SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Na vlak do Paríža si Bratislava ešte počká roky

Rýchlovlak vytiahol premiér. Ministerstvo ešte nevie ani povedať, kde by mal stanicu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR)

BRATISLAVA. Rýchlovlak z Bratislavy do Paríža, ktorý by chcel premiér Robert Fico, je ešte vzdialenou budúcnosťou. Projekt patrí medzi priority Európskeho spoločenstva do roku 2030, vraví teraz ministerstvo dopravy.

Fico o projekte hovoril s rakúskym kancelárom Wernerom Faymannom minulý týždeň. „Požiadal som pána spolkového kancelára o podporu, aby v rámci obrovského projektu prepojenia Paríža, Viedne, bola do tohto prepojenia určite zapojená aj Bratislava. Aby bolo priame prepojenie medzi Bratislavou a Parížom,“ oznámil Fico.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa dnes chce niekto dostať vlakom do Paríža, musí aspoň tri razy prestupovať. Cesta mu trvá aspoň 16 hodín, ľudia tak radšej zvolia lietadlo.

Priame spojenie s Parížom sa podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu spomína v dokumentoch, ktoré definujú novú európsku infraštruktúrnu politiku do roku 2030, respektíve až do roku 2050. Keďže ide o priority, bude ich možné financovať z eurofondov.

Projekt je dnes na začiatku. „Príprava takýchto náročných infraštruktúrnych projektov trvá pomerne dlho,“ hovorí Kóňa. „Na vysokorýchlostné spojenie miest Budapešť, Bratislava a Viedeň v súčasnosti nie sú spracované podrobnejšie štúdie,“ dodal. Nie je teda zatiaľ známe ani to, na ktorej bratislavskej stanici by bolo na vlak možné nastúpiť.

Stanice vysokorýchlostných vlakov sú však podľa hovorcu oddelené od bežnej siete. Nové trasy pre takéto vlaky podľa neho v územných plánoch v súčasnosti nie sú rezervované. „Nie je teda dnes možné jednoznačne povedať, ktoré existujúce trasy, respektíve stanice, budú v prípade výstavby využívať.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 913
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 261
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 832
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 443
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 404
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 393
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 306
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 895
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 276
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 133
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 078
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 102
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu