BRATISLAVA. Bratislavská kancelária prvého kontaktu Front Office dostala za prvých desať mesiacov tohto roka viac ako 50.000 otázok, žiadostí či podnetov. Najčastejšie, vo štvrtine prípadov, sa otázky týkali cestného hospodárstva a dopravy. "Bratislavčania upozorňovali mesto napríklad na poruchy verejného osvetlenia, nedostatočnú údržbu verejných komunikácií či zelene," informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Výraznú časť agendy na úseku služieb občanom tvoria podľa slov hovorcu tiež žiadosti, ktoré sa týkajú vydania povolení na vjazd do pešej zóny, organizáciu kultúrnych podujatí či možnosti získania úľav za odvoz komunálneho odpadu. Pracovníci poskytujú aj poradenstvo, ako môžu ľudia získať nájomný byt či vysvetľujú pravidlá pre ubytovanie v sociálnych celomestských ubytovaniach Fortuna a Kopčany.
Verejnosť využíva tiež služby Kancelárie pre rodinu a ženu, ktorá pôsobí pri magistráte od roku 2003. "Ide napríklad o odbornú pomoc pri rozvodovom, dedičskom konaní, krízovú intervenciu i konzultácie týkajúce sa nárokov na získanie dávok pre seniorov, rodiny v hmotnej núdzi," vysvetlil hovorca.
Bratislavský Front Office slúži aj ako podateľňa mesta a miesto, kde si môžu občania osvedčiť úradné listiny a podpisy. V tomto roku bolo dosiaľ magistrátom zaevidovaných viac ako 350.000 podaní a úradne bolo osvedčených takmer 11.000 listín a podpisov. "Prebiehajúci rok priniesol výraznejší nápor v bytovej otázke, pri riešení žiadostí o poskytnutie náhradného bývania pre ľudí z reštituovaných domov," podotkol hovorca.
Kancelária prvého kontaktu Front Office sa nachádza na prízemí budovy bratislavského magistrátu na Primaciálnom námestí. Informácie týkajúce sa verejného života v meste však môžu Bratislavčania získať aj prostredníctvom elektronickej pošty, a to na adrese info@bratislava.sk alebo sluzbyobcanom@bratislava.sk. Ročne využije túto formu komunikácie s mestom približne 3000 Bratislavčanov.