SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Hlavná stanica ešte nemusí byť obchodným centrom

Bratislava bude na železničnú stanicu hľadať eurofondy.

Hlavná stanica dnes. Investor tu chcel vystavať nákupné centrum.Hlavná stanica dnes. Investor tu chcel vystavať nákupné centrum. (Zdroj: SME)
Transprojekt
Hlavná stanica
  • obchodné centrum so 150 obchodmi;
  • administratívne centrum;
  • nová staničná hala – odkryjú historickú budovu;
  • tunel pre električky s vjazdom do staničnej haly;
  • mimoúrovňové križovatky.

vizual.jpg

BRATISLAVA. Akú chceme hlavnú stanicu dnes? Chceme tam obchodný dom a turistom hovoriť, že za ním nájdu vlakovú stanicu? Pýtal sa včera poslancov šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler (SDKÚ).

Pripomenul, že projektom so 150 obchodmi od firmy Transprojekt sa k stanici neďaleko frekventovanej Šancovej ulice v centre Bratislavy, pritiahnu ďalšie autá.

Projekt obchodného centra je starý niekoľko rokov.

Stanica – európsky projekt

Uhler preto navrhol, aby primátor inicioval rokovania s ministerstvom dopravy a aby sa projekt prestavby stanice a termínálu stal súčasťou európskych projektov v ďalšom programovom období, čiže v rokoch 2014 až 2020.

Poslanci návrh odobrili, neodhlasovali však súťaž, ktorá mala na priestor podľa Uhlera vypísať hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Zmluva o zmluve

Firma Transprojekt má však na prestavbu stanice zmluvu o budúcej zmluve, ktorú tesne pred svojím odchodom podpísal bývalý primátor Andrej Ďurkovský (vtedy KDH). Na námestí chce postaviť obchodné centrum, administratívnu budovu a novú staničnú halu, ktorá odkryje pôvodnú budovu. Na projekt majú vydané územné rozhodnutie.

Poslanci preto zaviazali primátora Bratislavy Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru), aby do konca apríla predložil finančno-právnu analýzu výpovede zo zmluvy, čiže ukončenie projektu.

Riaditeľ magistrátu Rastislav Gajarský navrhoval riešiť projekt stanice a zmluvu z minulosti dodatkom k zmluve. Zahŕňal by harmonogram prác na stanici a aj záväzky investora. Zastupiteľstvo to však neschválilo.

„Viacerí poslanci začali pochybovať, že firma Transprojekt do konca roku 2016 dokončí projekt na stanici,“ hovorí Ftáčnik.

Projekt prestavby stanice spustila firma Transprojekt v roku 2000, prešiel tromi bratislavskými primátormi, štyrmi mestskými zastupiteľstvami a šiestimi riaditeľmi železníc, dodnes sa však stavať nezačalo. Megaprojekt má zabrať viac než 22-tisíc metrov štvorcových.

Igor Ballo, konateľ firmy Transprojekt vysvetľoval, prečo projekt trvá tak dlho. „Hocikto by sa do toho pustil, pôjde takou cestou ako oni. Narazil by vraj na mnohých účastníkov konania.“

Transprojekt však dodnes nemá pozemky ani stavebné povolenia. Terajšie vedenie mesta sa odovzdaniu pozemkov bráni. Hovorca primátora Ľubomír Andrassy to vysvetľuje nedoriešenými zmluvnými vzťahmi a dlžobami z minulosti od firmy Intermont, ktorá je personálne prepojená s Transprojektom.

Pre zablokovaný projekt stojí aj oprava električkovej trate na stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 573
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 623
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 154
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 787
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 905
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 219
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 202
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 799
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 081
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 971
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu