Z ulíc odstránili takmer 200 reklamných nosičov

Mesto a reklamné spoločnosti odstránili 200 reklamných zariadení pri hlavných ťahoch.

S odstraňovaním nelegálnych bilbordov začalo mesto ešte v lete.(Zdroj: TASR)

Reklamné spoločnosti odstránili najmä nosiče, ktoré stáli v stredových pásoch hlavných dopravných ťahov. Mesto odstránilo i nepovolené reklamy, ktoré ohrozovali bezpečnosť účastníkov dopravy.

BRATISLAVA. Reklamné panely z bratislavských ulíc postupne odstraňujú, za posledného pol roka ich z verejných priestranstiev v hlavnom meste zmizlo takmer 200. Reklamné spoločnosti odstránili billboardy, ktoré stáli v stredových pásoch ciest, najmä na Trnavskej, Rožňavskej, Dolnozemskej či Pražskej ulici v Bratislave.

Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Mesto spolu s reklamnými spoločnosťami tak reguluje vonkajšiu reklamu v meste.

Ako informoval Andrassy, 24 reklám, ktoré hlavné mesto odstránilo, ohrozovalo bezpečnosť účastníkov dopravy. Išlo o reklamy, ktorých výstavba nebola povolená a magistrát nevedel nájsť ich vlastníka, preto ich mesto odstránilo na vlastné náklady.

Vlani v lete mesto odstránilo jedenásť čiernych reklamných zariadení. Ako informoval Andrassy, v tomto trende chcú ďalej pokračovať.

Podľa Andrassyho však razantnejšiemu postupu bráni nedostatočná legislatíva, spoločnosti umiestňujú svoje reklamy načierno a bez povolenia i na súkromných pozemkoch, kde je konanie verejných inštitúcii veľmi obmedzené.

Pomôcť by mali pripravované zmeny v stavebnom zákone, o ktorých zástupcovia mesta rokujú s rezortom dopravy i poslancami Národnej rady SR. Ako uviedol Andrassy, pripravované zmeny v zákone by sa mali dotknúť aj pravidiel rozhodovania o umiestnení nosičov vonkajšej reklamy či o ich odstránení.

Mesto tiež pripravuje vlastné pravidlá, v ktorých stanoví napríklad maximálny formát zariadenia pre jednotlivé lokality, určí minimálne nájomné či vymedzí miesta, kde sa reklama umiestňovať nemôže, napríklad v okolí parkov, cintorínov či križovatiek.

Najviac bilbordov je na Slovensku. Škodí vizuálny smog? Čítajte viac.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 481
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 277
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 957
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 385
  5. Vizuálny smog je problém 3 004
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 880
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 764
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 588
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 445
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 247