SME

Petržalskí poslanci chcú oslobodiť MHD od cestnej dane

Mesto má zároveň iniciovať legislatívnu zmenu, aby sa cesty prvej triedy vrátili štátu a cesty druhej a tretej triedy dostal do vlastníctva zase vyšší územný celok.

Riešenie financovania opráv ciest hľadá mesto aj mestské časti.Riešenie financovania opráv ciest hľadá mesto aj mestské časti. (Zdroj: FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

PETRŽALKA. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali byť oslobodené od dane z motorových vozidiel. Zhodli sa dnes na tom miestni poslanci bratislavskej Petržalky, ktorí prijali uznesenie, aby primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) išiel rokovať s Bratislavským samosprávnym krajom (BSK), ktorý je prijímateľom tejto dane. Ušetrené peniaze chcú použiť na opravu ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Namiesto dane údržba

Hlavné mesto dáva cez dopravný podnik na cestnú daň ročne 738.000 eur ročne. "Navrhli sme len to, čo funguje aj v iných vyšších územných celkoch na Slovensku. Niektoré župné zastupiteľstvá oslobodili dopravcov, ktorí poskytujú služby vo verejnom záujme od dane," vysvetlil petržalský poslanec a člen predstavenstva DPB Branislav Weigl, ktorý s návrhom do zastupiteľstva prišiel. "Na druhej strane by sa peniaze použili na údržbu komunikácii," dodal s tým, že takýto návrh sa už v minulosti objavil, v bratislavskom kraji ale nebol akceptovaný.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta Vladimír Bajan si ako bývalý bratislavský župan myslí, že požiadavka na kraji nemusí prejsť. "Nevidím to ako jednoduchú vec. Treba si uvedomiť, že daň z motorových vozidiel nejde len na správu ciest, ale aj na potreby, ktoré vyšší územný celok musí zo zákona uhrádzať. Je to jeden z príjmov župy," podotkol s tým, že kraj by takto tiež mohol povedať, aby mu mesto v tom prípade odpustilo napríklad daň z nehnuteľnosti za stredné školy.

Komplexná rekonštrukcia ciest raz za život

Poslanci dnes zároveň prijali uznesenie, aby mesto iniciovalo legislatívnu zmenu, na základe ktorej by sa cesty prvej triedy vrátili štátu a cesty druhej a tretej triedy dostal do vlastníctva zase vyšší územný celok. Bratislava je totiž špecifická, stará sa o všetky cesty.

SkryťVypnúť reklamu

"Poslanci asi v tom čase uvažovali o tom, že cesty sú veľký majetok a nemajú sa ich zbavovať, ale neuvedomovali si, že sa o ne majú aj starať," podotkol petržalský poslanec Tomáš Fabor, ktorý požiadavku na zmenu legislatívy v zastupiteľstve inicioval. Mesto potom podľa neho musí predávať majetok, aby dokázalo opraviť svoje cesty.

"Desať až 12 rokov je optimum na komplexné rekonštrukcie ciest. U nás, ak si spočítame peniaze, ktoré sú ročne dávané do systému, to vychádza raz za 70 rokov. Potom sú cesty také, aké sú," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 81 450
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 459
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 169
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 768
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 675
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 572
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 46 665
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 800
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 409
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 764
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 760
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu