SME

Na bratislavskej hlavnej stanici obmedzia vlaky

Osobná, ako aj nákladná železničná doprava bude obmedzená od štvrtka 10. januára od 23:20. Dôvodom je rekonštrukcia trakčného vedenia.

BRATISLAVA. Na bratislavskej hlavnej stanici bude od štvrtka 10. januára od 23:20 obmedzená osobná, ako aj nákladná železničná doprava. Dôvodom je rekonštrukcia trakčného vedenia na hlavnej stanici. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, práce budú trvať šesť mesiacov a budú rozdelené do viacerých etáp.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"O každej zmene budeme cestujúcich informovať vždy vopred," priblížila s tým, že počas jednotlivých etáp budú niektoré vlaky odrieknuté a niektoré budú meškať.

SkryťVypnúť reklamu

Preto cestujúcim odporúča, aby sledovali zmeny v doprave, pričom všetky aktuálne potrebné informácie nájdu na stránke www.zsr.sk, ako aj na informačných výveskách alebo v kontaktnom centre ŽSR.

Rekonštrukčné práce sú rozdelené na viacero etáp, pričom ich prvá časť sa začne tento mesiac. Prvá etapa bude v čase 10. až 12. januára, druhá 12. až 14. januára, nasleduje etapa v čase od 14. do 19. januára, ďalej 19. až 21. januára, nasleduje etapa, ktorá je naplánovaná na 26. až 29. januára, ďalšia 29. až 31. januára a posledná etapa bude v čase od 31. januára do 2. februára.

Hlavným dôvodom rekonštrukcie sú dlhodobé pretrvávajúce problémy s trakčným vedením a takisto často sa opakujúce prevádzkové poruchy.

ŽSR sa preto podľa Pavlikovej rozhodli na hlavnej stanici v Bratislave komplexne vedenie zrekonštruovať.

SkryťVypnúť reklamu

"Za posledný rok zapríčinili poruchy vedenia na hlavnej stanici niekoľkominútové až hodinové meškania, čo malo veľký vplyv nielen na vnútroštátnu, ale aj na medzinárodnú dopravu," poznamenala hovorkyňa ŽSR. Vzhľadom na to, že bratislavská hlavná stanica je dôležitým železničným uzlom a denne tade prechádzajú medzinárodné vlaky najvyššej kategórie smerom do Maďarska, Česka, Nemecka, Poľska a Rakúska, je podľa nej potrebné čo najskôr odstrániť príčinu porúch na trakčnom vedení.

Príčinou porúch je zastaraný technický stav, keďže trakčné vedenie na bratislavskej hlavnej stanici bolo vybudované v roku 1967. V prípade vzniku závažnejších porúch by hrozilo nielen riziko komplexného ochromenia prevádzky na hlavnej stanici, ale mohlo by byť ohrozené aj zdravie a životy osôb, ktoré sa nachádzajú na nástupišti, resp. osôb vykonávajúcich dopravnú činnosť priamo v prevádzkovom priestore.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 465
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 909
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 451
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 633
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 147
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 344
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 938
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 459
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 398
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 532
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 434
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 130
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 136
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 038
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 017
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 714
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu