Bratislava techniku na sneh nezmení

Praha má automatický posypový systém. U nás nebude.

(Zdroj: IL. FOTO: TASR)
Bratislava
Náklady na zimnú údržbu
  • 2011/2012 - 4 353 209 eur
  • 2010/2011 - 4 580 180 eur
  • 2009/2010 - 4 950 000 eur

BRATISLAVA. Hromadná doprava mešká, do kopcov často nejazdí, autá stoja v zápchach. V posledných dňoch dopravu v hlavnom meste brzdí sneh.

Magistrát tvrdí, že problém nie je s technikou na údržbu ciest, ale s počasím. „Za posledných 20 rokov Bratislava nezažila takéto prudké sneženie,“ hovorí Daniela Rodinová, hovorkyňa magistrátu.

Tvrdia to podľa nej aj pamätníci a ľudia z technickej údržby. Mesto má 53 sypačov s pluhom a snehovú frézu.

Praha má automatiku

V Prahe údržbu ciest modernizovali. O kritické úseky na mostoch alebo výjazdoch z tunelov sa stará automatický posypový systém. Spúšťa sa pri nameraní kritických hodnôt.

Bratislava o kúpení podobnej technológie alebo novej techniky neuvažuje. Tohtoročné sneženie považujú za výnimočné.

„Kúpou by mesto ekonomicky strácalo,“ tvrdí Rodinová.

MHD nemá reťaze

V kopcoch však majú problémy aj v Prahe, špeciálnu techniku nepoužívajú ani tam. V Bratislave má dopravný podnik najviac problémov na Kramároch, Palisádach a Kolibe.

„Problém nastáva výlučne, ak ich správca cesty nesprejazdní,“ hovorí Zuzana Vachová z dopravného podniku. Jazda na neupravenej ceste by bola pre MHD riskantná, reťaze nepoužívajú, hovorí.

Najdlhší výpadok, až 50 minút, mali ranné spoje na Kolibu a Búdkovú ulicu pri Slavíne.

Dnes meškala MHD 10 až 15 minút.

lopaty_res.jpg

Boj so snehom vlastnými rukami.

FOTO - TASR

kalamita_res.jpg

Posledná kalamita v meste v roku 1987. FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

medena_res.jpg

Kalamita na Medenej ulici v roku 1987.

FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  5. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  6. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  7. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  10. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 401
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 395
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 831
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 377
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 824
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 781
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 400
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 258
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 006
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 986