Na bratislavskú stanicu môžu viesť koľaje okolo prezidenta

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia.(Zdroj: ARCHÍV PETRA MARTINKA)

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi to bol len nápad zopár nadšencov zo skupiny Tram Štefánikova. Dnes už o ňom premýšľa aj magistrát.

Návrh počíta s električkovým spojením Šafárikovho námestia s hlavnou stanicou okolo prezidentského paláca po Štefánikovej ulici.

Zaujal mestskú dopravnú komisiu a už s ním ako jednou z alternatív počíta aj vedenie mesta.

„Odborný tím s hlavným dopravným inžinierom pripravuje základné rámce pre tretiu etapu budovania Nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý počíta s prepojením Šafárikovho námestia s Hlavnou železničnou stanicou,“ vraví hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Električka
Chcú oživiť zabudnutú električku na stanicu

Namiesto metra

Mesto zvažuje buď pôvodnú trasu električky na stanicu, ktorá je už vyše roka uzavretá. Druhou možnosťou by bola práve električka cez Štefánikovu ulicu.

Rozhodne podľa Andrassyho dopravno-urbanistická štúdia.

Projekt nadväzuje na stav spred roka 1979, dokedy električky pri prezidentskom paláci premávali. Vtedy chceli v Bratislave vybudovať metro, čo sa nikdy nestalo.

„Územný plán vtedy tvrdil, že v roku 2000 bude mať Bratislava milión obyvateľov, na čo by električka nestačila,“ pripomína iniciátor projektu Erik Žiak.

Šesť pruhov

Plán počíta so zúžením šírky cestných pruhov z tri a pol metra na tri metre. Posunutím zastávky SAV v smere do Petržalky by získali priestor na šesť pruhov.

Trať by mala zastávky na Suchom mýte, pri SAV a na stanici pred staničnou budovou.

„Je to zatiaľ najlepšie a najprepracovanejšie riešenie verejnej dopravy v priestore Štefánikovej ulice,“ vraví o projekte šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

Dôležité je aj to, či sa mestu na projekt podarí získať eurofondy. Podľa Uhlera by peniaze mohli začať čerpať v rokoch 2014 až 2020.

Pozrite si aj vizualizácie dvoch hlavných dopravných uzlov na navrhovanej trase električky:

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 824
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 215
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 035
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 475
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 073
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 675
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 582
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 268
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 852
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 497