Výtlky opravia len na niekoľko mesiacov, viac nevydržia

Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu, krízová záplata dlho nevydrží.

Horúcu zmes vysypú do dier a utlačia.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Krízová záplata dlho nevydrží, urobia ju však rýchlejšie. Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu.

BRATISLAVA. Päť chlapov v zelenom reflexnom oblečení zastavilo premávku v pravom pruhu na Rožňavskej ulici.

Je piatok popoludní, doprava sa na tejto výpadovke z mesta zhusťuje aj v bežných dňoch. Začínajú sa vytvárať kolóny. Vodiči však netrúbia a nenadávajú. Cestári opravujú výtlky.

Na desiatky metrov cítiť zápach asfaltu. Muž v zelenom stlačí na starom nákladnom aute gombík. Na zem sa vysype kôpka horúceho asfaltu, naplnia ním aj fúrik.

Výtlky očistia metlou a asfalt nahádžu lopatami už do čistej jamy. Ak je hlboká, vystriekajú ju predtým ešte penetračným materiálom. „Nový asfalt sa potom lepšie spojí so starým,“ hovorí jeden z cestárov.

infac.jpg

Menej kvalitné opravy

Zalepený výtlk ešte upravia lopatami a utlačia zhutňovacím strojom, nezastaví ich ani slabé mrholenie.

Jeden výtlk opravujú asi osem minút, potom po ňom už jazdia autá. Takéto záplaty väčšinou vyčnievajú nad pôvodnú vozovku a sú aj menej kvalitné.

„Je to krízová oprava, ale mala by určite vydržať viac ako tri mesiace,“ hovorí cestár.

Ak by mala záplata vydržať dlhšie, museli by cesty rezať alebo väčšie úseky frézovať. S trvácnejšími opravami začnú až neskôr.

Do tmy

Cestári v Bratislave opravili zatiaľ viac ako tisíc výtlkov, v teréne boli každý pracovný deň minulého týždňa.

V piatok prešli tri úseky. Dve skupiny jazdili v Ružinove, jedna v Lamači. Najdlhší úsek po Trnavskej ceste cez Rožňavskú až po hranice mesta malo na starosti päť cestárov, neskôr im prišli na pomoc ďalší dvaja.

Oficiálne majú pracovný čas od pol siedmej ráno do tretej popoludní, no tvrdia, že zostávajú dlhšie, až do zotmenia.

„Denne opravíme asi 130 výtlkov, závisí aj od ich veľkosti,“ hovoria cestári. Tiež hovoria, že túto zimu je dier na cestách viac ako zvyčajne.

vytlkyauto_res.jpg

Stretnutie s výtlkom nemusí skončiť len odrazenou puklicou, ale aj zlomenou nápravou či nehodou.

FOTO SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 115
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 200
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 641
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 128
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 436
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 385
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 335
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 168
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 136
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 120