SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Bratislava techniku na sneh nezmení

Praha má automatický posypový systém. U nás nebude.

(Zdroj: IL. FOTO: TASR)
Bratislava
Náklady na zimnú údržbu
  • 2011/2012 - 4 353 209 eur
  • 2010/2011 - 4 580 180 eur
  • 2009/2010 - 4 950 000 eur

BRATISLAVA. Hromadná doprava mešká, do kopcov často nejazdí, autá stoja v zápchach. V posledných dňoch dopravu v hlavnom meste brzdí sneh.

Magistrát tvrdí, že problém nie je s technikou na údržbu ciest, ale s počasím. „Za posledných 20 rokov Bratislava nezažila takéto prudké sneženie,“ hovorí Daniela Rodinová, hovorkyňa magistrátu.

Tvrdia to podľa nej aj pamätníci a ľudia z technickej údržby. Mesto má 53 sypačov s pluhom a snehovú frézu.

Praha má automatiku

V Prahe údržbu ciest modernizovali. O kritické úseky na mostoch alebo výjazdoch z tunelov sa stará automatický posypový systém. Spúšťa sa pri nameraní kritických hodnôt.

Bratislava o kúpení podobnej technológie alebo novej techniky neuvažuje. Tohtoročné sneženie považujú za výnimočné.

„Kúpou by mesto ekonomicky strácalo,“ tvrdí Rodinová.

MHD nemá reťaze

V kopcoch však majú problémy aj v Prahe, špeciálnu techniku nepoužívajú ani tam. V Bratislave má dopravný podnik najviac problémov na Kramároch, Palisádach a Kolibe.

„Problém nastáva výlučne, ak ich správca cesty nesprejazdní,“ hovorí Zuzana Vachová z dopravného podniku. Jazda na neupravenej ceste by bola pre MHD riskantná, reťaze nepoužívajú, hovorí.

Najdlhší výpadok, až 50 minút, mali ranné spoje na Kolibu a Búdkovú ulicu pri Slavíne.

Dnes meškala MHD 10 až 15 minút.

lopaty_res.jpg

Boj so snehom vlastnými rukami.

FOTO - TASR

kalamita_res.jpg

Posledná kalamita v meste v roku 1987. FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

medena_res.jpg

Kalamita na Medenej ulici v roku 1987.

FOTO – IVAN KRČ. ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 210
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 197
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 773
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 955
  5. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 943
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 050
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 148
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 510
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 357
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu