BRATISLAVA. Obyvatelia cestujúci do Horského parku a ďalej na Drotársku cestu v Bratislave sa naďalej sťažujú na riešenie dopravy v tejto lokalite. Obyvatelia by prijali, aby autobusová linka č. 41 premávala po pôvodnej trase.
Mestu poslali aj petíciu s 1 848 podpismi, informoval hovorca Starého Mesta Tomáš Halán. Ako ďalej uviedol, mestská časť v tejto veci zaznamenala viacero sťažností.
DPB: Čakať na autobus, nie vždy je to však možné
Starostka Starého Mesta Táňa Rosová s poslancom Martinom Borguľom, ktorý je členom dozornej rady Dopravného podniku, rokovala s bratislavským dopravcom a dohodli sa, že autobus a trolejbus, ktoré na seba nadväzujú, sa budú čakať.
Ako uviedla hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková, vodiči linky č. 64 majú pokyn čakať na autobus, nie vždy je to však možné.
Ako dodala, bratislavský dopravca eviduje viaceré podnety práve v súvislosti s prestupom z linky 41 na nadväzujúci trolejbus.
Podľa Stanekovej Dopravný podnik situáciu monitoruje a v prípade potreby ju bude riešiť.
Podľa Halána Staré Mesto v novembri spravilo kontrolu v teréne, ktorá ukázala, že trolejbus nie vždy na autobus čaká. Starostka Rosová preto na Dopravný podnik poslala list so žiadosťou o nápravu v prospech obyvateľov.
Do jari jazdila 41-ka
Do jari tohto roka cestujúcich do kopcovitej lokality v Bratislave vozil jeden spoj, autobus č. 41, ktorý premával od Hlavnej stanice k Drotárskej ceste a na Búdkovú. V marci však hlavné mesto zaviedlo trolejbusovú linku č. 64, ktorá premáva od vozovne Hroboňova k Jelačičovej ulici. Pôvodná trasa linky č. 41 sa tak skrátila, autobus premáva od Vozovne Hroboňova cez Drotársku cestu na Búdkovú.
Trolejbus č. 64, na ktorý treba prestúpiť z linky č. 41 pri Horskom parku, síce kopíruje pôvodnú trasu, cestujúci sa ním však nedostanú až na Hlavnú stanicu, ako boli zvyknutí, ale len na Predstaničné námestie.
„Obyvatelia sú rozhorčení, kým predtým nemuseli prestupovať, teraz je to inak, navyše, ak im spoj pred nosom utečie, čakajú na zastávke 20 minút na ďalší,“ povedala Rosová. Staré Mesto podľa Halána prisľúbilo urýchlene povoliť výstavbu prístrešku na zástavke Lovinského, aby obyvateľom presuny v tejto lokalite
Hlavné mesto zaviedlo linku č. 64 v marci, výstavba novej trolejbusovej trate z Pražskej na Hroboňovu bola spolufinancovaná z Európskych fondov. Podľa Halána mesto zavedenie linky propagovalo ako ekologickejšiu dopravu. Ako dodal, obyvatelia, ktorí píšu staromestskej starostke, však o efektivite projektu pochybujú, pretože namiesto jedného vozidlá jazdia dve, obsluhujú ich dvaja vodiči a cestujúci sú nútení prestupovať.
"Návrat linky v plnej trase by privítali najmä deti zo Základnej školy pre nepočujúcich z Drotárskej ulice a ich rodičia, študenti z internátov v Horskom parku, obyvatelia z okolia Horského parku, kde býva množstvo dôchodcov a seniori z Gaštanovej ulice, kde sa nachádza ich klub. Tí na mesto už zaslali petíciu s 1 848 podpismi," dodal Halán.
Agentúra SITA osloví aj vedenie hlavného mesta.