SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Iniciatíva navrhuje zjednodušiť dopravu na Molecovej

Chcú, aby zastávku trolejbusov a autobusov umiestnili hneď vedľa zastávok električiek.

Tisícky ľudí z Dlhých Dielov prestupujú každé ráno na jedinej zastávke.Tisícky ľudí z Dlhých Dielov prestupujú každé ráno na jedinej zastávke. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Cestujúci by po vystúpení z autobusu alebo trolejbusu prešli cez buspruh bez križovania dráhy áut a dostali by sa na nástupište električiek.

BRATISLAVA. Priblížiť zastávky električiek, trolejbusov a autobusov na Molecovej v bratislavskej Karlovej Vsi tak, aby pri prestupoch nebolo nutné prechádzať cez dráhu áut - aj takéto riešenie dopravnej situácie v lokalite navrhuje iniciatíva Lepšia doprava. Jej členovia chcú takto zvýšiť bezpečnosť pri prestupovaní či zvýšiť plynulosť jazdy.

Cestujúci z Dlhých dielov môžu s výnimkou rannej špičky pri ceste do centra a z neho využiť len spojenie s prestupom na zastávke Molecova. Od vzniku sídliska sa napriek nárastu počtu obyvateľov doteraz s nevyhovujúcim prestupovaním nič zásadné neurobilo, tvrdí iniciatíva. Niektorí cestujúci tak v snahe stihnúť električku, trolejbus či autobus prechádzajú cez cestu mimo priechodov, na červenú či preliezajú zábradlie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Správanie cestujúcich je pochopiteľné, pretože stavebné a dopravné riešenie ľudí núti k obchádzkam a dlhému čakaniu na zelenú,“ hovorí Ivan Bútora z Lepšej dopravy. Občianska iniciatíva prišla s dvoma návrhmi, ako dopravu na Molecovej riešiť. Predloží ich bratislavskému magistrátu, Karlovej Vsi či Dopravnému podniku Bratislava na posúdenie. Podľa iniciatívy by riešenia mohli byť financované z eurofondov.

Jednou z možností je podľa Lepšej dopravy umiestnenie zastávky trolejbusov a autobusov hneď vedľa zastávok električiek. Cestujúci by po vystúpení z autobusu alebo trolejbusu prešiel cez buspruh bez križovania dráhy áut a dostal by sa na nástupište električky. Rovnako by postupoval aj pri prestupovaní z električky na trolejbus alebo autobus.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pri prestupovaní v smere do centra mesta sa tak cestujúcemu ušetrí presun cez jeden riadený priechod, pri ceste na Dlhé diely cez tri priechody. Cestujúci idúci zo supermarketu na Dlhé diely bude musieť prekonať už len jeden riadený priechod namiesto súčasných piatich,“ povedal Bútora. Pri tomto variante sa v smere do centra automobilová doprava podľa neho neobmedzí, v smere do Karlovej Vsi sa zredukuje počet jazdných pruhov. Ich kapacita však bude dostatočná, tvrdí

Druhý variant zastávku električiek, trolejbusov a autobusov v smere do Karlovej Vsi posúva bližšie k Devínskej ceste. „Tým sa umožní neredukovať počet radiacich jazdných pruhov pred križovatkou s Molecovou ul., čím môže zostať zachovaná súčasná kapacita križovatky pre autá,“ hovorí spoluautor riešenia Ľubor Illek.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem zmien na zastávke Molecova iniciatíva navrhuje aj ďalšie zmeny. V priestore obratiska trolejbusov pri Riviére navrhuje zastávku trolejbusov pre skrátenie a uľahčenie prestupu na autobusové linky 28 a 29 v smere Devín a Devínska Nová Ves. V časti Molecovej ulice v smere na Karloveskú navrhuje zriadiť buspruh tak, aby bol garantovaný prejazd vozidlám MHD v rámci jedného cyklu križovatky. Navrhuje tiež zatrávniť električkovú trať a na zastávky doplniť prístrešky pre veľké množstvo cestujúcich. Iniciatíva Lepšia doprava ráta aj s doplnením cyklociest.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  5. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 481
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 054
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 807
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 493
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 357
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 948
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 604
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 101
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 488
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 171
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 795
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 403
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 853
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 289
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 007
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 771
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu