Na vlak do Paríža si Bratislava ešte počká roky

Rýchlovlak vytiahol premiér. Ministerstvo ešte nevie ani povedať, kde by mal stanicu.

Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR)

BRATISLAVA. Rýchlovlak z Bratislavy do Paríža, ktorý by chcel premiér Robert Fico, je ešte vzdialenou budúcnosťou. Projekt patrí medzi priority Európskeho spoločenstva do roku 2030, vraví teraz ministerstvo dopravy.

Fico o projekte hovoril s rakúskym kancelárom Wernerom Faymannom minulý týždeň. „Požiadal som pána spolkového kancelára o podporu, aby v rámci obrovského projektu prepojenia Paríža, Viedne, bola do tohto prepojenia určite zapojená aj Bratislava. Aby bolo priame prepojenie medzi Bratislavou a Parížom,“ oznámil Fico.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa dnes chce niekto dostať vlakom do Paríža, musí aspoň tri razy prestupovať. Cesta mu trvá aspoň 16 hodín, ľudia tak radšej zvolia lietadlo.

Priame spojenie s Parížom sa podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu spomína v dokumentoch, ktoré definujú novú európsku infraštruktúrnu politiku do roku 2030, respektíve až do roku 2050. Keďže ide o priority, bude ich možné financovať z eurofondov.

Projekt je dnes na začiatku. „Príprava takýchto náročných infraštruktúrnych projektov trvá pomerne dlho,“ hovorí Kóňa. „Na vysokorýchlostné spojenie miest Budapešť, Bratislava a Viedeň v súčasnosti nie sú spracované podrobnejšie štúdie,“ dodal. Nie je teda zatiaľ známe ani to, na ktorej bratislavskej stanici by bolo na vlak možné nastúpiť.

Stanice vysokorýchlostných vlakov sú však podľa hovorcu oddelené od bežnej siete. Nové trasy pre takéto vlaky podľa neho v územných plánoch v súčasnosti nie sú rezervované. „Nie je teda dnes možné jednoznačne povedať, ktoré existujúce trasy, respektíve stanice, budú v prípade výstavby využívať.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 220
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 862
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 559
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 455
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 982
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 503
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 072
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 200
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 969
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 944