Cestujúci z okolia Bratislavy by chceli častejšie spoje

Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy, správaním vodiča v autobuse a jeho vonkajším vzhľadom.

Vodiči sa cestujúcim páčia.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi a výška cestovného.

BRATISLAVA. Cestujúci využívajúci prímestské autobusové linky Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji sú s celkovou úrovňou poskytovaných služieb spokojní. Vyplýva to z prieskumu, ktorý opäť po roku uskutočnila agentúra Focus koncom roka 2012 na vzorke 1200 respondentov. Cestujúci ohodnotili prímestskú dopravu Slovak Lines známkou 1,8.

O kladnom hodnotení cestovania s prímestskou dopravou Slovak Lines hovorí priemerná známka 1,8 na klasickej školskej stupnici od 1 do 5. Známku 1, teda najlepšie hodnotenie, uviedlo až 42 % cestujúcich. Cestujúci sú najviac spokojní s bezpečnosťou prepravy (priemerná známka 1,5), správaním vodiča v autobuse (1,5) a vonkajším vzhľadom vodiča (1,5). Čistota v autobusoch bola ohodnotená priemernou známkou 1,6, aktuálny cestovný poriadok 1,7, kvalita autobusov 1,8 a dodržiavanie cestovného poriadku známkou 1,9.

Z hodnotených kritérií boli najmenej pozitívne vnímané pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi (2,1) a výška cestovného (2,1). Cestujúci na smer Senec a späť hodnotili oproti cestujúcim na ostatných smeroch všetky atribúty veľmi pozitívne, ich priemerná známka nepresiahla hodnotu 1,5.

Spokojní sú so spojom do Pezinka

Pri hodnotení cestovania prímestskými linkami Slovak Lines cestujúci vyjadrovali najčastejšie spokojnosť vo všeobecnosti (22 %). Konkrétne najviac oceňovali prácu a správanie vodičov autobusov, bezpečnosť jazdy, pohodlie a komfort pri cestovaní, kvalitu autobusov a tiež dostatočný počet spojov počas dňa. Najviac pozitív uvádzali cestujúci na smer Pezinok a späť. Až 43 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne negatíva, 14 % uviedlo výhrady k počtu spojov, voči preplneným autobusom uviedlo výhrady 9 % respondentov a rovnaký počet je nespokojný s nedodržiavaním cestovného poriadku.

Návrhy na zlepšenie sa týkali predovšetkým posilnenia spojov. Viac spojov, hustejšie intervaly spojov menovala štvrtina cestujúcich, 12 % respondentov navrhovalo zvýšiť kvalitu dopravných prostriedkov. Približne 45 % cestujúcich neuviedlo žiadne konkrétne návrhy, pričom 21 % nemá žiadne výhrady. Najviac konkrétnych návrhov uvádzali cestujúci na smer Šamorín a späť. Viac ako tretina cestujúcich by uvítala internetové spojenie v autobusoch.

Milióny cestujúcich

"Slovak Lines, a.s., je účastníkom Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorej pilotná fáza sa má spustiť 1. marca 2013 v regióne Záhorie. Signál narastajúcej spokojnosti zákazníkov pokladá spoločnosť za ocenenie svojho viacročného úsilia v nepretržitom zlepšovaní podmienok cestovania verejnou hromadnou dopravou," uviedla Eva Vozárová zo spoločnosti Slovak Lines.

Autobusový dopravca Slovak Lines patrí k najvýznamnejším poskytovateľom verejnej autobusovej dopravy na Slovensku. Zabezpečuje pravidelnú prímestskú, diaľkovú, medzištátnu, príležitostnú a osobitnú dopravu. Ročne prepraví okolo 15 miliónov cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852