Cestujúci z okolia Bratislavy by chceli častejšie spoje

Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy, správaním vodiča v autobuse a jeho vonkajším vzhľadom.

Vodiči sa cestujúcim páčia.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi a výška cestovného.

BRATISLAVA. Cestujúci využívajúci prímestské autobusové linky Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji sú s celkovou úrovňou poskytovaných služieb spokojní. Vyplýva to z prieskumu, ktorý opäť po roku uskutočnila agentúra Focus koncom roka 2012 na vzorke 1200 respondentov. Cestujúci ohodnotili prímestskú dopravu Slovak Lines známkou 1,8.

O kladnom hodnotení cestovania s prímestskou dopravou Slovak Lines hovorí priemerná známka 1,8 na klasickej školskej stupnici od 1 do 5. Známku 1, teda najlepšie hodnotenie, uviedlo až 42 % cestujúcich. Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy (priemerná známka 1,5), správaním vodiča v autobuse (1,5) a vonkajším vzhľadom vodiča (1,5). Čistota v autobusoch bola ohodnotená priemernou známkou 1,6, aktuálny cestovný poriadok 1,7, kvalita autobusov 1,8 a dodržiavanie cestovného poriadku známkou 1,9.

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi (2,1) a výška cestovného (2,1). Cestujúci na smer Senec a späť hodnotili oproti cestujúcim na ostatných smeroch všetky atribúty veľmi pozitívne, ich priemerná známka nepresiahla hodnotu 1,5.

Spokojní sú so spojom do Pezinka

Pri hodnotení cestovania prímestskými linkami Slovak Lines cestujúci vyjadrovali najčastejšie spokojnosť vo všeobecnosti (22 %). Konkrétne najviac oceňovali prácu a správanie vodičov autobusov, bezpečnosť jazdy, pohodlie a komfort pri cestovaní, kvalitu autobusov a tiež dostatočný počet spojov počas dňa. Najviac pozitív uvádzali cestujúci na smer Pezinok a späť. Až 43 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne negatíva, 14 % uviedlo výhrady k počtu spojov, voči preplneným autobusom uviedlo výhrady 9 % respondentov a rovnaký počet je nespokojný s nedodržiavaním cestovného poriadku.

Návrhy na zlepšenie sa týkali predovšetkým posilnenia spojov. Viac spojov, hustejšie intervaly spojov menovala štvrtina cestujúcich, 12 % respondentov navrhovalo zvýšiť kvalitu dopravných prostriedkov. Približne 45 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne návrhy, pričom 21 % nemá žiadne výhrady. Najviac konkrétnych návrhov uvádzali cestujúci na smer Šamorín a späť. Viac ako tretina cestujúcich by uvítala internetové spojenie v autobusoch.

Milióny cestujúcich

"Slovak Lines, a.s., je účastníkom Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorej pilotná fáza sa má spustiť 1. marca 2013 v regióne Záhorie. Signál narastajúcej spokojnosti zákazníkov pokladá spoločnosť za ocenenie svojho viacročného úsilia v nepretržitom zlepšovaní podmienok cestovania verejnou hromadnou dopravou," uviedla Eva Vozárová zo spoločnosti Slovak Lines.

Autobusový dopravca Slovak Lines patrí k najvýznamnejším poskytovateľom verejnej autobusovej dopravy na Slovensku. Zabezpečuje pravidelnú prímestskú, diaľkovú, medzištátnu, príležitostnú a osobitnú dopravu. Ročne prepraví okolo 15 miliónov cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 8 876
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 699
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 557
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 119
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 752
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 463
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 949
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 943
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 983
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 795