SME

Do Devínskej budú jazdiť električky, tvrdí Ftáčnik

Spojenie Devínskej Novej Vsi s mestom by mohlo urýchliť aj zhustenie zastávok na železničnej trati v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy.

Električky chce mesto predlžiť do Devínskej, dnes je ich menej. Nepremávajú však cez tunel a ani na hlavnú stanicu.Električky chce mesto predlžiť do Devínskej, dnes je ich menej. Nepremávajú však cez tunel a ani na hlavnú stanicu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

DEVÍNSKA NOVÁ VES. Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou. Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie. Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi.

„Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.

Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „ Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 835
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 638
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 535
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 211
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 065
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 851
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 713
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 156
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 482
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 857
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 608
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 16 628
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 220
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 683
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 694
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu