Na vlak do Paríža si Bratislava ešte počká roky

Rýchlovlak vytiahol premiér. Ministerstvo ešte nevie ani povedať, kde by mal stanicu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR)

BRATISLAVA. Rýchlovlak z Bratislavy do Paríža, ktorý by chcel premiér Robert Fico, je ešte vzdialenou budúcnosťou. Projekt patrí medzi priority Európskeho spoločenstva do roku 2030, vraví teraz ministerstvo dopravy.

Fico o projekte hovoril s rakúskym kancelárom Wernerom Faymannom minulý týždeň. „Požiadal som pána spolkového kancelára o podporu, aby v rámci obrovského projektu prepojenia Paríža, Viedne, bola do tohto prepojenia určite zapojená aj Bratislava. Aby bolo priame prepojenie medzi Bratislavou a Parížom,“ oznámil Fico.

Ak sa dnes chce niekto dostať vlakom do Paríža, musí aspoň tri razy prestupovať. Cesta mu trvá aspoň 16 hodín, ľudia tak radšej zvolia lietadlo.

Priame spojenie s Parížom sa podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu spomína v dokumentoch, ktoré definujú novú európsku infraštruktúrnu politiku do roku 2030, respektíve až do roku 2050. Keďže ide o priority, bude ich možné financovať z eurofondov.

Projekt je dnes na začiatku. „Príprava takýchto náročných infraštruktúrnych projektov trvá pomerne dlho,“ hovorí Kóňa. „Na vysokorýchlostné spojenie miest Budapešť, Bratislava a Viedeň v súčasnosti nie sú spracované podrobnejšie štúdie,“ dodal. Nie je teda zatiaľ známe ani to, na ktorej bratislavskej stanici by bolo na vlak možné nastúpiť.

Stanice vysokorýchlostných vlakov sú však podľa hovorcu oddelené od bežnej siete. Nové trasy pre takéto vlaky podľa neho v územných plánoch v súčasnosti nie sú rezervované. „Nie je teda dnes možné jednoznačne povedať, ktoré existujúce trasy, respektíve stanice, budú v prípade výstavby využívať.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 29 303
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 22 615
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 405
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 317
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 14 768
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 10 197
  7. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 9 429
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 9 221
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 729
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 357