SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Na Dunaji havarovala rumunská nákladná loď

Na slovenskom úseku Dunaja havarovala dnes v noci nákladná loď z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky.

Uviaznutá loď.Uviaznutá loď. (Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky.

BRATISLAVA. Na slovenskom úseku Dunaja havarovala dnes v noci nákladná loď EUROSHIP 1 z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky. Upozornil na to portál tvnoviny.sk

Príčinou nehody bolo plávajúce drevo, ktoré sa dostalo do kormidla. Plavidlo sa stále nachádza pri ľavom brehu rieky Dunaj.

Ako informovala hovorkyňa Štátnej plavebnej správy Jana Vadkertyová, jej potopenie bezprostredne nehrozí. Možnosti riešenia vzniknutej situácie preverujú.

K nešťastiu malo dôjsť okolo 3.00 h, a keďže ostala loď uviaznutá bez energie, záchranné zložky mali problém nájsť miesto, kde presne stojí. Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky. Ako dodala Vadkertyová, nikto sa na palube lode nezranil, vznikli len škody na plavidle, ktoré zatiaľ nevyčíslili.

Na palube mali byť v dobe nešťastia dvaja lodníci, ktorí sa pri náraze nezranili. Na mieste by mal byť v týchto chvíľach vlečný remorkér z Gabčíkova, ktorý sa pokúsi uviaznutú loď vyslobodiť.

lod_res.jpg

Rumunská loď uviazla.

FOTO SME - TIBOR SOMOGYI


Chronológia havárií lodí

  • 9. január 2013 - Na slovenskom úseku Dunaja havarovala v noci nákladná loď z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky. Príčinou havárie mal byť náraz na plytčinu pri obci Medveďov. Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky. Na palube mali byť v dobe nešťastia dvaja lodníci, ktorí sa pri náraze nezranili.
  • 21. október 2012 - Krátko po druhej hodine ráno sa na Dunaji pri obci Šap zrazili osobná a nákladná loď. Lode sa dostali do odpadového kanála kde zakotvili. Slovenskí hasiči sa o nehode dozvedeli od svojich maďarských susedov. Na palube osobnej lode River Navigator, plávajúcej pod maltskou vlajkou, sa z holandského Amsterdamu do maďarskej Budapešti viezlo 128 amerických dôchodcov a 43-členný personál. Predná časť osobnej lode sa zrazila so zadnou časťou nemeckého tankera vezúceho naftu zrejme v momente, keď sa lode míňali. Na osobnej lodi po náraze vznikla zhruba 2 metrová trhlina. Keďže bola nad čiarou ponoru, cestujúcim nehrozilo priame nebezpečenstvo.
  • 6. septembra 2012 - Nehoda tlačného remorkéra Michaela, ktorý po polnoci narazil do svahu prívodného kanála Vodného diela Gabčíkovo nepoškodila statiku hrádze, iba asfaltovo-betónový obal. K nárazu plavidla do svahu prívodného kanála došlo približne päť minút po polnoci. Na vine bol kapitán lode, ktorý nehodu spôsobil svojou nepozornosťou.
  • 23. augusta 2011 - Nákladná loď z Ukrajiny uviazla s rudou na plytčine s naplaveným štrkom v Gabčíkove, v plavebnom kilometri 37, pod vodným stupňom Čunovo. Nehodu zapríčinil kapitán lode. Aby mohla loď odplávať, bolo potrebné zvýšiť v zdrži Hrušov hladinu Dunaja.
  • 13. apríla 2011 - Nákladná nemecká loď Bavaria, prevážajúca kukuricu a výletná maltská loď Victoria so 160 cestujúcimi na palube sa zrazili približne o druhej hodine ráno. K havárii plavidiel došlo v katastrálnom území Šamorín. Nákladná loď v dôsledku zrážky bola poškodená a prehnutá v strede, čo si vyžiadalo evakuáciu posádky na osobnú výletnú loď, ktorá ostala do Bavarie zakliesnená a s cestujúcimi a evakuovanými na jej palube.
  • 30. januára 2009 - Havarovanému súlodiu v plavebnom kanáli Vodného diela Gabčíkovo hrozilo v dôsledku nebezpečného náklonu lode potopenie. Lode boli zviazané, zle uložený náklad vo vnútri plavidla spôsobil taký náklon, že sa mohli potopiť. Remorkéry sa napokon podarilo stabilizovať.
  • 27. marca 2002 - Do jedného z pilierov Starého mosta v Bratislave narazil rakúsky tlačný remorkér Grafenstein, ktorého posádka neodhadla jeho sily pri plavbe proti prúdu. Po nehode museli Starý most na určitý čas uzatvoriť.

  • 11. februára 1994 - Tlačný remorkér Ukrajinskej lodnej plavby ZERNOGRAD pri manévrovaní vo vnútri pravej plavebnej komory v Gabčíkove sa krátko po polnoci poškodil a následne potopil v 11 metrov hlbokej vode. Pri havárii zomrel za záhadných okolností kapitán lode, 14-členná posádka remorkéra sa stačila zachrániť. Neskôr vysvitlo, že kapitán spáchal samovraždu. Pri nehode boli poškodené vráta pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.

TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Gestačný diabetes mellitus
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  5. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  6. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 185
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 216
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 608
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 745
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 169
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 150
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 990
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  4. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 699
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 997
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 730
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 160
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 137
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 769
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu