Obchodov je viac, aj tak sú plné

Nákupných centier v Bratislave pribúda. Konkurenti však nepriznajú, že by im to ublížilo

Ľudia nakupujú v obchodoch, i keď stále rastie počet tých, ktorí zháňajú darčeky cez internet. Predajne sa však snažia ľudí prilákať i prvými zľavami.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Obchody nepočkali ani na Vianoce. Lákajú už prvými výpredajmi.

BRATISLAVA. V Bratislave takmer každý rok pribudne jedno veľké nákupné centrum. Pri vianočnom nápore sú však aj tak plné ľudí. Obchodné centrá pritom nepriznajú, že by im pre väčšiu konkurenciu ubudli zákazníci.

Cez víkend zažili prvý veľký nápor ľudí, ktorí zháňali darčeky. Nakupujú aj napriek kríze. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský hovorí, že si pre krízu viac vyberajú a kupujú menej. Zrejme aj preto niektoré značky s výpredajmi nečakali na čas po Vianociach a ponúkli prvé zľavy.

Najväčší nával bol zrejme v najväčšom nákupnom centre Avion, ktorý v októbri ešte rozšírili. Autá stáli v dlhých kolónach už na odbočke z diaľnice. Denne tam mali podľa riaditeľky centra Barbory Kostrecovej asi 40­tisíc návštevníkov.

Konkurenti v širšom centre

Na prvé Vianoce čakal aj nový Central v širšom centre mesta, otvorený od októbra. Chváli sa rekordnou návštevnosťou, číslo však nepovedal.

Manažment Centralu priznal, že sa snažia získať aj zákazníkov, ktorí si zvykli chodiť inam. Davy tam zatiaľ nebývajú. „Všetci pôsobíme na dostatočne veľkom trhu, kde si každý hráč nájde svojich priaznivcov,“ hovorí Jana Závodská z manažmentu Centralu.

Neďaleký Polus, ktorý bol jedným z prvých veľkých centier v Bratislave, už nie je taký preplnený ako v začiatkoch. Odmieta však, že im konkurencia ubrala. „Odliv návštevníkov nepociťujeme, služby a ponuky našich prevádzok sú stále plne využívané,“ hovorí marketingová riaditeľka Polusu Monika Karoliová.

Drahovský si však myslí, že v posledných rokoch Polus utrpel práve pre príchod konkurentov ako Aupark, Avion a nedávno i silná Eurovea.

Takmer rovnaké

Aj keď sú v obchodoch davy nakupujúcich, podľa Drahovského to neznamená, že ľudia veľa míňajú a kúpia hocičo. Krízu je stále cítiť. „Obchod bude mať čo robiť, aby dosiahol úroveň tržieb roku 2011,“ hovorí.

Nové nákupné centrá sa podľa Drahovského ponukou veľmi nelíšia od starších. „Rovnaké značky vidíme aj v nových nákupných centrách, to rozlíšenie nie je až také veľké, ako býva vo vyspelých európskych štátoch,“ hovorí Drahovský.

Darčeky na záver

Tlačenice sa ešte do Vianoc neskončia. Preto obchodníci radia nakupovať ešte cez týždeň predpoludním alebo večer.
V Avione sa vraj situácia upokojí večer, do Centralu zasa volajú predpoludním.

Monika Karoliová z Polusu však podotýka, že počas posledného týždňa pred Vianocami si asi mnohí vezmú dovolenky, a tak môžu byť obchody „nabité“ po celý deň.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 839
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 243
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 787
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 231
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 463
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 262
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 033
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 867
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 851
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 741