SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky
VÁŠ NÁZOR

Bratislava je päťminútovým mestom

Ľudia si vymysleli mesto ako svoju tretiu pokožku, ako ochranu pred vetrom. Do jeho štruktúry vložili všetky svoje vedomosti. Jednotlivé funkcie sú čo najlogickejšie rozložené. Najprv sa život odohráva na povrchu, postupne ide do výšok aj do podzemia.


FOTO SME – PAVOL MAJER

Všimnime si, ako je to v Bratislave. Na Námestí SNP sú podzemné obchody a priestory väčšinou zatvorené alebo majú problémy s prežitím. Pripomeniem tržnicu, Royko pasáž, obchodný dom Dunaj. Tu má dokonca problém s prežitím bývalá predajňa Diela, Domino, obchodný dom Athlon, celá severná strana v najlukratívnejšom parteri.

To sú odstrašujúce pohľady pre každého investora, ktorý vie počítať. Mesto balancuje medzi monarchistickou, nostalgickou atmosférou predmestia Viedne a potrebami malého veľkomesta, ktoré musí obslúžiť nové požiadavky nedávno vzniknutého hlavného mesta. Historické jadro je už väčšinou zrekonštruované. Žije svojím rytmom. Za jeho hradbami však stále vládne atmosféra minulého režimu. Bratislava je päťminútové mesto, tak ju vo svojej reportáži nazval denník Frankfurter Algemeine Zeitung. Keď sa zamyslíme, je na tom kus pravdy. Historické jadro od Rybnej brány prejdete za pár minút a ste na Námestí SNP a Jedlíkovej ulici, kde sa končí veľkomesto a začína sa periféria.

Samospráva pripravila veľkolepú prezentáciu zámeru revitalizácie Námestia SNP. Napriek práci reklamných tímov, miliónovým vkladom, proklamovaniu veľkého záujmu investorov zostali vraj dvaja potenciálni záujemcovia. Jedným z nich je Soravia Group, ktorá nám postavila najprimitívnejšie diskontné centrum, momentálne poloprázdne. Druhú skupinu tvoria naši investiční žraloci, ktorí prichádzajú s čarovnými tatranskými vodopádmi pod križovatkou.

Príde doba, keď mesto dozreje a aj Bratislava bude musieť zostúpiť do podzemia, pretože prízemie už skutočne nebude stačiť vstrebať množstvo pasantov a funkcií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 368
  2. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 325
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 322
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 458
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 301
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 856
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 931
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 814
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 724
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 782
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu