SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

Dráhu na Letisku Bratislava sprevádzkujú o niekoľko dní

Dráhu uvedú do prevádzky po tom, ako ju vyčistia a uvedú do prevádzky schopného stavu. Lietadlo typu Airbus z dráhy odtiahli v stredu 21. novembra.

Lietadlo dosadlo na letisku M.R. Štefánika na nos minulý piatok o 5:25 ráno.Lietadlo dosadlo na letisku M.R. Štefánika na nos minulý piatok o 5:25 ráno. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Uvedenie druhej vzletovo-pristávacej dráhy na Letisku M. R. Štefánika do prevádzky je plánované v priebehu nasledujúcich dní. Podľa informácií, ktoré agentúre SITA poskytlo Letisko Bratislava, prípravné práce súvisiace s vyťahovaním havarovaného lietadla a vyložením nákladu sa začali v piatok 16. novembra večer a v stredu 21. novembra sa podarilo lietadlo za pomoci ťažkej techniky presunúť na dlhodobé stojisko.

Práce pritom komplikovalo hmlisté a vlhké počasie s občasnou veľmi nízkou viditeľnosťou.

Neprípustnú rádioaktivitu nepotvrdili

Lietadlo s hmotnosťou 90 ton začiatkom týždňa pomocou ťažkotonážneho žeriavu a vzduchových vankúšov nadvihnutím prednej časti dostali do vodorovnej polohy, čím umožnili vyložiť náklad pomocou letiskovej techniky. Po odľahčení lietadla pokračovali práce na samotnom vytiahnutí stoja na vzletovo-pristávaciu dráhu a následný presun lietadla na dlhodobé stojisko.

Postup manipulácie s lietadlom na ploche bol po celý čas v kompetencii špecializovanej skupiny prizvanej majiteľom lietadla a pod dohľadom zástupcov prevádzkovateľa, poisťovne a vyšetrovateľov.

Pri vyťahovaní lietadla na dráhu sa podieľali zástupcovia ostravského letiska v spolupráci s pražskými kolegami, slovenskej spoločnosti International Rescue System, DHL a bratislavského letiska. Výška rádioaktivity, ktorá by dosahovala mieru hodnôt zdraviu škodlivých, nebola v zásielkach potvrdená.

Lety to neovplyvnilo

Od havárie lietadla v piatok 16. novembra nedošlo na bratislavskom letisku k žiadnym obmedzeniam letov. Prevádzka na letisku fungovala štandardne na jednej vzletovo-pristávacej dráhe. Pri pristávacom manévri pravidelnej nákladnej linky vtedy došlo k poruche prednej podvozkovej nohy, pričom lietadlo opustilo vzletovo-pristávaciu dráhu.

Pri výbehu do postranného trávnatého pásu sa predná podvozková noha vylomila, lietadlo kleslo na prednú časť trupu, po ktorej sa kĺzalo niekoľko metrov a zastalo celou svojou dĺžkou na trávnatej ploche. Na palube lietadla boli traja členovia posádky, ktorí vyviazli bez zranení. Pri nehode nedošlo k žiadnemu úniku prevádzkových kvapalín a teda k znečisteniu životného prostredia. Rovnako nebol poškodený náklad, ktorý lietadlo prevážalo v kontajneroch.

Skúmanie príčin nehody potrvá niekoľko týždňov

Príčiny piatkového núdzového pristátia Airbusu, ktorému zlyhal podvozok budú vyšetrovať aj Francúzi.

BRATISLAVA. Podrobné skúmanie príčin nehody lietadla, ktorému pri pristávaní na bratislavskom letisku zlyhal podvozok, potrvá niekoľko týždňov. Na dnešnej tlačovej konferencii to konštatoval šéf letiska Maroš Jančula.

"Spoločná odborná vyšetrovacia komisia zhromaždila všetok dôkazový materiál k udalosti. Počas nasledujúcich týždňov bude prebiehať jeho skúmanie, ktorého výsledkom bude vydanie záverečnej správy o príčinách udalosti," vysvetlil.

Dodal, že v súvislosti s nehodou bolo začaté vyšetrovanie príčin tejto udalosti podľa medzinárodných predpisov a pravidiel. Keďže sa jedná o lietadlo typu Airbus, ktorého výrobcom je Francúzsko, vyšetrovací útvar rezortu dopravy prizval k vyšetrovaniu aj zástupcov partnerského francúzskeho úradu.

Lietadlo spoločnosti DHL zostalo na jednej z dvoch vzletovo-pristávacích dráh v piatok (16.11.) v skorých ranných hodinách. Na nákladnom lietadle došlo totiž pri pristávaní o 05.25 h k poruche prednej podvozkovej nohy. Odsunuté na dlhodobé stojisko bolo v stredu (21.11.).

Vzniknutá situácia si vyžiadala asistenciu záchranných zložiek. Pri tejto udalosti nedošlo k žiadnemu zraneniu osôb. Zablokovaná však zostala letová dráha, letisko na vybavenie letov preto využíva druhú dráhu. "Nedošlo k žiadnym obmedzeniam letov," dodal Jančula.

sita

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  2. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  3. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  5. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Uhlíková stopa výrobku? Vyžiada si ju zákazník aj regulátor
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  1. Vianoce v O2 nekončia, práve naopak, začína Dobroadvent
  2. Slováci si radi vychutnávajú jedlo v spoločnosti blízkych
  3. AAA AUTO zajtra otvorí pobočky s ponukou vyše 5 000 áut
  4. Reinoo chce na Vlčincoch postaviť 750 nových parkovacích miest
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  7. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  8. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 530
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 870
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 462
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 506
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 6 117
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 364
  7. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 656
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 565
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 3 001
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom 2 491
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 519
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 370
  3. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 4 133
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 090
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 748
  6. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 503
  7. Ján Šeďo: Dnes, po 184 dňoch, som si bol po tretiu včeličku a stretol sa s antivaxerom. 3 429
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 226
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu