SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

Na Dunaji havarovala rumunská nákladná loď

Na slovenskom úseku Dunaja havarovala dnes v noci nákladná loď z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky.

Uviaznutá loď.Uviaznutá loď. (Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky.

BRATISLAVA. Na slovenskom úseku Dunaja havarovala dnes v noci nákladná loď EUROSHIP 1 z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky. Upozornil na to portál tvnoviny.sk

Príčinou nehody bolo plávajúce drevo, ktoré sa dostalo do kormidla. Plavidlo sa stále nachádza pri ľavom brehu rieky Dunaj.

Ako informovala hovorkyňa Štátnej plavebnej správy Jana Vadkertyová, jej potopenie bezprostredne nehrozí. Možnosti riešenia vzniknutej situácie preverujú.

K nešťastiu malo dôjsť okolo 3.00 h, a keďže ostala loď uviaznutá bez energie, záchranné zložky mali problém nájsť miesto, kde presne stojí. Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky. Ako dodala Vadkertyová, nikto sa na palube lode nezranil, vznikli len škody na plavidle, ktoré zatiaľ nevyčíslili.

Na palube mali byť v dobe nešťastia dvaja lodníci, ktorí sa pri náraze nezranili. Na mieste by mal byť v týchto chvíľach vlečný remorkér z Gabčíkova, ktorý sa pokúsi uviaznutú loď vyslobodiť.

lod_res.jpg

Rumunská loď uviazla.

FOTO SME - TIBOR SOMOGYI


Chronológia havárií lodí

  • 9. január 2013 - Na slovenskom úseku Dunaja havarovala v noci nákladná loď z Rumunska, ktorá prevážala oceľové zvitky. Príčinou havárie mal byť náraz na plytčinu pri obci Medveďov. Pri náraze nebol poškodený trup lode a do rieky tak neunikli žiadne pohonné látky. Na palube mali byť v dobe nešťastia dvaja lodníci, ktorí sa pri náraze nezranili.
  • 21. október 2012 - Krátko po druhej hodine ráno sa na Dunaji pri obci Šap zrazili osobná a nákladná loď. Lode sa dostali do odpadového kanála kde zakotvili. Slovenskí hasiči sa o nehode dozvedeli od svojich maďarských susedov. Na palube osobnej lode River Navigator, plávajúcej pod maltskou vlajkou, sa z holandského Amsterdamu do maďarskej Budapešti viezlo 128 amerických dôchodcov a 43-členný personál. Predná časť osobnej lode sa zrazila so zadnou časťou nemeckého tankera vezúceho naftu zrejme v momente, keď sa lode míňali. Na osobnej lodi po náraze vznikla zhruba 2 metrová trhlina. Keďže bola nad čiarou ponoru, cestujúcim nehrozilo priame nebezpečenstvo.
  • 6. septembra 2012 - Nehoda tlačného remorkéra Michaela, ktorý po polnoci narazil do svahu prívodného kanála Vodného diela Gabčíkovo nepoškodila statiku hrádze, iba asfaltovo-betónový obal. K nárazu plavidla do svahu prívodného kanála došlo približne päť minút po polnoci. Na vine bol kapitán lode, ktorý nehodu spôsobil svojou nepozornosťou.
  • 23. augusta 2011 - Nákladná loď z Ukrajiny uviazla s rudou na plytčine s naplaveným štrkom v Gabčíkove, v plavebnom kilometri 37, pod vodným stupňom Čunovo. Nehodu zapríčinil kapitán lode. Aby mohla loď odplávať, bolo potrebné zvýšiť v zdrži Hrušov hladinu Dunaja.
  • 13. apríla 2011 - Nákladná nemecká loď Bavaria, prevážajúca kukuricu a výletná maltská loď Victoria so 160 cestujúcimi na palube sa zrazili približne o druhej hodine ráno. K havárii plavidiel došlo v katastrálnom území Šamorín. Nákladná loď v dôsledku zrážky bola poškodená a prehnutá v strede, čo si vyžiadalo evakuáciu posádky na osobnú výletnú loď, ktorá ostala do Bavarie zakliesnená a s cestujúcimi a evakuovanými na jej palube.
  • 30. januára 2009 - Havarovanému súlodiu v plavebnom kanáli Vodného diela Gabčíkovo hrozilo v dôsledku nebezpečného náklonu lode potopenie. Lode boli zviazané, zle uložený náklad vo vnútri plavidla spôsobil taký náklon, že sa mohli potopiť. Remorkéry sa napokon podarilo stabilizovať.
  • 27. marca 2002 - Do jedného z pilierov Starého mosta v Bratislave narazil rakúsky tlačný remorkér Grafenstein, ktorého posádka neodhadla jeho sily pri plavbe proti prúdu. Po nehode museli Starý most na určitý čas uzatvoriť.

  • 11. februára 1994 - Tlačný remorkér Ukrajinskej lodnej plavby ZERNOGRAD pri manévrovaní vo vnútri pravej plavebnej komory v Gabčíkove sa krátko po polnoci poškodil a následne potopil v 11 metrov hlbokej vode. Pri havárii zomrel za záhadných okolností kapitán lode, 14-členná posádka remorkéra sa stačila zachrániť. Neskôr vysvitlo, že kapitán spáchal samovraždu. Pri nehode boli poškodené vráta pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.

TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 021
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 9 183
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 195
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 108
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 707
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 300
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 463
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 845
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 136 640
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 24 004
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 14 629
  4. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 439
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 8 641
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 387
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 610
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 966
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu