SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Cestujúci z okolia Bratislavy by chceli častejšie spoje

Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy, správaním vodiča v autobuse a jeho vonkajším vzhľadom.

Vodiči sa cestujúcim páčia.Vodiči sa cestujúcim páčia. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi a výška cestovného.

BRATISLAVA. Cestujúci využívajúci prímestské autobusové linky Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji sú s celkovou úrovňou poskytovaných služieb spokojní. Vyplýva to z prieskumu, ktorý opäť po roku uskutočnila agentúra Focus koncom roka 2012 na vzorke 1200 respondentov. Cestujúci ohodnotili prímestskú dopravu Slovak Lines známkou 1,8.

O kladnom hodnotení cestovania s prímestskou dopravou Slovak Lines hovorí priemerná známka 1,8 na klasickej školskej stupnici od 1 do 5. Známku 1, teda najlepšie hodnotenie, uviedlo až 42 % cestujúcich. Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy (priemerná známka 1,5), správaním vodiča v autobuse (1,5) a vonkajším vzhľadom vodiča (1,5). Čistota v autobusoch bola ohodnotená priemernou známkou 1,6, aktuálny cestovný poriadok 1,7, kvalita autobusov 1,8 a dodržiavanie cestovného poriadku známkou 1,9.

SkryťVypnúť reklamu

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi (2,1) a výška cestovného (2,1). Cestujúci na smer Senec a späť hodnotili oproti cestujúcim na ostatných smeroch všetky atribúty veľmi pozitívne, ich priemerná známka nepresiahla hodnotu 1,5.

Spokojní sú so spojom do Pezinka

Pri hodnotení cestovania prímestskými linkami Slovak Lines cestujúci vyjadrovali najčastejšie spokojnosť vo všeobecnosti (22 %). Konkrétne najviac oceňovali prácu a správanie vodičov autobusov, bezpečnosť jazdy, pohodlie a komfort pri cestovaní, kvalitu autobusov a tiež dostatočný počet spojov počas dňa. Najviac pozitív uvádzali cestujúci na smer Pezinok a späť. Až 43 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne negatíva, 14 % uviedlo výhrady k počtu spojov, voči preplneným autobusom uviedlo výhrady 9 % respondentov a rovnaký počet je nespokojný s nedodržiavaním cestovného poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Návrhy na zlepšenie sa týkali predovšetkým posilnenia spojov. Viac spojov, hustejšie intervaly spojov menovala štvrtina cestujúcich, 12 % respondentov navrhovalo zvýšiť kvalitu dopravných prostriedkov. Približne 45 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne návrhy, pričom 21 % nemá žiadne výhrady. Najviac konkrétnych návrhov uvádzali cestujúci na smer Šamorín a späť. Viac ako tretina cestujúcich by uvítala internetové spojenie v autobusoch.

Milióny cestujúcich

"Slovak Lines, a.s., je účastníkom Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorej pilotná fáza sa má spustiť 1. marca 2013 v regióne Záhorie. Signál narastajúcej spokojnosti zákazníkov pokladá spoločnosť za ocenenie svojho viacročného úsilia v nepretržitom zlepšovaní podmienok cestovania verejnou hromadnou dopravou," uviedla Eva Vozárová zo spoločnosti Slovak Lines.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusový dopravca Slovak Lines patrí k najvýznamnejším poskytovateľom verejnej autobusovej dopravy na Slovensku. Zabezpečuje pravidelnú prímestskú, diaľkovú, medzištátnu, príležitostnú a osobitnú dopravu. Ročne prepraví okolo 15 miliónov cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 904
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 057
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 496
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 154
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 589
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 999
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 315
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 282
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 940
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 591
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 951
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu