SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Petíciu za pôvodnú trasu linky č. 41 podpísalo 1 848 ľudí

Obyvatelia o efektivite zavedenia trolejbusu č. 64 pochybujú, pretože namiesto jedného vozidlá jazdia dve, obsluhujú ich dvaja vodiči a cestujúci sú nútení prestupovať.

Ľudia musia pri Horskom parku prestupovať. Na zastávke, kde nie je ani prístrešok.Ľudia musia pri Horskom parku prestupovať. Na zastávke, kde nie je ani prístrešok. (Zdroj: Ilustračné - SME ARCHÍV)

BRATISLAVA. Obyvatelia cestujúci do Horského parku a ďalej na Drotársku cestu v Bratislave sa naďalej sťažujú na riešenie dopravy v tejto lokalite. Obyvatelia by prijali, aby autobusová linka č. 41 premávala po pôvodnej trase.

Mestu poslali aj petíciu s 1 848 podpismi, informoval hovorca Starého Mesta Tomáš Halán. Ako ďalej uviedol, mestská časť v tejto veci zaznamenala viacero sťažností.

DPB: Čakať na autobus, nie vždy je to však možné

Starostka Starého Mesta Táňa Rosová s poslancom Martinom Borguľom, ktorý je členom dozornej rady Dopravného podniku, rokovala s bratislavským dopravcom a dohodli sa, že autobus a trolejbus, ktoré na seba nadväzujú, sa budú čakať.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako uviedla hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková, vodiči linky č. 64 majú pokyn čakať na autobus, nie vždy je to však možné.

Ako dodala, bratislavský dopravca eviduje viaceré podnety práve v súvislosti s prestupom z linky 41 na nadväzujúci trolejbus.

Podľa Stanekovej Dopravný podnik situáciu monitoruje a v prípade potreby ju bude riešiť.

Podľa Halána Staré Mesto v novembri spravilo kontrolu v teréne, ktorá ukázala, že trolejbus nie vždy na autobus čaká. Starostka Rosová preto na Dopravný podnik poslala list so žiadosťou o nápravu v prospech obyvateľov.

Do jari jazdila 41-ka

Do jari tohto roka cestujúcich do kopcovitej lokality v Bratislave vozil jeden spoj, autobus č. 41, ktorý premával od Hlavnej stanice k Drotárskej ceste a na Búdkovú. V marci však hlavné mesto zaviedlo trolejbusovú linku č. 64, ktorá premáva od vozovne Hroboňova k Jelačičovej ulici. Pôvodná trasa linky č. 41 sa tak skrátila, autobus premáva od Vozovne Hroboňova cez Drotársku cestu na Búdkovú.

Skryť Vypnúť reklamu

Trolejbus č. 64, na ktorý treba prestúpiť z linky č. 41 pri Horskom parku, síce kopíruje pôvodnú trasu, cestujúci sa ním však nedostanú až na Hlavnú stanicu, ako boli zvyknutí, ale len na Predstaničné námestie.

„Obyvatelia sú rozhorčení, kým predtým nemuseli prestupovať, teraz je to inak, navyše, ak im spoj pred nosom utečie, čakajú na zastávke 20 minút na ďalší,“ povedala Rosová. Staré Mesto podľa Halána prisľúbilo urýchlene povoliť výstavbu prístrešku na zástavke Lovinského, aby obyvateľom presuny v tejto lokalite

Hlavné mesto zaviedlo linku č. 64 v marci, výstavba novej trolejbusovej trate z Pražskej na Hroboňovu bola spolufinancovaná z Európskych fondov. Podľa Halána mesto zavedenie linky propagovalo ako ekologickejšiu dopravu. Ako dodal, obyvatelia, ktorí píšu staromestskej starostke, však o efektivite projektu pochybujú, pretože namiesto jedného vozidlá jazdia dve, obsluhujú ich dvaja vodiči a cestujúci sú nútení prestupovať.

Skryť Vypnúť reklamu

"Návrat linky v plnej trase by privítali najmä deti zo Základnej školy pre nepočujúcich z Drotárskej ulice a ich rodičia, študenti z internátov v Horskom parku, obyvatelia z okolia Horského parku, kde býva množstvo dôchodcov a seniori z Gaštanovej ulice, kde sa nachádza ich klub. Tí na mesto už zaslali petíciu s 1 848 podpismi," dodal Halán.

Agentúra SITA osloví aj vedenie hlavného mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  2. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  4. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  7. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  9. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 181
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 669
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 807
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 158
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 877
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 580
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 828
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 192
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 095
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu