Dráhu na Letisku Bratislava sprevádzkujú o niekoľko dní

Dráhu uvedú do prevádzky po tom, ako ju vyčistia a uvedú do prevádzky schopného stavu. Lietadlo typu Airbus z dráhy odtiahli v stredu 21. novembra.

Lietadlo dosadlo na letisku M.R. Štefánika na nos minulý piatok o 5:25 ráno.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Uvedenie druhej vzletovo-pristávacej dráhy na Letisku M. R. Štefánika do prevádzky je plánované v priebehu nasledujúcich dní. Podľa informácií, ktoré agentúre SITA poskytlo Letisko Bratislava, prípravné práce súvisiace s vyťahovaním havarovaného lietadla a vyložením nákladu sa začali v piatok 16. novembra večer a v stredu 21. novembra sa podarilo lietadlo za pomoci ťažkej techniky presunúť na dlhodobé stojisko.

Práce pritom komplikovalo hmlisté a vlhké počasie s občasnou veľmi nízkou viditeľnosťou.

Neprípustnú rádioaktivitu nepotvrdili

Lietadlo s hmotnosťou 90 ton začiatkom týždňa pomocou ťažkotonážneho žeriavu a vzduchových vankúšov nadvihnutím prednej časti dostali do vodorovnej polohy, čím umožnili vyložiť náklad pomocou letiskovej techniky. Po odľahčení lietadla pokračovali práce na samotnom vytiahnutí stoja na vzletovo-pristávaciu dráhu a následný presun lietadla na dlhodobé stojisko.

Postup manipulácie s lietadlom na ploche bol po celý čas v kompetencii špecializovanej skupiny prizvanej majiteľom lietadla a pod dohľadom zástupcov prevádzkovateľa, poisťovne a vyšetrovateľov.

Pri vyťahovaní lietadla na dráhu sa podieľali zástupcovia ostravského letiska v spolupráci s pražskými kolegami, slovenskej spoločnosti International Rescue System, DHL a bratislavského letiska. Výška rádioaktivity, ktorá by dosahovala mieru hodnôt zdraviu škodlivých, nebola v zásielkach potvrdená.

Lety to neovplyvnilo

Od havárie lietadla v piatok 16. novembra nedošlo na bratislavskom letisku k žiadnym obmedzeniam letov. Prevádzka na letisku fungovala štandardne na jednej vzletovo-pristávacej dráhe. Pri pristávacom manévri pravidelnej nákladnej linky vtedy došlo k poruche prednej podvozkovej nohy, pričom lietadlo opustilo vzletovo-pristávaciu dráhu.

Pri výbehu do postranného trávnatého pásu sa predná podvozková noha vylomila, lietadlo kleslo na prednú časť trupu, po ktorej sa kĺzalo niekoľko metrov a zastalo celou svojou dĺžkou na trávnatej ploche. Na palube lietadla boli traja členovia posádky, ktorí vyviazli bez zranení. Pri nehode nedošlo k žiadnemu úniku prevádzkových kvapalín a teda k znečisteniu životného prostredia. Rovnako nebol poškodený náklad, ktorý lietadlo prevážalo v kontajneroch.

Skúmanie príčin nehody potrvá niekoľko týždňov

Príčiny piatkového núdzového pristátia Airbusu, ktorému zlyhal podvozok budú vyšetrovať aj Francúzi.

BRATISLAVA. Podrobné skúmanie príčin nehody lietadla, ktorému pri pristávaní na bratislavskom letisku zlyhal podvozok, potrvá niekoľko týždňov. Na dnešnej tlačovej konferencii to konštatoval šéf letiska Maroš Jančula.

"Spoločná odborná vyšetrovacia komisia zhromaždila všetok dôkazový materiál k udalosti. Počas nasledujúcich týždňov bude prebiehať jeho skúmanie, ktorého výsledkom bude vydanie záverečnej správy o príčinách udalosti," vysvetlil.

Dodal, že v súvislosti s nehodou bolo začaté vyšetrovanie príčin tejto udalosti podľa medzinárodných predpisov a pravidiel. Keďže sa jedná o lietadlo typu Airbus, ktorého výrobcom je Francúzsko, vyšetrovací útvar rezortu dopravy prizval k vyšetrovaniu aj zástupcov partnerského francúzskeho úradu.

Lietadlo spoločnosti DHL zostalo na jednej z dvoch vzletovo-pristávacích dráh v piatok (16.11.) v skorých ranných hodinách. Na nákladnom lietadle došlo totiž pri pristávaní o 05.25 h k poruche prednej podvozkovej nohy. Odsunuté na dlhodobé stojisko bolo v stredu (21.11.).

Vzniknutá situácia si vyžiadala asistenciu záchranných zložiek. Pri tejto udalosti nedošlo k žiadnemu zraneniu osôb. Zablokovaná však zostala letová dráha, letisko na vybavenie letov preto využíva druhú dráhu. "Nedošlo k žiadnym obmedzeniam letov," dodal Jančula.

sita

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 030
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 10 209
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 698
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 019
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 084
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 855
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 906
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 794
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 602

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop