SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Dopravný podnik začína rok so stratou

Finančnú situáciu dopravného podniku skomplikovali opravy električkového tunela a aj vyššie ceny pohonných hmôt.

Električkový tunel je stále zatvorený. Opravy zhltnú viac než milión eur.Električkový tunel je stále zatvorený. Opravy zhltnú viac než milión eur. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava začína rok 2013 so stratou, keďže bol krátený rozpočet zo strany mesta a v roku 2012 sa objavili aj neplánované investície.

Podľa riaditeľa Dopravného podniku Bratislava Ľubomíra Belfiho finančnú situáciu budú ešte analyzovať. „Ku koncu januára budeme vedieť, s akou predpokladanou stratou dopadne rok 2013,“ povedal Belfi.

Dôvod: Tunel a vyššie ceny

V tomto roku budú teda v dopravnom podniku pravidelne vyhodnocovať a korigovať finančný plán i celú prevádzku, aby sa im podarilo znížiť stratu.

SkryťVypnúť reklamu

„Ale samozrejme nevieme, čo nás môže ešte prekvapiť z hľadiska prevádzky, tak ako v roku 2012 nutná rekonštrukcia tunela či zvýšenie cien pohonných hmôt. Pokiaľ by však neprišli žiadne prekvapenia, tak sa určite významne popasujeme s finančným plánom a celou prevádzkou tak, aby bola strata čo najnižšia,“ povedal Belfi.

Nové vozidlá

Bratislavský dopravca chce v tomto roku zlepšovať služby, ktoré poskytuje cestujúcej verejnosti. V lete minulého roku začali s prípravou verejného obstarávania na kúpu nových trolejbusov a električiek.

„V prípade trolejbusov pôjde o výmenu dvoch tretín vozoparku, čiže o 80 trolejbusov. Pribudne aj 30 nových električiek, čo predstavuje 25 percent vozoparku. Treba počítať aj s opciami na nákup ďalších 30 električiek a 40 trolejbusov,“ povedal Belfi. Celková suma verejného obstarávania aj s opciami predstavuje 170 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Z vlastných zdrojov bratislavský dopravca prispieva piatimi percentami, desať percent platí štát a 85 percent sumy ide z eurofondov. Podľa Belfiho ak pôjde všetko podľa harmonogramu, prvé nové trolejbusy by mohli začať skúšobnú prevádzku koncom roka 2013. „V roku 2014 by mohlo prísť k masívnej obmene vozoparku, keďže vtedy sa očakáva dodávka nových trolejbusov, ktorú cestujúci pocítia v značnej miere,“ dodal Belfi.

Wifi v autobusoch

Zlepšovať služby pre cestujúcich začal bratislavský dopravca už koncom minulého roka. Na cesty sa dostalo 15 nových veľkokapacitných mercedesov, pred Vianocami spustili aj ostrú prevádzku bezplatného internetového pripojenia v 50 bratislavských autobusoch.

V decembri na dopravnom podniku tiež zriadili telefonickú linku, na ktorú môžu cestujúci, ktorí sú nespokojní s prístupom revízorov či vodičov, telefonovať svoje podnety. Ako dodal Belfi, dopravný podnik takto bude môcť efektívnejšie riešiť sťažnosti i prípadné porušenia povinností zo strany zamestnancov dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Rok 2013 prinesie aj dlho očakávané otvorenie tunela pod Hradom, ktorý zavreli vo februári. Práce podľa Belfiho pokračujú podľa harmonogramu a tunel by mohol byť otvorený začiatkom mája.

Práce by mohli spomaliť iba tuhé mrazy. Pri oprave tunela totiž používajú technológie a materiály, ktoré pri veľmi nízkych teplotách už pracovať nemôžu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 404
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 271
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 851
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 425
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 356
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 267
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 212
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 698
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 426
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 182
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 119
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 267
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 143
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 523
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu