SME

Pri územnom pláne kraja sa diskutovalo o diaľnici D4

V návrhu územného plánu kraja vedie nultý obchvat cez mariánsky tunel. S týmto variantom, ktorý by viedol v tesnej blízkosti Marianky, nesúhlasia jej obyvatelia.

BRATISLAVA. V rokovacej sále Úradu Bratislavského samosprávneho kraja sa v stredu (13. 3.) konalo verejné prerokovanie Územného plánu regiónu BSK. Súčasťou bola aj diskusia okolo diaľnice D4, známej ako nultý obchvat Bratislavy a jej trasovania cez tzv. Mariánsky tunel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V návrhu Územného plánu regiónu BSK sa uvažuje o vedení diaľnice D4 cez tunel pod Malými Karpatmi v tesnej blízkosti Marianky. Svoje pripomienky k tomuto návrhu vzniesla na verejnom prerokovaní poslankyňa BSK Anna Zemanová.

Je potrebná?

"Do dnešného dňa nebolo potvrdené, že D4 má opodstatnenie z hľadiska odľahčenia dopravného zaťaženia v Bratislave, navyše si táto megastavba vyžiada toľko investícií, že na ďalšiu potrebnú modernizáciu ciest už peniaze nebudú," uviedla pre TASR Zemanová.

SkryťVypnúť reklamu

Návrhu rovnako vytýka, že D4 sa trasuje bez toho, aby boli v pláne presne vyšpecifikované územia, ktoré sú konfliktné z pohľadu dopadu na chránené krajinné oblasti NATURA. "Nie je to tam napriek tomu, že už v súbornom stanovisku ako v záväznom metodickom pokyne k spracovaniu územného plánu, ktoré zastupiteľstvo BSK prijalo, boli požiadavky na toto zapracovanie spomenuté," dodala Zemanová.

Spracovateľ návrhu Územného plánu regiónu BSK pre dopravnú infraštruktúru Milan Skýva pre TASR uviedol, že implementácia trasovania D4 je rešpektovaním požiadavky Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré toto riešenie dopravného systému v Bratislave uviedlo v strategickom dokumente Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií - Doplnok č. 3 .

SkryťVypnúť reklamu

Práve k tomuto projektu sa dnes o 16.00 h na pôde Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja uskutoční verejná diskusia.

Tunel neodporúča ani EIA

S trasovaním D4 pri Marianke už dávnejšie vyjadrili nesúhlas obyvatelia Marianky, občianska iniciatíva Zachráňme Marianku i aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Malé Karpaty.

Upozorňujú aj na to, že vo februári 2012 aj Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR, na základe stanoviska procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA, neodporučilo výstavbu tunela.

Podľa obyvateľov Marianky by výstavba diaľnice i jej prevádzka priniesla nadlimitné zvýšenie hlučnosti. Upozorňujú tiež na to, že privádzač k diaľnici má viesť v tesnej blízkosti obytnej zóny. Navyše, keďže časť trasy diaľnice pri Marianke má viesť na násype, obyvatelia sa obávajú narušenia prírodného rázu krajiny.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovaný nultý obchvat Bratislavy má štyri časti, v rámci Marianky ide o II. úsek. Výstavba obchvatu mala podľa pôvodných plánov prebiehať v rokoch 2013 až 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 148
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 988
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 973
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 927
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 395
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 214
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 828
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 838
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 503
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 029
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 544
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 806
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 417
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 207
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 754
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu