Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.
BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi to bol len nápad zopár nadšencov zo skupiny Tram Štefánikova. Dnes už o ňom premýšľa aj magistrát.
Návrh počíta s električkovým spojením Šafárikovho námestia s hlavnou stanicou okolo prezidentského paláca po Štefánikovej ulici.
Zaujal mestskú dopravnú komisiu a už s ním ako jednou z alternatív počíta aj vedenie mesta.
„Odborný tím s hlavným dopravným inžinierom pripravuje základné rámce pre tretiu etapu budovania Nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý počíta s prepojením Šafárikovho námestia s Hlavnou železničnou stanicou,“ vraví hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Namiesto metra
Mesto zvažuje buď pôvodnú trasu električky na stanicu, ktorá je už vyše roka uzavretá. Druhou možnosťou by bola práve električka cez Štefánikovu ulicu.
Rozhodne podľa Andrassyho dopravno-urbanistická štúdia.
Projekt nadväzuje na stav spred roka 1979, dokedy električky pri prezidentskom paláci premávali. Vtedy chceli v Bratislave vybudovať metro, čo sa nikdy nestalo.
„Územný plán vtedy tvrdil, že v roku 2000 bude mať Bratislava milión obyvateľov, na čo by električka nestačila,“ pripomína iniciátor projektu Erik Žiak.
Šesť pruhov
Plán počíta so zúžením šírky cestných pruhov z tri a pol metra na tri metre. Posunutím zastávky SAV v smere do Petržalky by získali priestor na šesť pruhov.
Trať by mala zastávky na Suchom mýte, pri SAV a na stanici pred staničnou budovou.
„Je to zatiaľ najlepšie a najprepracovanejšie riešenie verejnej dopravy v priestore Štefánikovej ulice,“ vraví o projekte šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.
Dôležité je aj to, či sa mestu na projekt podarí získať eurofondy. Podľa Uhlera by peniaze mohli začať čerpať v rokoch 2014 až 2020.
Pozrite si aj vizualizácie dvoch hlavných dopravných uzlov na navrhovanej trase električky: