SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Bratislava techniku na sneh nezmení

Praha má automatický posypový systém. U nás nebude.

(Zdroj: IL. FOTO: TASR)
Bratislava
Náklady na zimnú údržbu
  • 2011/2012 - 4 353 209 eur
  • 2010/2011 - 4 580 180 eur
  • 2009/2010 - 4 950 000 eur

BRATISLAVA. Hromadná doprava mešká, do kopcov často nejazdí, autá stoja v zápchach. V posledných dňoch dopravu v hlavnom meste brzdí sneh.

Magistrát tvrdí, že problém nie je s technikou na údržbu ciest, ale s počasím. „Za posledných 20 rokov Bratislava nezažila takéto prudké sneženie,“ hovorí Daniela Rodinová, hovorkyňa magistrátu.

Tvrdia to podľa nej aj pamätníci a ľudia z technickej údržby. Mesto má 53 sypačov s pluhom a snehovú frézu.

Praha má automatiku

V Prahe údržbu ciest modernizovali. O kritické úseky na mostoch alebo výjazdoch z tunelov sa stará automatický posypový systém. Spúšťa sa pri nameraní kritických hodnôt.

Bratislava o kúpení podobnej technológie alebo novej techniky neuvažuje. Tohtoročné sneženie považujú za výnimočné.

„Kúpou by mesto ekonomicky strácalo,“ tvrdí Rodinová.

MHD nemá reťaze

V kopcoch však majú problémy aj v Prahe, špeciálnu techniku nepoužívajú ani tam. V Bratislave má dopravný podnik najviac problémov na Kramároch, Palisádach a Kolibe.

„Problém nastáva výlučne, ak ich správca cesty nesprejazdní,“ hovorí Zuzana Vachová z dopravného podniku. Jazda na neupravenej ceste by bola pre MHD riskantná, reťaze nepoužívajú, hovorí.

Najdlhší výpadok, až 50 minút, mali ranné spoje na Kolibu a Búdkovú ulicu pri Slavíne.

Dnes meškala MHD 10 až 15 minút.

lopaty_res.jpg

Boj so snehom vlastnými rukami.

FOTO - TASR

kalamita_res.jpg

Posledná kalamita v meste v roku 1987. FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

medena_res.jpg

Kalamita na Medenej ulici v roku 1987.

FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  2. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  3. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  4. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  5. Gestačný diabetes mellitus
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 733
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 811
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 831
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 198
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 143
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 503
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 285
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 119
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 679
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 779
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 764
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 352
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 039
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 095
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu