SME

Obchodov je viac, aj tak sú plné

Nákupných centier v Bratislave pribúda. Konkurenti však nepriznajú, že by im to ublížilo

Ľudia nakupujú v obchodoch, i keď stále rastie počet tých, ktorí zháňajú darčeky cez internet. Predajne sa však snažia ľudí prilákať i prvými zľavami.Ľudia nakupujú v obchodoch, i keď stále rastie počet tých, ktorí zháňajú darčeky cez internet. Predajne sa však snažia ľudí prilákať i prvými zľavami. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Obchody nepočkali ani na Vianoce. Lákajú už prvými výpredajmi.

BRATISLAVA. V Bratislave takmer každý rok pribudne jedno veľké nákupné centrum. Pri vianočnom nápore sú však aj tak plné ľudí. Obchodné centrá pritom nepriznajú, že by im pre väčšiu konkurenciu ubudli zákazníci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez víkend zažili prvý veľký nápor ľudí, ktorí zháňali darčeky. Nakupujú aj napriek kríze. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský hovorí, že si pre krízu viac vyberajú a kupujú menej. Zrejme aj preto niektoré značky s výpredajmi nečakali na čas po Vianociach a ponúkli prvé zľavy.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší nával bol zrejme v najväčšom nákupnom centre Avion, ktorý v októbri ešte rozšírili. Autá stáli v dlhých kolónach už na odbočke z diaľnice. Denne tam mali podľa riaditeľky centra Barbory Kostrecovej asi 40­tisíc návštevníkov.

Konkurenti v širšom centre

Na prvé Vianoce čakal aj nový Central v širšom centre mesta, otvorený od októbra. Chváli sa rekordnou návštevnosťou, číslo však nepovedal.

Manažment Centralu priznal, že sa snažia získať aj zákazníkov, ktorí si zvykli chodiť inam. Davy tam zatiaľ nebývajú. „Všetci pôsobíme na dostatočne veľkom trhu, kde si každý hráč nájde svojich priaznivcov,“ hovorí Jana Závodská z manažmentu Centralu.

Neďaleký Polus, ktorý bol jedným z prvých veľkých centier v Bratislave, už nie je taký preplnený ako v začiatkoch. Odmieta však, že im konkurencia ubrala. „Odliv návštevníkov nepociťujeme, služby a ponuky našich prevádzok sú stále plne využívané,“ hovorí marketingová riaditeľka Polusu Monika Karoliová.

SkryťVypnúť reklamu

Drahovský si však myslí, že v posledných rokoch Polus utrpel práve pre príchod konkurentov ako Aupark, Avion a nedávno i silná Eurovea.

Takmer rovnaké

Aj keď sú v obchodoch davy nakupujúcich, podľa Drahovského to neznamená, že ľudia veľa míňajú a kúpia hocičo. Krízu je stále cítiť. „Obchod bude mať čo robiť, aby dosiahol úroveň tržieb roku 2011,“ hovorí.

Nové nákupné centrá sa podľa Drahovského ponukou veľmi nelíšia od starších. „Rovnaké značky vidíme aj v nových nákupných centrách, to rozlíšenie nie je až také veľké, ako býva vo vyspelých európskych štátoch,“ hovorí Drahovský.

Darčeky na záver

Tlačenice sa ešte do Vianoc neskončia. Preto obchodníci radia nakupovať ešte cez týždeň predpoludním alebo večer.
V Avione sa vraj situácia upokojí večer, do Centralu zasa volajú predpoludním.

SkryťVypnúť reklamu

Monika Karoliová z Polusu však podotýka, že počas posledného týždňa pred Vianocami si asi mnohí vezmú dovolenky, a tak môžu byť obchody „nabité“ po celý deň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 201
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 804
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 244
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 914
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 308
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 487
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 474
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 289
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 353
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 109
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 956
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 072
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 519
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 5 858
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 703
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu