SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Na vlak do Paríža si Bratislava ešte počká roky

Rýchlovlak vytiahol premiér. Ministerstvo ešte nevie ani povedať, kde by mal stanicu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR)

BRATISLAVA. Rýchlovlak z Bratislavy do Paríža, ktorý by chcel premiér Robert Fico, je ešte vzdialenou budúcnosťou. Projekt patrí medzi priority Európskeho spoločenstva do roku 2030, vraví teraz ministerstvo dopravy.

Fico o projekte hovoril s rakúskym kancelárom Wernerom Faymannom minulý týždeň. „Požiadal som pána spolkového kancelára o podporu, aby v rámci obrovského projektu prepojenia Paríža, Viedne, bola do tohto prepojenia určite zapojená aj Bratislava. Aby bolo priame prepojenie medzi Bratislavou a Parížom,“ oznámil Fico.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa dnes chce niekto dostať vlakom do Paríža, musí aspoň tri razy prestupovať. Cesta mu trvá aspoň 16 hodín, ľudia tak radšej zvolia lietadlo.

Priame spojenie s Parížom sa podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu spomína v dokumentoch, ktoré definujú novú európsku infraštruktúrnu politiku do roku 2030, respektíve až do roku 2050. Keďže ide o priority, bude ich možné financovať z eurofondov.

Projekt je dnes na začiatku. „Príprava takýchto náročných infraštruktúrnych projektov trvá pomerne dlho,“ hovorí Kóňa. „Na vysokorýchlostné spojenie miest Budapešť, Bratislava a Viedeň v súčasnosti nie sú spracované podrobnejšie štúdie,“ dodal. Nie je teda zatiaľ známe ani to, na ktorej bratislavskej stanici by bolo na vlak možné nastúpiť.

Stanice vysokorýchlostných vlakov sú však podľa hovorcu oddelené od bežnej siete. Nové trasy pre takéto vlaky podľa neho v územných plánoch v súčasnosti nie sú rezervované. „Nie je teda dnes možné jednoznačne povedať, ktoré existujúce trasy, respektíve stanice, budú v prípade výstavby využívať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu