SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

V bratislavskom Vlčom hrdle sa potápala loď

Potápal sa šlep, ktorý prevážal železnú rudu. Počas plavby na jeho trupe vznikli dve diery.

Záchranná akcia potápajúcej sa lode.Záchranná akcia potápajúcej sa lode. (Zdroj: TASR)


BRATISLAVA. V stredu skoro ráno sa v bratislavskom Vlčom hrdle pri Slovnafte potápala asi 80-metrov dlhá loď.

Požiarnikom nahlásili udalosť o 4.43 a na miesto vyrazili tri hasičské autá a 11 hasičov.

„Po príchode na miesto udalosti bolo prieskumom zistené, že sa jedná o potápajúci sa šlep – vlečnú loď, ktorá preváža železnú rudu,“ hovorí Daniela Kapustová, hovorkyňa krajského riaditeľstva hasičského a záchranného zboru v Bratislave.

Na mieste nehody ostáva podľa Kapustovej jedna hasičská jednotka, ktorá odčerpáva vodu z lode pomocou čerpadiel. Rakúsku loď sa snažia odtiahnuť do prístavu.

SkryťVypnúť reklamu

Príčina potápania nie je známa. "Je to v štádiu zisťovania, je potrebné najprv vykonať úkony k tomu, aby sa čln nepotopil. Až potom sa budú zisťovať príčiny, prečo sa to stalo," dodala Kapustová.

Dve diery v lodi

Podľa Jany Vadkertyovej, hovorkyne Štátnej plavebnej správy, je čln, tlačený rekomorkérom Denia, rakúsky a počas plavby na Dunaji na ňom vznikli dve diery.

"Okamžite po tomto zistení bolo plavidlo odstavené v prístave za účelom jeho opravy," podotkla s tým, že únik pohonných látok nehrozí.

Zranených nehlásia.

Poškodený rakúsky nákladný čln, na ktorom počas plavby po Dunaji vznikli dve diery, presunú z lodenice prístavu Bratislava do prístavu Pálenisko, kde z neho preložia náklad.

Následne budú zisťovať rozsah poškodenia plavidla, hovorí Jana Vadkertyová a dodala, že príčiny nehody sú v štádiu vyšetrovania.

SkryťVypnúť reklamu

zachrana_res.jpg

Na mieste sú ešte stále hasiči a záchranári.

FOTO -TASR

vlcie_res.jpg

Príčiny potápania lode sú zatiaľ neznáme.

FOTO - TASR

lod_res.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 903
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 054
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 499
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 156
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 587
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 999
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 315
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 282
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 930
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 590
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 947
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu