dnes obyvatelia využívajú na prechádzku či hry s deťmi. Územný plán však podľa starostu Vladimíra Bajana definuje lokalitu ako zmiešané územie určené na bytovú výstavbu a občiansku vybavenosť.

"Ak prostredie nevyužijeme, príde investor, ktorý tu postaví niečo, proti čomu sa nebudem môcť brániť," reagoval starosta Petržalky Vladimír Bajan. Pozemok je totiž vo vlastníctve mesta, mestskej časti ho zverilo za účelom výstavby plavárne ešte vlani v júni.

Petržalský a mestský poslanec Oliver Kríž pripomenul, že aj tento pozemok bol na zozname tých, ktoré malo mesto zamieňať za Kráľovu horu, lúku nad Dlhými dielmi. "Ak by sa tak stalo, už dnes by sa tam možno bagrovalo," zdôraznil.

SkryťVypnúť reklamu

O inom mieste, kde by sa plaváreň postavila, mestská časť neuvažuje. "My sme sa nevyklonili z okna Technopolu a neukázali sme prstom, že tu bude plaváreň. Veľmi sme zvažovali, kde vyrastie, prechádzali sme normy, vlastnícke vzťahy. Petržalka jednoducho nemá pozemky," pripomenul Štefánik.

V hre bol napríklad areál výstaviska Incheba, voči ktorému mali miestni poslanci výhrady a aj pozemok Bratislavského samosprávneho kraja na juhu Petržalky. "Dobudovanie prístupových ciest, dotiahnutie infraštruktúry a sietí by spôsobilo niekoľkonásobné predraženie plavárne, ale aj oddialenie celej investície o mesiace, ak nie roky," vysvetlil Bajan.

"Ani vo sne by mi nenapadlo, že takto nekonštruktívne sa Petržalčania postavia k tomu, čo majú pod oknami. Namiesto toho, aby sme hľadali riešenia s parkovaním, vaše argumenty sú čisto sebecké," zhodnotil na záver diskusiu Kríž. Pripomenul, že stavba je komunálny projekt a bude sa realizovať z verejných peňazí. "Mali by sme byť radi za takúto investíciu."

Bazén na úver

Návrh projektu verejnej plavárne počíta s 25-metrovým plaveckým päťdráhovým bazénom s kapacitou vyše 60 návštevníkov, zážitkovým a detským bazénom a tiež whirlpool pre relax v horúcej vode. Návštevníci v objekte nájdu aj saunový svet, soláriá či občerstvenie.

Predpokladaná prevádzková doba plavárne by mala byť od 8.00 až 10.00 h do 22.00 h a mestská časť uvažuje o cene za hodinu v rozpätí tri až päť eur. Petržalka tiež predpokladá, že prevádzkové náklady sa budú pohybovať okolo 30.000 eur mesačne. "Táto aktivita je tu deficitná, plaváreň stratová určite nebude," myslí si Štefánik.

Celkové náklady na výstavbu plavárne by sa mali vyšplhať na 3,3 milióna eur bez DPH. Financovať ju mestská časť plánuje čiastočne zo zisku z odpredaja akcií Dexia banky a čiastočne z úveru. Vedenie mestskej časti rokuje o možnej spolupráci na tomto projekte aj s Bratislavským samosprávnym krajom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 407
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 953
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 551
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 417
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 089
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 334
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 806
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 421
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 370
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 417
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 388
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 083
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 120
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 936
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 632
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 380
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu