Dráhu na Letisku Bratislava sprevádzkujú o niekoľko dní

Dráhu uvedú do prevádzky po tom, ako ju vyčistia a uvedú do prevádzky schopného stavu. Lietadlo typu Airbus z dráhy odtiahli v stredu 21. novembra.

Lietadlo dosadlo na letisku M.R. Štefánika na nos minulý piatok o 5:25 ráno.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Uvedenie druhej vzletovo-pristávacej dráhy na Letisku M. R. Štefánika do prevádzky je plánované v priebehu nasledujúcich dní. Podľa informácií, ktoré agentúre SITA poskytlo Letisko Bratislava, prípravné práce súvisiace s vyťahovaním havarovaného lietadla a vyložením nákladu sa začali v piatok 16. novembra večer a v stredu 21. novembra sa podarilo lietadlo za pomoci ťažkej techniky presunúť na dlhodobé stojisko.

Práce pritom komplikovalo hmlisté a vlhké počasie s občasnou veľmi nízkou viditeľnosťou.

Neprípustnú rádioaktivitu nepotvrdili

Lietadlo s hmotnosťou 90 ton začiatkom týždňa pomocou ťažkotonážneho žeriavu a vzduchových vankúšov nadvihnutím prednej časti dostali do vodorovnej polohy, čím umožnili vyložiť náklad pomocou letiskovej techniky. Po odľahčení lietadla pokračovali práce na samotnom vytiahnutí stoja na vzletovo-pristávaciu dráhu a následný presun lietadla na dlhodobé stojisko.

Postup manipulácie s lietadlom na ploche bol po celý čas v kompetencii špecializovanej skupiny prizvanej majiteľom lietadla a pod dohľadom zástupcov prevádzkovateľa, poisťovne a vyšetrovateľov.

Pri vyťahovaní lietadla na dráhu sa podieľali zástupcovia ostravského letiska v spolupráci s pražskými kolegami, slovenskej spoločnosti International Rescue System, DHL a bratislavského letiska. Výška rádioaktivity, ktorá by dosahovala mieru hodnôt zdraviu škodlivých, nebola v zásielkach potvrdená.

Lety to neovplyvnilo

Od havárie lietadla v piatok 16. novembra nedošlo na bratislavskom letisku k žiadnym obmedzeniam letov. Prevádzka na letisku fungovala štandardne na jednej vzletovo-pristávacej dráhe. Pri pristávacom manévri pravidelnej nákladnej linky vtedy došlo k poruche prednej podvozkovej nohy, pričom lietadlo opustilo vzletovo-pristávaciu dráhu.

Pri výbehu do postranného trávnatého pásu sa predná podvozková noha vylomila, lietadlo kleslo na prednú časť trupu, po ktorej sa kĺzalo niekoľko metrov a zastalo celou svojou dĺžkou na trávnatej ploche. Na palube lietadla boli traja členovia posádky, ktorí vyviazli bez zranení. Pri nehode nedošlo k žiadnemu úniku prevádzkových kvapalín a teda k znečisteniu životného prostredia. Rovnako nebol poškodený náklad, ktorý lietadlo prevážalo v kontajneroch.

Skúmanie príčin nehody potrvá niekoľko týždňov

Príčiny piatkového núdzového pristátia Airbusu, ktorému zlyhal podvozok budú vyšetrovať aj Francúzi.

BRATISLAVA. Podrobné skúmanie príčin nehody lietadla, ktorému pri pristávaní na bratislavskom letisku zlyhal podvozok, potrvá niekoľko týždňov. Na dnešnej tlačovej konferencii to konštatoval šéf letiska Maroš Jančula.

"Spoločná odborná vyšetrovacia komisia zhromaždila všetok dôkazový materiál k udalosti. Počas nasledujúcich týždňov bude prebiehať jeho skúmanie, ktorého výsledkom bude vydanie záverečnej správy o príčinách udalosti," vysvetlil.

Dodal, že v súvislosti s nehodou bolo začaté vyšetrovanie príčin tejto udalosti podľa medzinárodných predpisov a pravidiel. Keďže sa jedná o lietadlo typu Airbus, ktorého výrobcom je Francúzsko, vyšetrovací útvar rezortu dopravy prizval k vyšetrovaniu aj zástupcov partnerského francúzskeho úradu.

Lietadlo spoločnosti DHL zostalo na jednej z dvoch vzletovo-pristávacích dráh v piatok (16.11.) v skorých ranných hodinách. Na nákladnom lietadle došlo totiž pri pristávaní o 05.25 h k poruche prednej podvozkovej nohy. Odsunuté na dlhodobé stojisko bolo v stredu (21.11.).

Vzniknutá situácia si vyžiadala asistenciu záchranných zložiek. Pri tejto udalosti nedošlo k žiadnemu zraneniu osôb. Zablokovaná však zostala letová dráha, letisko na vybavenie letov preto využíva druhú dráhu. "Nedošlo k žiadnym obmedzeniam letov," dodal Jančula.

sita

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 410
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 371
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 272
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 480
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 028
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 703
  7. Kam do tepla v januári? 1 983
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 819
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 645
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 998