SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Chaos s buspruhom museli riešiť policajti

Šéf bratislavskej dopravnej komisie hovorí, že pri vyhodnotení testov autobusového pruhu zatajili dôležité fakty, mesto to popiera. Dopravná komisia čiary na ceste neodporúča.

Buspruh na Štefánikovej zatiaľ nebude.Buspruh na Štefánikovej zatiaľ nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Šéf bratislavskej dopravnej komisie hovorí, že pri vyhodnotení testov autobusového pruhu zatajili dôležité fakty. Dopravná komisia čiary na ceste neodporúča.

BRATISLAVA. Pri testovaní buspruhu na Štefánikovej zatajili fakty a samotný projekt treba buď prepracovať alebo úplne zrušiť, tvrdí predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). Komisia pred dvomi dňami neodporučila namaľovanie vyhradeného pruhu.

"V takomto znení má zákonné chyby. Projekt žiadala prepracovať aj poradná komisia primátora pre verejnú dopravu, v ktorej sú zastúpené občianske združenia," tvrdí Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt sa na komisiu ani nemal dostať

Projekt, ktorý prerokovala komisia, podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho ešte nie je dokončený a na komisiu sa ani nemal dostať.

"Pochybil zamestnanec mesta, ktorý do bodu rôzne zaradil vedením mesta neschválený materiál. Navyše, neboli prítomní ani odborní zamestnanci mesta počnúc hlavným dopravným inžinierom, ktorí by mohli vysvetliť, o čo ide."

O pruhu vo výsledku rozhodne primátor Milan Ftáčnik. Uhler hovorí, že mu primátor sľúbil projekt prepracovať a jeho opätovné predloženie dopravnej komisii. Mesto podľa Andrassyho s buspruhom stále ráta ako s možnou alternatívou.

Policajti v akcii

Uhler tvrdí, že jesenné testovanie nebolo úspešné tak, ako to prezentovalo vedenie mesta.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak by vtedy polícia manuálne neriadila okolité svetelné križovatky, došlo by ku kolapsu,“ hovorí Uhler o faktoch, ktoré podľa neho zatajili.

„Rovnako, ak by polícia netolerovala jazdu áut vo vyhradenom pruhu, ktorých bolo približne 15 percent, došlo by k preplneniu križovatky na Hodžovom námestí a rozsiahlym zápcham v okolí,“ vraví Uhler.

V týchto zápchach by v konečnom dôsledku teda podľa neho uviazli aj autobusy a trolejbusy.

"Akékoľvek zahmlievanie, či účelové skresľovanie musíme striktne odmietnuť. My sme vedeli, že sa monitoruje doprava kvôli tomu, že sme nevedeli v krátkej dobe zmeniť signalizáciu na okolitých križovatkách tak, aby zohľadnila testovanie na Štefánikovej," vraví hovorca primátora.

Nesedeli značky

„V samotnom návrhu bol nesúlad zvislého a vodorovného dopravného značenia a obsahoval aj značenie, ktoré naše predpisy nepoznajú,“ popisuje chyby testovania šéf dopravnej komisie.

SkryťVypnúť reklamu

"Nebudeme sa vyjadrovať ku projektu, pretože ide o pracovný materiál, ktorý ešte nebol prerokovaný odbornými útvarmi mesta," reaguje Andrassy.

Z októbrových výsledkov testovania podľa magistrátu vyplýva, že autobusy ušetrili ráno na trase zo zastávky Hálova v Petržalke k SAV približne päť minút. Autá sa naopak zdržali tri až štyri minúty.

Pruh medzi Mostom SNP a Slovenskou akadémiou vied testovali za protestov vodičov v septembri v rámci Európskeho týždňa mobility.

Na Staromestskej ulici a Moste SNP testovanie zastavili predčasne. Vznikali tam totiž zápchy a mesto sa po niekoľkých dňoch rozhodlo úsek na Staromestskej ulici od Katedrály sv. Martina po Hodžovo námestie z testovania vylúčiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 573
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 623
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 154
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 787
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 905
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 219
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 202
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 799
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 081
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 971
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu