SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

Na bratislavskú stanicu môžu viesť koľaje okolo prezidenta

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia.Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia. (Zdroj: ARCHÍV PETRA MARTINKA)

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi to bol len nápad zopár nadšencov zo skupiny Tram Štefánikova. Dnes už o ňom premýšľa aj magistrát.

Návrh počíta s električkovým spojením Šafárikovho námestia s hlavnou stanicou okolo prezidentského paláca po Štefánikovej ulici.

Zaujal mestskú dopravnú komisiu a už s ním ako jednou z alternatív počíta aj vedenie mesta.

„Odborný tím s hlavným dopravným inžinierom pripravuje základné rámce pre tretiu etapu budovania Nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý počíta s prepojením Šafárikovho námestia s Hlavnou železničnou stanicou,“ vraví hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Električka
Chcú oživiť zabudnutú električku na stanicu

Namiesto metra

Mesto zvažuje buď pôvodnú trasu električky na stanicu, ktorá je už vyše roka uzavretá. Druhou možnosťou by bola práve električka cez Štefánikovu ulicu.

Rozhodne podľa Andrassyho dopravno-urbanistická štúdia.

Projekt nadväzuje na stav spred roka 1979, dokedy električky pri prezidentskom paláci premávali. Vtedy chceli v Bratislave vybudovať metro, čo sa nikdy nestalo.

„Územný plán vtedy tvrdil, že v roku 2000 bude mať Bratislava milión obyvateľov, na čo by električka nestačila,“ pripomína iniciátor projektu Erik Žiak.

Šesť pruhov

Plán počíta so zúžením šírky cestných pruhov z tri a pol metra na tri metre. Posunutím zastávky SAV v smere do Petržalky by získali priestor na šesť pruhov.

Trať by mala zastávky na Suchom mýte, pri SAV a na stanici pred staničnou budovou.

„Je to zatiaľ najlepšie a najprepracovanejšie riešenie verejnej dopravy v priestore Štefánikovej ulice,“ vraví o projekte šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

Dôležité je aj to, či sa mestu na projekt podarí získať eurofondy. Podľa Uhlera by peniaze mohli začať čerpať v rokoch 2014 až 2020.

Pozrite si aj vizualizácie dvoch hlavných dopravných uzlov na navrhovanej trase električky:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 005
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 9 121
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 194
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 095
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 693
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 316
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 457
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 845
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 136 518
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 24 004
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 14 565
  4. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 420
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 8 456
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 386
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 606
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 966
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu