SME

Dopravný podnik Bratislava nakúpi električky a trolejbusy

Predpokladaná cena za 15 nízkopodlažných jednosmerných električiek je 108 miliónov eur.

Priemerný vek bratislavských električiek je 19 až 20 rokov. Trolejbusy majú v priemere 16 – 17 rokov, autobusy šesť rokov.Priemerný vek bratislavských električiek je 19 až 20 rokov. Trolejbusy majú v priemere 16 – 17 rokov, autobusy šesť rokov. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Trolejbusy vyjdú na 70,08 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Po Bratislave by mohli jazdiť nové električky a trolejbusy. Dopravný podnik Bratislava vyhlásil tri tendre na nákup nových dopravných prostriedkov za takmer 300 miliónov eur. Keďže mesto peniaze nemá, pomôcť majú eurofondy, ktoré mali ísť pôvodne na výstavbu stanice Filiálka na Trnavskom mýte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodne cena

Podnik chce kúpiť 15 jednosmerných električiek a 15 obojsmerných. V oboch prípadoch by mali nízkopodlažné veľkokapacitné električky stáť 108 miliónov eur bez DPH. Od uchádzača žiada pri oboch tendroch poskytnutie údržby na 15 rokov, respektíve do najazdenia 900 tisíc kilometrov každej električky a opciu na ďalších 15 vozidiel. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra, pričom v ten istý deň je plánované aj ich otváranie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri trolejbusoch plánuje nakúpiť 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s pomocným pohonom a 50 kĺbových trolejbusov. Hodnota tejto zákazky je vyše 70 miliónov eur bez DPH. Pre každý trolejbus žiada údržbu počas ôsmich rokov, čiže do najazdenia 560 tisíc kilometrov a opciu na ďalších 20 kĺbových a 20 sólo trolejbusov bez pomocného pohonu. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra. Lehota na dodanie vozidiel je v oboch prípadoch 48 mesiacov od zadania zákazky.

Dodávateľov nových prostriedkov mestskej hromadnej dopravy plánuje podnik vybrať cez elektronické aukcie. Pri vyberaní víťaza bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa bude hodnotiť celková cena vozidiel, cena údržby jedného vozidla na jeden rok a úroveň technického riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Električky a trolejbusy chce DPB nakúpiť počas štyroch rokov a financovať ich chce s využitím peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov.

Namiesto rýchlovlaku

Zelenú električkám a trolejbusom dalo minulý mesiac ministerstvo dopravy. Šéf rezortu Ján Počiatek zastavil projekt podzemného vlaku, odôvodnil to štúdiou realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila. Vyše 420 miliónov eur by sa tak malo použiť na nákup prímestských a regionálnych vlakov v Bratislavskom a Košickom regióne, rekonštrukciu bratislavského Starého mosta a výstavbu električkovej trate do Petržalky, na nákup nových električiek v Bratislave a Košiciach, na nové trolejbusy v Bratislave a modernizáciu električkových tratí.

Bratislavský magistrát už jednu nízkopodlažnú električku v uliciach mesta testoval. V júni zadarmo jazdil metropolou moderný Bombardier. Mesto vtedy tvrdilo, že je len ukážkou toho, ako možno modernizovať vozový park a nespájalo testovanie s tým, že práve Bombardier by mal v budúcnosti jazdiť v hlavnom meste. "Električky bude teda dodávať tá spoločnosť, ktorá dá najlepšiu ponuku z hľadiska ceny, energetickej úspory, modernosti, nízkopodlažnosti alebo bezbariérovosti," uviedol v júni hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, ako sa električka páčila cestujúcim, si prečítajte tu: Bombardier na všetky trate nepustili

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách. Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 261
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 699
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 406
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 451
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 047
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 491
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 239
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu