V rubrike Absurdistan upozorňujeme kompetentných na všetky absurdity a nelogické riešenia, s ktorými sa my a naši čitatelia stretneme v Bratislave. Vaše postrehy posielajte na e-mail andrea.hajduchova@sme.sk alebo faxujte na 59 23 36 60.
– MHD je už klasická téma. Viem, že mnohé veci sa z rôznych príčin nedajú riešiť. Ale niektoré pri troche dobrej vôle určite. Neviem, akým spôsobom sa zostavuje grafikon, ale k racionálnemu riešeniu to má značne ďaleko. Príklad: Lafranconi – Dúbravka, električky 1, 5, 12 idú o: 18.20, 18.22, 18.23, ďalších 12 minút nič a potom opäť 18.35, 18.36, 18.38. Má to logiku? V praxi to potom vyzerá tak, že prvá električka je plná na prasknutie (všetci radšej nastúpia, lebo sa nespoliehajú na to, že ďalsia pôjde naozaj tak, ako je to napísané) a tie ďalšie idú poloprázdne. Takých prípadov je nespočetne. Uznávam, že niekedy môže byť problematické zladiť spoje. Ale tu? Zvlášť keď číslo 12 na svojej trase v podstate kopíruje trasu jednotky. Človek začína mať pocit, že ľudia z dopravného podniku to robia zámerne. Čím dlhšie cestujúci čaká, tým viac lístkov pri prestupovaní potrebuje. Takže, vážené dámy a páni z dopravného podniku, ide vám o skvalitnenie služieb alebo o vytiahnutie čo najväčšieho množstva peňazí z vreciek občanov?!
Peter
– Rád by som zareagoval na článok „Niektoré linky MHD jazdia ďalej ako v lete“, kde sa píše okrem iného „…v DNV budú však posilnené linky 21 a 20“. S týmto tvrdením možno súhlasiť len čiastočne, pretože hlavne linka 21 je síce posilnená, ale iba vzhľadom na redukovaný letný harmonogram. Do 30. júna bol interval v čase od 6.00 do 7.00 štyri minúty, v lete interval šesť minút – čo sa dá pochopiť vzhľadom na znížené prepravné nároky, ale od 2. septembra je interval predĺžený na päť minút, čo je o tri autobusy v maximálnej špičke menej. Možno sa niekto usmeje, že interval 5 minút je veľmi dobrý, ale nie pre jediný spoj, ktorý spája vzdialenú mestskú časť s centrom. Takže dopravný podnik situáciu zase v tichosti zhoršil a cestujeme viac natlačení ako predtým. Už len čakať, kedy pôjde cestovné zase hore, môj tip – od 1. januára 2003.
Roman