Do Devínskej budú jazdiť električky, tvrdí Ftáčnik

Spojenie Devínskej Novej Vsi s mestom by mohlo urýchliť aj zhustenie zastávok na železničnej trati v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy.

Električky chce mesto predlžiť do Devínskej, dnes je ich menej. Nepremávajú však cez tunel a ani na hlavnú stanicu.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

DEVÍNSKA NOVÁ VES. Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou. Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie. Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia.

„Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore pre agentúru SITA.

Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi.

„Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.

Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „ Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.

Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 427
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 798
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 120
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 051
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 829
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 585
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 513
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 451
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 419
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 274