SME

Starý most ukážu v pondelok verejnosti

Projekt verejnosti predstavia v pondelok 18. februára o 18:00 v Zrkadlovej sále v Primaciálnom paláci.

Starý most dostane novú konštrukciu.Starý most dostane novú konštrukciu. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Ako bude vyzerať nový Starý most i projekt prvej etapy výstavby Nosného dopravného systému Mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, ktorého je rekonštrukcia Starého mosta súčasťou, predstaví bratislavská samospráva verejnosti v pondelok 18. februára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verejná prezentácia sa začne o 18:00 v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca. Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Na prezentácii sa zúčastní primátor Milan Ftáčnik, hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser i generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava Peter Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

V prvej etape nosného systému má byť vybudovaná koľajová trať zo Šafárikovho námestia v bratislavskom Starom Meste po petržalskú Bosákovu ulicu. Súčasťou projektu je aj komplexná rekonštrukcia Starého mosta, ktorý bude slúžiť pre verejnú dopravu, cyklistov i chodcov. Projekt tiež počíta s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a vybudovaním novej pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie.

Verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby vyhlásilo mesto koncom januára, hodnota zákazky je viac ako 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov. Mesto plánuje s projektom začať na jar tohto roka, vtedy by mohli začať skladať konštrukciu mosta.

Celý projekt aj s prvou etapou koľajovej trate do Petržalky by mali dokončiť počas dvoch rokov. Ako informoval Andrassy, hlavné mesto je viazané európskymi pravidlami, prijímateľ nenávratnej finančnej pomoci je povinný vyúčtovať projekt do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto sa v projekte rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania koľajovej trate do Petržalky uchádza o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava. Mesto sa na financovaní projektu bude podieľať piatimi percentami, zaplatí 4,2 milióna eur, štát prispeje 10 percent. Súčasnú konštrukciu Starého mosta zložia, novú konštrukciu začnú nasúvať z petržalskej strany Dunaja.

Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty odstránia a nahradia ich jednou.

Pozrite si vizuály a podklady k prezentácii mesta - tu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 351
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 14 555
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 750
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 750
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 397
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 150
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 463
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 853
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 369
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 087
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 730
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 139
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 760
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 725
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu