SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Na bratislavskej hlavnej stanici obmedzia vlaky

Osobná, ako aj nákladná železničná doprava bude obmedzená od štvrtka 10. januára od 23:20. Dôvodom je rekonštrukcia trakčného vedenia.

BRATISLAVA. Na bratislavskej hlavnej stanici bude od štvrtka 10. januára od 23:20 obmedzená osobná, ako aj nákladná železničná doprava. Dôvodom je rekonštrukcia trakčného vedenia na hlavnej stanici. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, práce budú trvať šesť mesiacov a budú rozdelené do viacerých etáp.

"O každej zmene budeme cestujúcich informovať vždy vopred," priblížila s tým, že počas jednotlivých etáp budú niektoré vlaky odrieknuté a niektoré budú meškať.

SkryťVypnúť reklamu

Preto cestujúcim odporúča, aby sledovali zmeny v doprave, pričom všetky aktuálne potrebné informácie nájdu na stránke www.zsr.sk, ako aj na informačných výveskách alebo v kontaktnom centre ŽSR.

Rekonštrukčné práce sú rozdelené na viacero etáp, pričom ich prvá časť sa začne tento mesiac. Prvá etapa bude v čase 10. až 12. januára, druhá 12. až 14. januára, nasleduje etapa v čase od 14. do 19. januára, ďalej 19. až 21. januára, nasleduje etapa, ktorá je naplánovaná na 26. až 29. januára, ďalšia 29. až 31. januára a posledná etapa bude v čase od 31. januára do 2. februára.

Hlavným dôvodom rekonštrukcie sú dlhodobé pretrvávajúce problémy s trakčným vedením a takisto často sa opakujúce prevádzkové poruchy.

ŽSR sa preto podľa Pavlikovej rozhodli na hlavnej stanici v Bratislave komplexne vedenie zrekonštruovať.

SkryťVypnúť reklamu

"Za posledný rok zapríčinili poruchy vedenia na hlavnej stanici niekoľkominútové až hodinové meškania, čo malo veľký vplyv nielen na vnútroštátnu, ale aj na medzinárodnú dopravu," poznamenala hovorkyňa ŽSR. Vzhľadom na to, že bratislavská hlavná stanica je dôležitým železničným uzlom a denne tade prechádzajú medzinárodné vlaky najvyššej kategórie smerom do Maďarska, Česka, Nemecka, Poľska a Rakúska, je podľa nej potrebné čo najskôr odstrániť príčinu porúch na trakčnom vedení.

Príčinou porúch je zastaraný technický stav, keďže trakčné vedenie na bratislavskej hlavnej stanici bolo vybudované v roku 1967. V prípade vzniku závažnejších porúch by hrozilo nielen riziko komplexného ochromenia prevádzky na hlavnej stanici, ale mohlo by byť ohrozené aj zdravie a životy osôb, ktoré sa nachádzajú na nástupišti, resp. osôb vykonávajúcich dopravnú činnosť priamo v prevádzkovom priestore.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Gestačný diabetes mellitus
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  5. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  6. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 198
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 193
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 683
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 630
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 179
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 157
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 988
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 874
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 967
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 727
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 192
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 973
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 135
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 813
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu