SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Na bratislavskú stanicu môžu viesť koľaje okolo prezidenta

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia.Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia. (Zdroj: ARCHÍV PETRA MARTINKA)

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi to bol len nápad zopár nadšencov zo skupiny Tram Štefánikova. Dnes už o ňom premýšľa aj magistrát.

Návrh počíta s električkovým spojením Šafárikovho námestia s hlavnou stanicou okolo prezidentského paláca po Štefánikovej ulici.

Zaujal mestskú dopravnú komisiu a už s ním ako jednou z alternatív počíta aj vedenie mesta.

„Odborný tím s hlavným dopravným inžinierom pripravuje základné rámce pre tretiu etapu budovania Nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý počíta s prepojením Šafárikovho námestia s Hlavnou železničnou stanicou,“ vraví hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Električka
Chcú oživiť zabudnutú električku na stanicu

Namiesto metra

Mesto zvažuje buď pôvodnú trasu električky na stanicu, ktorá je už vyše roka uzavretá. Druhou možnosťou by bola práve električka cez Štefánikovu ulicu.

Rozhodne podľa Andrassyho dopravno-urbanistická štúdia.

Projekt nadväzuje na stav spred roka 1979, dokedy električky pri prezidentskom paláci premávali. Vtedy chceli v Bratislave vybudovať metro, čo sa nikdy nestalo.

„Územný plán vtedy tvrdil, že v roku 2000 bude mať Bratislava milión obyvateľov, na čo by električka nestačila,“ pripomína iniciátor projektu Erik Žiak.

Šesť pruhov

Plán počíta so zúžením šírky cestných pruhov z tri a pol metra na tri metre. Posunutím zastávky SAV v smere do Petržalky by získali priestor na šesť pruhov.

Trať by mala zastávky na Suchom mýte, pri SAV a na stanici pred staničnou budovou.

„Je to zatiaľ najlepšie a najprepracovanejšie riešenie verejnej dopravy v priestore Štefánikovej ulice,“ vraví o projekte šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

Dôležité je aj to, či sa mestu na projekt podarí získať eurofondy. Podľa Uhlera by peniaze mohli začať čerpať v rokoch 2014 až 2020.

Pozrite si aj vizualizácie dvoch hlavných dopravných uzlov na navrhovanej trase električky:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 691
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 108
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 027
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 899
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 223
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 915
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 666
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 590
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 471
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 814
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 366
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 038
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 978
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu