Šéf bratislavskej dopravnej komisie hovorí, že pri vyhodnotení testov autobusového pruhu zatajili dôležité fakty. Dopravná komisia čiary na ceste neodporúča.
BRATISLAVA. Pri testovaní buspruhu na Štefánikovej zatajili fakty a samotný projekt treba buď prepracovať alebo úplne zrušiť, tvrdí predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). Komisia pred dvomi dňami neodporučila namaľovanie vyhradeného pruhu.
"V takomto znení má zákonné chyby. Projekt žiadala prepracovať aj poradná komisia primátora pre verejnú dopravu, v ktorej sú zastúpené občianske združenia," tvrdí Uhler.
Projekt sa na komisiu ani nemal dostať
Projekt, ktorý prerokovala komisia, podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho ešte nie je dokončený a na komisiu sa ani nemal dostať.
"Pochybil zamestnanec mesta, ktorý do bodu rôzne zaradil vedením mesta neschválený materiál. Navyše, neboli prítomní ani odborní zamestnanci mesta počnúc hlavným dopravným inžinierom, ktorí by mohli vysvetliť, o čo ide."
O pruhu vo výsledku rozhodne primátor Milan Ftáčnik. Uhler hovorí, že mu primátor sľúbil projekt prepracovať a jeho opätovné predloženie dopravnej komisii. Mesto podľa Andrassyho s buspruhom stále ráta ako s možnou alternatívou.
Policajti v akcii
Uhler tvrdí, že jesenné testovanie nebolo úspešné tak, ako to prezentovalo vedenie mesta.
„Ak by vtedy polícia manuálne neriadila okolité svetelné križovatky, došlo by ku kolapsu,“ hovorí Uhler o faktoch, ktoré podľa neho zatajili.
„Rovnako, ak by polícia netolerovala jazdu áut vo vyhradenom pruhu, ktorých bolo približne 15 percent, došlo by k preplneniu križovatky na Hodžovom námestí a rozsiahlym zápcham v okolí,“ vraví Uhler.
V týchto zápchach by v konečnom dôsledku teda podľa neho uviazli aj autobusy a trolejbusy.
"Akékoľvek zahmlievanie, či účelové skresľovanie musíme striktne odmietnuť. My sme vedeli, že sa monitoruje doprava kvôli tomu, že sme nevedeli v krátkej dobe zmeniť signalizáciu na okolitých križovatkách tak, aby zohľadnila testovanie na Štefánikovej," vraví hovorca primátora.
Nesedeli značky
„V samotnom návrhu bol nesúlad zvislého a vodorovného dopravného značenia a obsahoval aj značenie, ktoré naše predpisy nepoznajú,“ popisuje chyby testovania šéf dopravnej komisie.
"Nebudeme sa vyjadrovať ku projektu, pretože ide o pracovný materiál, ktorý ešte nebol prerokovaný odbornými útvarmi mesta," reaguje Andrassy.
Z októbrových výsledkov testovania podľa magistrátu vyplýva, že autobusy ušetrili ráno na trase zo zastávky Hálova v Petržalke k SAV približne päť minút. Autá sa naopak zdržali tri až štyri minúty.
Pruh medzi Mostom SNP a Slovenskou akadémiou vied testovali za protestov vodičov v septembri v rámci Európskeho týždňa mobility.
Na Staromestskej ulici a Moste SNP testovanie zastavili predčasne. Vznikali tam totiž zápchy a mesto sa po niekoľkých dňoch rozhodlo úsek na Staromestskej ulici od Katedrály sv. Martina po Hodžovo námestie z testovania vylúčiť.