SME

Zrážka vlakov v Bratislave: Rušňovodič je v kritickom stave

Zakliesneného rušňovodiča po troch hodinách vyslobodili. Vlaky už premávajú.

Po troch hodinách od havárie sa podarilo hasičom vyslobodiť zakliesneného rušňovodiča. Zdravotníci ho transportovali do nemocnice na Kramároch.Po troch hodinách od havárie sa podarilo hasičom vyslobodiť zakliesneného rušňovodiča. Zdravotníci ho transportovali do nemocnice na Kramároch. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Viete viac o tajnom raketopláne, alebo ste nejaký zostrelili?

Zakliesneného rušňovodiča po troch hodinách vyslobodili. Je v kritickom stave a v umelom spánku. V nemocnici ostáva šesť zranených osôb. Vlaky už premávajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. "Vlaky z hlavnej stanice ráno premávali," informuje v sobotu ráno o šiestej call centrum železničnej spoločnosti.

Trať je zatiaľ prejazdná po jednej koľaji. Železničiari momentálne odťahujú dva poškodene rušňe.

Na stanici stáli v sobotu ráno aj ľudia, ktorí včerajšie čakanie vzdali. Zrážka vlakov, pri ktorej sa zranilo 23 ľudí, a zapríčinila odklonenie dopravy z hlavnej stanice, zablokovala v Bratislave aj skupinku japonských turistov.

SkryťVypnúť reklamu

Zrážku vlakov vraj vnímali ako dobrodružstvo. Ďalšie ich čaká dnes. Nastupujeme s nimi do rýchlika, ktorý o 7.57 h vyrazil len s niekoľkominútovým meškaním do Košíc.

Expresné rezervácie obsadili snáď všetky zvyšné miesta vo vlaku, chodbičky boli plné.

Vyšetrovateľ začal v súvislosti s včerajšou zrážkou osobných vlakov trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia.

Pravdepodobnou príčinou kolízie bolo neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlaku tak, aby bolo možné zastaviť pred prípadnou prekážkou. Prekážku tvoril osobný vlak. V dôsledku zrážky bolo zranených 23 osôb, ktoré utrpeli zranenia rôzneho rozsahu. Materiálna škoda, ktorá poškodenej spoločnosti vznikla bola predbežne vyčíslená na 5.000.000 eur. Polícia ďalej zisťuje príčiny zrážky a mieru zavinenia.

SkryťVypnúť reklamu

Cvičenie sa zmenilo na záchranuDesiatky hasičov v piatok popoludní v Bratislave cvične hasili cisternu. A iba náhodou tak boli veľmi blízko miesta, kde sa krátko pred pol štvrtou popoludní zrazili dva vlaky. Z cvičenia bola rýchlo ostrá akcia.

Zrýchlený vlak zozadu vrazil do osobného, oba smerovali na bratislavskú Hlavnú stanicu. Zranilo sa 23 ľudí.

„Bola to veľká rana. Myslel som si, že vybuchol plyn,“ vraví bezdomovec, ktorý nehodu počul.

Najhoršie zranenia má rušnovodičNajhoršie dopadol rušňovodič, ktorý ostal zakliesnený v kabíne. Záchranári ho zhruba tri hodiny vystrihovali z lokomotívy. "Má vážne poranenia hlavy, panvy a dolných končatín. Je v kritickom stave a umelom spánku," informovala hovorkyňa UNB Petra Stano Maťašovská.

SkryťVypnúť reklamu

„Ťažko zraneného rušňovodiča previezli na Kramáre, štyri osoby boli stredne ťažko zranené. Šestnásť ľudí malo ľahké zranenia ako odreniny alebo narazené dolné končatiny,“ povedal hovorca záchranárov Boris Chmel.

"Sprievodca je po operácii krčnej chrbtice, jeho stav je stabilizovaný," spresnila Maťašovská. V nemocnici ostávajú aj ďalší traja ľudia pre otras mozgu, narazený hrudník a krčnú chrbticu.

Väčšina ošetrených pasažierov vlaku mala podľa Maťašovskej ľahšie zranenia. Šlo najmä o pomliaždeniny a odreniny. Hospitalizácia v ich prípade nutná nebola.

Z 23 ošetrených účastníkov nehody ostávajú šiesti v nemocnici. Sú medzi nimi dve ženy a štyria muži vo veku od 19 do 83 rokov.

Jeden pacient okrem toho smeroval aj do detskej fakultnej nemocnice.

Informácia pre cestujúcichOdklonené sú zatiaľ len medzinárodné rýchliky, vnútroštátne stoja.

Premávka vlakov na uzle, kde došlo k zrážke pravdepodobne nebude obnovená skôr ako o polnoci. Pre televíziu TA3 to dnes odhadol minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD), ktorý bol osobne kontrolovať situáciu na mieste nešťastia.

Zatiaľ sú odklonené len medzinárodné rýchliky z Maďarska do Českej republiky, ktoré idú cez stanicu Bratislava - Nové mesto.

Vnútroštátne rýchliky stoja.

Osobné vlaky: v smere do Trnavy pôjdu zo stanice Rača, v smere do Nových Zámkov zo stanice Vajnory.

(tasr, vju)

Začalo sa trestné stíhanieNa mieste nehody bol aj rušňovodič v civile. Je podľa neho zvláštne, že zakliesnený rušňovodič zostal v kabíne. Bezpečnostné pokyny totiž rušňovodičom kážu pri hrozbe zrážky zatiahnuť ručnú brzdu a utekať do bezpečia strojovne.

Každých dvadsať až tridsať sekúnd navyše musia stlačiť tlačidlá, že sú pri vedomí. Inak sa vlak sám zastaví.

"Podľa výsledkov doterajšieho vyšetrovania bolo pravdepodobnou príčinou kolízie neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlaku tak, aby bolo možné zastaviť pred prípadnou prekážkou. Prekážku tvoril osobný vlak," uviedla krajská policajná hovorkyňa Petra Hrášková. Presné príčiny zrážky a miera zavinenia sú naďalej predmetom vyšetrovania.

Asi päťdesiat metrov pred zrazenými vlakmi stál nákladný vlak s cisternami.

Je možné, že vlaky museli brzdiť práve pre túto prekážku. Svietila tam podľa železničiarov červená. V takom prípade musia rušňovodiči znížiť rýchlosť tak, aby dokázali zabrzdiť.

Materiálna škoda, ktorá poškodenej spoločnosti vznikla, bola predbežne vyčíslená na 5 miliónov eur.

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia.

?Podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle kontaktného centra 18 188

Vlaky meškali hodinyNehoda zablokovala železničnú dopravu na trase z Bratislavy v smere na Trnavu aj Nové Zámky. Na Hlavnej stanici uviazli stovky ľudí. V piatok popoludní tradične vlakom smeruje z hlavného mesta najviac ľudí.

Na stanici bol chaos, meškanie vlakov sa naťahovalo, rástlo po desiatkach minút. „Pôjde, ale neviem kedy,“ znela najčastejšia odpoveď informátoriek za pultom.

História

Nehody vlakov

v auguste 2008 rýchlik Eurocity vrazil do padajúcej mostnej konštrukcie blízko českej Ostravy. Zahynuli siedmi ľudia, zranilo sa 65, medzi nimi aj dvaja Slováci. Na oprave mosta spolupracovala aj slovenská firma;

vo februári 2009 pri zrážke vlaku a autobusu pri Polomke na Horehroní zahynulo dvanásť ľudí. Vodič autobusu s turistami tvrdil, že nestihol preradiť na nižší rýchlostný stupeň. Odsúdili ho na osem a pol roka väzenia;

v apríli 2010 do seba vrazili dva vlaky pri skúške bŕzd na stanici v Spišskej Novej Vsi. Zomreli traja železničiari.

Železnice vysielali oznam o náhradnej doprave, na stanici ho však bolo sotva počuť. Ľudia nevedeli, či majú ísť do autobusu, alebo čakať na vlak. "Môžem vrátiť lístok na IC teraz, alebo musím počkať tri hodiny?," zaujíma jednu z cestujúcich študentiek.

Cestujúci s lístkami na rýchliky a IC vlaky mali počkať na vlak na peróne.

Na železničnej stanici Nové Mesto boli cestujúci bez informácií.

Na tabuliach svietili len odchody pravidelných spojov, informácie o ostatných vlakoch ktoré boli presmerované na Nové Mesto zamestnanci nevedeli poskytnúť. Po 18.00 hodine bolo na stanici niekoľko desiatok ľudí.

Minister dopravy Ján Počiatek odhadoval obnovenie dopravy najskôr na polnoc. Od Bratislavy odklonili medzinárodné rýchliky, vnútroštátne vlaky zostali stáť.

K stanici pristavili autobusy, ktoré cestujúcich prevážali na okrajové bratislavské stanice.

V BratIslave sa v piatok popoludní zrazili dva vlaky idúce za sebou,smerujúce na Hlavnú stanicu.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Zakliesneného ťažko zraneného rušňovodiča vyprosťovali hasiči niekoľko hodín.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Približne o 18.20 sa podarilo vyslobodiť zraneného rušňovodiča, následne sa začali opravy na trati.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vlaky sa zrazili na trati pri internátoch Mladá Garda. Ešte dve hodiny po nehode vyslobodzujú

hasiči zakliesneného rušňovodiča. FOTO SME - MARTNA PAŽÍTKOVÁ

Informácie o meškaní vlakov na Hlavne stanici. FOTO - SITA

Zo stanice premáva náhradná autobusová doprava smerom na stanicu Vinohrady a Nové mesto.

FOTO SME - MONIKA TÓDOVÁ

Rýchliky meškajú najmenej 100 minút, a sú odklonené na stanicu Bratislava - Nové Mesto.

FOTO SME - MONIKA TÓDOVÁ

Autor: him, Martina Pažítková, vju, lut

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 9 167
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 065
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 669
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 411
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 416
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 690
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 040
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 291
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 191 211
  2. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 587
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 019
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 662
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 815
  6. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 563
  7. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 5 281
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 601
  1. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  2. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  4. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  5. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  6. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  7. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
SkryťZatvoriť reklamu