SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Výstavba obchvatu v roku 2015 nie je istá

Začiatok stavebných prác na tejto štvorprúdovke v roku 2015 je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti "veľmi ambicióznym" termínom.

BRATISLAVA. Diaľnica D4, ktorá by mala tvoriť obchvat Bratislavy, znamená pre diaľničiarov veľkú výzvu. Začiatok stavebných prác na tejto štvorprúdovke v roku 2015 je tak podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) "veľmi ambicióznym" termínom. Priznala to investičná riaditeľka NDS Viktória Chomová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Rok 2015 je veľmi ambiciózny pre začatie stavby D4," uviedla pre TASR Chomová. Pôvodne sa pritom počítalo so spustením stavebných prác na tejto diaľnici v roku 2014.

Počiatek stavbu posunul o rok

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) ho však po aktualizácii Programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest presunul o rok neskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Peripetie pri príprave výstavby D4 môže priniesť napríklad fakt, že v rámci procesu posudzovania vplyvu diaľnice na životné prostredie (EIA) sa našli významné vplyvy stavby na územia Natura 2000.

"Je to vplyv na hniezdiská vtákov popri Dunaji," priblížila Chomová. Preto je podľa jej slov pri tejto stavbe nutné vyhlásiť vyšší verejný záujem štátu. To znamená, že táto stavba má vyšší záujem ako ochrana hniezdisk.

"Na druhej strane je to ale spojené s prípravou a realizáciou kompenzačných opatrení. To znamená v tomto prípade vybudovanie alebo vysadenie nových plôch, kde budú môcť tieto vtáky hniezdiť," dodala Chomová.

Nesúlad s územným plánom Bratislavy

Ďalším problémom pri príprave stavby je nesúlad s územným plánom mesta Bratislava. Trasa, ktorá je zakreslená v územnom pláne Bratislavy, prechádza cez chránené územia s 5. stupňom ochrany. No situáciu nezjednodušujú ani požiadavky a stanoviská takmer každého z okolia Bratislavy, koho sa stavba dotýka.

SkryťVypnúť reklamu

"Je veľmi náročné nájsť kompromis technického riešenia medzi požiadavkami jednak na ochranu životného prostredia, medzi technickými požiadavkami či požiadavkami dotknutých strán," vysvetlia Chomová.

A to všetko tak, aby mala stavba také technické riešenie, ktoré bude možné zafinancovať. Z čoho by sa mala diaľnica platiť, je pritom v súčasnosti ešte otvorené. Hovorí sa o nej ako o možnom adeptovi na realizáciu prostredníctvom takzvaného projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt).

Samotná výstavba obchvatu Bratislavy bude však finančne náročná. Napríklad časť diaľnice D4 z Jaroviec po Ivanku pri Dunaji má odhadované stavebné náklady vo výške 576 miliónov eur.

Ďalší úsek na D4 z Ivanky pri Dunaji po Záhorskú Bystricu si podľa odhadov vyžiada 599 miliónov eur a tretí, z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu s Rakúskom, má vyčíslené náklady na 100 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  2. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  3. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  4. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  5. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  6. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  7. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 733
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 454
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 789
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 476
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 922
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 1 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 308
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 265
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 225
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 616
  5. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 581
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 304
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 541
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 521
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu