SME

Zmluvu k ceste z Rohožníka opäť prerokujú poslanci kraja

Na programe krajského zastupiteľstva je aj návrh rozpočtu kraja na roky 2013 - 2015.

BRATISLAVA.Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) sa budú opäť zaoberať opravou cesty medzi Rohožníkom a Malackami. Rozhodovať budú o zmluve o spolupráci pri riešení technického stavu cesty medzi krajom a spoločnosťami Holcim (Slovensko) a.s., Baumit spol. s.r.o. a ALAS SLOVAKIA spol. s.r.o. Spoločnosti sa zaviazali k spolupráci a vysúťažili projektanta – Dopravoprojekt, ktorý vypracuje projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu cesty. „Treba zdôrazniť, že pokiaľ by partneri neboli ochotní, celú rekonštrukciu by musel platiť Bratislavský kraj. Takto môžeme ušetriť na projektovej dokumentácii, teda 150-tisíc eur. Spolupráca celý projekt urýchli,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O zmluve budú poslanci opäť rokovať na piatkovom zasadnutí zastupiteľstva, ktoré bude od 9:00 v rokovacej sále Úradu BSK na Sabinovskej 16 v Bratislave. Z rokovania v októbri ju napokon stiahli. Na programe zastupiteľstva je aj návrh rozpočtu kraja na roky 2013 - 2015.

Návrh zmluvy hovorí o spolupráci pri riešení zlého stavu cesty tretej triedy, ktorá je dôležitou spojnicou malokarpatského podhoria s okresným mestom Malacky a cez diaľnicu D2 s hlavným mestom. Cesta je v zlom stave, jej opravu žiadali starostovia a primátori dotknutých obcí. Na ceste sú závislí veľkí zamestnávatelia v regióne. Z Rohožníka po nej vyvezú dva milióny ton tovaru ročne.

Cesta predstavuje strategické napojenie pre výrobné závody spoločností Holcim, ALAS, Baumit či Agropartner. Z komunikácie sa pre nákladnú dopravu stala jednosmerná cesta. Nákladné autá musia pre spiatočnú trasu využívať 13 kilometrov dlhú obchádzku cez Podhorie.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by sa cesta pre nákladnú dopravu zatvorila úplne, distribučné náklady na jednu tonu cementu by sa zvýšili o jedno euro, čo by negatívne ovplyvnilo konkurencieschopnosť veľkých zamestnávateľov v regióne. Nákladná doprava by musela využívať cestu medzi Rohožníkom a Pernekom, ktorej rekonštrukcia by bola omnoho nákladnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 683
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 572
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 300
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 398
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 371
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 224
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 435
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu