Na bratislavskú stanicu môžu viesť koľaje okolo prezidenta

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

Električka jazdila okolo Grassalkovičovho paláca celé desaťročia.(Zdroj: ARCHÍV PETRA MARTINKA)

Vedenie mesta prevzalo návrh dopravných nadšencov. Zvažuje návrat električky na Štefánikovu.

BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi to bol len nápad zopár nadšencov zo skupiny Tram Štefánikova. Dnes už o ňom premýšľa aj magistrát.

Návrh počíta s električkovým spojením Šafárikovho námestia s hlavnou stanicou okolo prezidentského paláca po Štefánikovej ulici.

Zaujal mestskú dopravnú komisiu a už s ním ako jednou z alternatív počíta aj vedenie mesta.

„Odborný tím s hlavným dopravným inžinierom pripravuje základné rámce pre tretiu etapu budovania Nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý počíta s prepojením Šafárikovho námestia s Hlavnou železničnou stanicou,“ vraví hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Električka
Chcú oživiť zabudnutú električku na stanicu

Namiesto metra

Mesto zvažuje buď pôvodnú trasu električky na stanicu, ktorá je už vyše roka uzavretá. Druhou možnosťou by bola práve električka cez Štefánikovu ulicu.

Rozhodne podľa Andrassyho dopravno-urbanistická štúdia.

Projekt nadväzuje na stav spred roka 1979, dokedy električky pri prezidentskom paláci premávali. Vtedy chceli v Bratislave vybudovať metro, čo sa nikdy nestalo.

„Územný plán vtedy tvrdil, že v roku 2000 bude mať Bratislava milión obyvateľov, na čo by električka nestačila,“ pripomína iniciátor projektu Erik Žiak.

Šesť pruhov

Plán počíta so zúžením šírky cestných pruhov z tri a pol metra na tri metre. Posunutím zastávky SAV v smere do Petržalky by získali priestor na šesť pruhov.

Trať by mala zastávky na Suchom mýte, pri SAV a na stanici pred staničnou budovou.

„Je to zatiaľ najlepšie a najprepracovanejšie riešenie verejnej dopravy v priestore Štefánikovej ulice,“ vraví o projekte šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

Dôležité je aj to, či sa mestu na projekt podarí získať eurofondy. Podľa Uhlera by peniaze mohli začať čerpať v rokoch 2014 až 2020.

Pozrite si aj vizualizácie dvoch hlavných dopravných uzlov na navrhovanej trase električky:

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 665
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 057
  3. Najkrajšie americké národné parky 9 935
  4. Vizuálny smog je problém 3 223
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 010
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 893
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 414
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 120
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 041
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341