SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Pri Starom moste aukcia nebude

Proti trati do Petržalky nenamieta len jeden človek. Elektronická aukcia pri moste nebude.

Starý most dostane novú konštrukciu.Starý most dostane novú konštrukciu. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S čiernymi scenármi sa mesto zatiaľ nezaoberá, hovorí primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) v súvislosti s najväčším dopravným projektom hlavného mesta.

Bratislava má dať dole konštrukciu Starého mosta, odplaviť ju do prístavu, nasunúť novú a na moste postaviť električkovú trať do Petržalky. Všetko by malo fungovať už do konca roku 2015. Dopravnú stavbu majú platiť eurofondy, ak to mesto nestihne, bude musieť peniaze vrátiť.

Okrem vysokej vody, ktorá môžu skomplikovať odplavovanie konštrukcie, však môžu projekt pribrzdiť aj ľudia, a to rámci verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby, ktoré prebieha, alebo odvolania voči stavebnému povoleniu. Námietku nepodal jeden človek, ako tvrdil primátor.

Električka v Petržalke

Projekt
Starý most a električka
  • dva piliere Starého mosta nahradí jeden nový;
  • terajšiu konštrukciu mosta odplavia do prístavu;
  • na novej konštrukcii bude električková trať, autá sa na most nevrátia.
vizual_res.jpg
VIZUALIZÁCIA

„Stavebné povolenia sú vydané, nepovedal som, že právoplatné,“ povedal Ftáčnik. „Jedno napadol pán Slávik, aktivista z Petržalky.“

Marcel Slávik hovorí, že odvolanie nepodal len jeden aktivista, ale vlastníci bytov na Rovniankovej 14. V budúcnosti má popri paneláku viesť električková trať. Slávik vraví, že zastupuje dom s viac než sto bytmi.

Odvolenia Petržalčanov rieši teraz Obvodný úrad v Bratislave. Rozhodnúť by mal podľa Ftáčnika do konca februára. „Poznám obsah námietok, takže časové zdržanie neočakávam.“

Ftáčnikov hovorca Ľubomír Andrassy dodáva, že námietka smeruje k projektu, ktorý bol zmenený a prepracovaný na základe požiadaviek mesta a iných dotknutých inštitúcií.

Električkovú trať aj nový Starý most má dnes večer mesto predstaviť verejnosti.

Víťaza určí cena

Ak chce mesto projekt stihnúť, musí s prestavbou mosta začať v júni tohto roku. Primátor sľubuje, že mesto urobí všetko preto, aby bola súťaž transparentná. „Kritéria tendra sú nastavené tak, že vylúčia špekulatívne firmy, ktoré na Slovensku máme a narúšajú proces obstarávaní.“

Pri tendri kladie mesto podľa Andrassyho dôraz na referencie a podobné stavby. Víťazom sa môže stať len tá firma, ktorá za posledné tri roky prehradila mostnou konštrukciou tečúcu rieku so šírkou aspoň tristo metrov. Na Slovensku za tri roky žiadny takýto most nevznikol. Prihlásení tak budú musieť odkazovať na stavby zo zahraničia.

„Nemôže takéto technicky náročne dielo realizovať spoločnosť, ktorá stavia rodinné domy či opravuje chodníky,“ vysvetlil Andrassy.

Dodáva, že podľa pravidiel súťaže víťaza tendra za asi 68 miliónov eur bez DPH nevyberie elektronická aukcia. „Ide o tak technický, odborne zložitý proces obstarávania, že nie je možné nastaviť pravidlá, súťažné položky pre elektronickú akciu tak, aby neboli diskriminačné, neférové.“

Tento postup vraj mestu odporučilo ministerstvo dopravy a aj konzultanti európskej komisie.

O víťazovi tendra, ktorý splní súťažné podmienky, rozhodne cena. Ak sa súťaž natiahne o pár mesiacov, mesto podľa Ftáčnika neuzavrie zmluvu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 940
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 744
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 080
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 473
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 133
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 389
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 628
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 987
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 327
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 107
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 613
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 994
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu