SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Do Devínskej budú jazdiť električky, tvrdí Ftáčnik

Spojenie Devínskej Novej Vsi s mestom by mohlo urýchliť aj zhustenie zastávok na železničnej trati v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy.

Električky chce mesto predlžiť do Devínskej, dnes je ich menej. Nepremávajú však cez tunel a ani na hlavnú stanicu.Električky chce mesto predlžiť do Devínskej, dnes je ich menej. Nepremávajú však cez tunel a ani na hlavnú stanicu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

DEVÍNSKA NOVÁ VES. Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou. Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie. Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia.

„Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore pre agentúru SITA.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi.

„Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.

Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „ Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  2. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  6. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  7. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  8. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  9. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 250
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 004
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 317
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 821
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 125
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 115
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 887
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 170
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 947
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 829
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 338
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 951
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 449
  4. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 141
  5. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 947
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 814
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 781
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 710
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu