SME

Hrádza zostala pre autá

Povolenie má len päťdesiatka áut. Ostatné tam jazdia nelegálne.

Bývalý generálny prokurátor Dobroslav Trnka si cestu do práce kráti po dunajskej hrádzi.Bývalý generálny prokurátor Dobroslav Trnka si cestu do práce kráti po dunajskej hrádzi. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Polícia nemôže stáť na hrádzi, pretože to nie je cesta. Tvrdí, že autá kontroluje na jej konci.

BRATISLAVA. Na jeseň sa redaktori sme niekoľkokrát postavili ráno na Slovnaftskú hrádzu a počítali autá. Od ôsmej do deviatej ráno za hodinu prešlo desať áut. Nik ich nekontroloval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sa potom denník SME pýtal vodohospodárov, prečo nekontrolujú, či majú autá na hrádzi povolenia, sľuboval ich šéf zmenu. Po dvoch mesiacoch už len povedal, že vodičov bez povolenia iba „poučia“. Autá nekontrolujú cielene, iba pri iných činnostiach, pretože na to nemajú dosť ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Počet áut na hrádzi sa však podľa šéfa vodohospodárov Juraja Sotáka v poslednom čase podstatne znížil.

Bez kontroly

„Je to nebezpečné, sami sme tam mali jednu škaredú nehodu,“ opisuje nebezpečné autá Marek Haar, prevádzkar bufetu Jamaica pri hrádzi. Do hostí bufetu vtedy narazilo auto po križovaní hrádze. Do neskorej jesene tam podľa neho v pracovné dni skoro ráno jazdilo mnoho áut. „Nejdú päťdesiat, ale stopäťdesiat!“ povedal Haar.

Pokuty na hrádzi nedáva polícia, pretože nejde o cestu. Kontrolovať autá môže až na výjazde z nej. Pokutu môžu dať vodičom bez povolenia obvodný alebo krajský úrad životného prostredia, keby im napríklad vodohospodári poslali značky áut.

Zopár áut po hrádzi jazdí aj legálne. „Povolenia vydávame v rôznom rozsahu organizáciám, ktoré pre Slovenský vodohospodársky podnik robia špeciálne merania spojené s výkonom funkcie správcu vodného toku,“ vraví Soták.

SkryťVypnúť reklamu

Povolenie na jazdu po hrádzi malo na jeseň 56 áut z dvanástich inštitúcií.

„Individuálne povolenia vydávame na trvanie kultúrneho podujatia alebo ak má niekto pri hrádzi trvalé bydlisko a nemá sa tam ako inak dostať,“ vysvetľuje Soták. Tí, ktorí bývajú napríklad v Hamuliakove, teda na povolenie automatický nárok nemajú.

hradza-r217_res.jpg

Autá na hrádzi.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Psičkári nedostali značku

Prejazd po hrádzi nie je zakázaný úplne. Najmä psičkári či rybári ju len križujú. Prídu od krčmy Jamaica po normálnej ceste, autom prejdú cez hrádzu na druhú stranu k brehu Dunaja, jazdia na veľkú lúku medzi hrádzou a Dunajom.

Značka zakazujúca vjazd na hrádzu tam nie je.

Jazdiť tam smel aj Frešo

Bratislavský župan a šéf SDKÚ tvrdí, že výnimku nevyužil.

SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Dobroslav Trnka nebol jediným prominentom, ktorý dostal výnimku na jazdu po dunajskej hrádzi. Minulý rok ju získal aj bratislavský župan a dnes už aj predseda SDKÚ Pavol Frešo.

Frešova hovorkyňa tvrdí, že výnimku žiadali pre povodne v Malých Karpatoch. „Práve osobná skúsenosť z povodní v Karpatoch bola impulzom, že je potrebné dostať sa včas na mimoriadne dôležité miesta, ktoré podliehajú takémuto režimu,“ vysvetľuje hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová.

Povolenie platilo pre jedno auto kraja na petržalskú hrádzu, lesné cesty, Cestu mládeže na Železnej studienke a do štátnych podnikov v župe. Ani raz ho však kraj podľa hovorkyne nevyužil. Na tento rok si povolenie aj preto neobnovili.

Michal Durdovanský, Kristína Hudeková

Po hrádzi jazdil aj Trnka - čítaj tu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu