SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Návrhu VZN o dočasnom parkovaní v meste povedal Lamač nie

Lamač novému návrhu VZN vyčítajú, že direktívne zavádza parkovací systém pre celé územie hlavného mesta.

BRATISLAVA. Mestská časť Lamač odmietla najnovší návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) bratislavského magistrátu o dočasnom parkovaní na území hlavného mesta. Poslanci mestskej časti prijali na štvrtkovom (14. 2.) zasadaní uznesenie, ktorým požadujú, aby sa VZN o dočasnom parkovaní Lamača vôbec netýkalo.

Lamačskí zastupitelia novému návrhu VZN vyčítajú, že opúšťa sľubovaný princíp dobrovoľnosti a direktívne zavádza parkovací systém pre celé územie hlavného mesta, teda aj v okrajových mestských častiach, kde problém s denným parkovaním nemajú.

SkryťVypnúť reklamu

Lamač: neoplatí sa nám to

"Mesto tu nemá čo zavádzať spoplatnené parkovanie, doteraz tu nevytvorilo ani jedno parkovacie miesto, o expresných linkách MHD, ktoré majú odľahčiť dopravu či obnove zlých ciest z peňazí systému, sa tiež už nehovorí," vyčítali poslanci novému návrhu, ktorý sa má vzťahovať aj na Lamač. Tvrdia, že spoplatnené parkovanie peniaze mestským častiam ako je Lamač neprinesie, všetky príjmy pohltí prevádzkovanie systému.

Poslancom sa tiež nepáči, že návrh VZN zavádza pri spoplatnených zónach len maximálnu sadzbu za hodinové parkovanie. V Starom Meste, Ružinove, Novom meste a Petržalke to má byť maximálna sadzba päť eur, v Dúbravke a Karlovej Vsi štyri eurá a v ostatných častiach dve eurá.

"Neviem si predstaviť, ako bude mesto tu v Lamači vyberať dve eurá za hodinu za parkovanie," uviedol poslanec Radoslav Olekšák, ktorý návrh nazval paškvilom úradníkov mesta. Ohradil sa aj voči formulácii o maximálnej sadzbe za parkovanie. "Aké je to VZN, keď určuje len maximálne sumy? Budú sa konkrétne sumy určovať tak, ako sa hlavný dopravný inžinier vyspí?"

SkryťVypnúť reklamu

Mesto: sadzby si má určiť mestská časť sama

Na námietku starostu mestskej časti Petra Šramka, ktorý je členom komisie parkovania na magistráte, že presné sadzby si určí samotná mestská časť svojím VZN, Olekšák odpovedal, že vôbec nemá zmysel o takomto návrhu uvažovať. "Treba ho úplne odmietnuť, taký aký je." Podľa hovorcu hlavného mesta Ľubomíra Andrassyho však mesto určením iba maximálnych sadzieb dáva mestským častiam možnosť, aby sami rozhodli, koľko si za krátkodobé parkovanie budú pýtať. "Dokonca súhlasíme s tým, že tie ceny, ktoré si mestská časť určí, budú platiť na jej území aj na tých komunikáciách, o ktoré sa stará mesto," dodal Andrassy.

Na námietku starostu mestskej časti Petra Šramka, ktorý je členom komisie parkovania na magistráte, že presné sadzby si určí samotná mestská časť svojím VZN, Olekšák odpovedal, že vôbec nemá zmysel o takomto návrhu uvažovať. "Treba ho úplne odmietnuť, taký aký je."

SkryťVypnúť reklamu

Olekšák tiež upozornil, že VZN počíta s rezidentskou kartou v sume 100 eur. "Obyvateľom nezaručí ani jedno parkovacie miesto navyše," vyhlásil Olekšák a ohradil sa najmä voči tomu, že ak obyvatelia rezidentskú kartu nebudú mať, nebudú mať zľavu na parkovanie v ostatných častiach Bratislavy. "Ak sa mestská časť nezapojí do systému, jej obyvatelia nebudú mať 50 percentnú zľavu na parkovanie v iných častiach mesta, to je diskriminácia obyvateľov a mestských častí, ktoré sa k tomuto nehoráznemu VZN odmietajú pripojiť," povedal Olekšák.

Ak sa nepripoja, mesto to bude rešpektovať

Hovorca Bratislavy Ľubomír Andrassy v reakcii pripomenul, že VZN o dočasnom parkovaní upraví do legislatívnej podoby pravidlá a princípy koncepcie parkovacej politiky schválené v roku 2012. "Ostáva princíp dobrovoľnosti, mestská časť sa k systému nemusí pripojiť, ak sa ale už pripojí, musí akceptovať jeho princípy a pravidlá na svojom území," uviedol Andrassy. Povedal taktiež, že súčasťou VZN bude príloha s uvedením mestských častí, kde koncepcia parkovacej politiky platí.

"Ak sa Lamač rozhodne nepripojiť sa, mesto to bude rešpektovať. Nemôže však čakať na to, že jeho obyvatelia budú požívať výhody systému. Nie je predsa logické, aby niekto systém odmietal, no zároveň využíval jeho výhody," uviedol Andrassy na margo obvinenia z diskriminácie obyvateľov mestskej časti, ktorá sa k systému nepripojí tým, že nebudú mať zľavu na parkovanie vo vyhradených zónach.

O VZN o dočasnom parkovaní na území hlavného mesta má rokovať 27. februára mestské zastupiteľstvo. K návrhu mali do dnešného dňa jednotlivé mestské časti poslať magistrátu svoje pripomienky.

Lamačskí poslanci preto prijali uznesenie, v ktorom nesúhlasia s predloženým návrhom VZN a žiadajú aby sa nevzťahovalo na územie MČ Lamač. Rovnako žiadajú nediskriminovať obyvateľov Lamača za to, že mestská časť nebude zapojená v systéme parkovacej politiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 904
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 057
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 495
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 154
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 590
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 315
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 949
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 591
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 952
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu