SME

Dopravný podnik Bratislava nakúpi električky a trolejbusy

Predpokladaná cena za 15 nízkopodlažných jednosmerných električiek je 108 miliónov eur.

Priemerný vek bratislavských električiek je 19 až 20 rokov. Trolejbusy majú v priemere 16 – 17 rokov, autobusy šesť rokov.Priemerný vek bratislavských električiek je 19 až 20 rokov. Trolejbusy majú v priemere 16 – 17 rokov, autobusy šesť rokov. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Trolejbusy vyjdú na 70,08 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Po Bratislave by mohli jazdiť nové električky a trolejbusy. Dopravný podnik Bratislava vyhlásil tri tendre na nákup nových dopravných prostriedkov za takmer 300 miliónov eur. Keďže mesto peniaze nemá, pomôcť majú eurofondy, ktoré mali ísť pôvodne na výstavbu stanice Filiálka na Trnavskom mýte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodne cena

Podnik chce kúpiť 15 jednosmerných električiek a 15 obojsmerných. V oboch prípadoch by mali nízkopodlažné veľkokapacitné električky stáť 108 miliónov eur bez DPH. Od uchádzača žiada pri oboch tendroch poskytnutie údržby na 15 rokov, respektíve do najazdenia 900 tisíc kilometrov každej električky a opciu na ďalších 15 vozidiel. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra, pričom v ten istý deň je plánované aj ich otváranie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri trolejbusoch plánuje nakúpiť 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s pomocným pohonom a 50 kĺbových trolejbusov. Hodnota tejto zákazky je vyše 70 miliónov eur bez DPH. Pre každý trolejbus žiada údržbu počas ôsmich rokov, čiže do najazdenia 560 tisíc kilometrov a opciu na ďalších 20 kĺbových a 20 sólo trolejbusov bez pomocného pohonu. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra. Lehota na dodanie vozidiel je v oboch prípadoch 48 mesiacov od zadania zákazky.

Dodávateľov nových prostriedkov mestskej hromadnej dopravy plánuje podnik vybrať cez elektronické aukcie. Pri vyberaní víťaza bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa bude hodnotiť celková cena vozidiel, cena údržby jedného vozidla na jeden rok a úroveň technického riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Električky a trolejbusy chce DPB nakúpiť počas štyroch rokov a financovať ich chce s využitím peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov.

Namiesto rýchlovlaku

Zelenú električkám a trolejbusom dalo minulý mesiac ministerstvo dopravy. Šéf rezortu Ján Počiatek zastavil projekt podzemného vlaku, odôvodnil to štúdiou realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila. Vyše 420 miliónov eur by sa tak malo použiť na nákup prímestských a regionálnych vlakov v Bratislavskom a Košickom regióne, rekonštrukciu bratislavského Starého mosta a výstavbu električkovej trate do Petržalky, na nákup nových električiek v Bratislave a Košiciach, na nové trolejbusy v Bratislave a modernizáciu električkových tratí.

Bratislavský magistrát už jednu nízkopodlažnú električku v uliciach mesta testoval. V júni zadarmo jazdil metropolou moderný Bombardier. Mesto vtedy tvrdilo, že je len ukážkou toho, ako možno modernizovať vozový park a nespájalo testovanie s tým, že práve Bombardier by mal v budúcnosti jazdiť v hlavnom meste. "Električky bude teda dodávať tá spoločnosť, ktorá dá najlepšiu ponuku z hľadiska ceny, energetickej úspory, modernosti, nízkopodlažnosti alebo bezbariérovosti," uviedol v júni hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, ako sa električka páčila cestujúcim, si prečítajte tu: Bombardier na všetky trate nepustili

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách. Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 210
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 811
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 257
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 920
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 309
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 498
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 457
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 289
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 299
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 358
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 133
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 961
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 073
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 428
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 707
  8. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 664
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu