Cestujúci by po vystúpení z autobusu alebo trolejbusu prešli cez buspruh bez križovania dráhy áut a dostali by sa na nástupište električiek.
BRATISLAVA. Priblížiť zastávky električiek, trolejbusov a autobusov na Molecovej v bratislavskej Karlovej Vsi tak, aby pri prestupoch nebolo nutné prechádzať cez dráhu áut - aj takéto riešenie dopravnej situácie v lokalite navrhuje iniciatíva Lepšia doprava. Jej členovia chcú takto zvýšiť bezpečnosť pri prestupovaní či zvýšiť plynulosť jazdy.
Cestujúci z Dlhých dielov môžu s výnimkou rannej špičky pri ceste do centra a z neho využiť len spojenie s prestupom na zastávke Molecova. Od vzniku sídliska sa napriek nárastu počtu obyvateľov doteraz s nevyhovujúcim prestupovaním nič zásadné neurobilo, tvrdí iniciatíva. Niektorí cestujúci tak v snahe stihnúť električku, trolejbus či autobus prechádzajú cez cestu mimo priechodov, na červenú či preliezajú zábradlie.
„Správanie cestujúcich je pochopiteľné, pretože stavebné a dopravné riešenie ľudí núti k obchádzkam a dlhému čakaniu na zelenú,“ hovorí Ivan Bútora z Lepšej dopravy. Občianska iniciatíva prišla s dvoma návrhmi, ako dopravu na Molecovej riešiť. Predloží ich bratislavskému magistrátu, Karlovej Vsi či Dopravnému podniku Bratislava na posúdenie. Podľa iniciatívy by riešenia mohli byť financované z eurofondov.
Jednou z možností je podľa Lepšej dopravy umiestnenie zastávky trolejbusov a autobusov hneď vedľa zastávok električiek. Cestujúci by po vystúpení z autobusu alebo trolejbusu prešiel cez buspruh bez križovania dráhy áut a dostal by sa na nástupište električky. Rovnako by postupoval aj pri prestupovaní z električky na trolejbus alebo autobus.
„Pri prestupovaní v smere do centra mesta sa tak cestujúcemu ušetrí presun cez jeden riadený priechod, pri ceste na Dlhé diely cez tri priechody. Cestujúci idúci zo supermarketu na Dlhé diely bude musieť prekonať už len jeden riadený priechod namiesto súčasných piatich,“ povedal Bútora. Pri tomto variante sa v smere do centra automobilová doprava podľa neho neobmedzí, v smere do Karlovej Vsi sa zredukuje počet jazdných pruhov. Ich kapacita však bude dostatočná, tvrdí
Druhý variant zastávku električiek, trolejbusov a autobusov v smere do Karlovej Vsi posúva bližšie k Devínskej ceste. „Tým sa umožní neredukovať počet radiacich jazdných pruhov pred križovatkou s Molecovou ul., čím môže zostať zachovaná súčasná kapacita križovatky pre autá,“ hovorí spoluautor riešenia Ľubor Illek.
Okrem zmien na zastávke Molecova iniciatíva navrhuje aj ďalšie zmeny. V priestore obratiska trolejbusov pri Riviére navrhuje zastávku trolejbusov pre skrátenie a uľahčenie prestupu na autobusové linky 28 a 29 v smere Devín a Devínska Nová Ves. V časti Molecovej ulice v smere na Karloveskú navrhuje zriadiť buspruh tak, aby bol garantovaný prejazd vozidlám MHD v rámci jedného cyklu križovatky. Navrhuje tiež zatrávniť električkovú trať a na zastávky doplniť prístrešky pre veľké množstvo cestujúcich. Iniciatíva Lepšia doprava ráta aj s doplnením cyklociest.