Zastávky majú v Bratislave aj firmy, ktoré už neplatia

O názov zastávok MHD majú záujem obchodné a obytné centrá v ich blízkosti. Platia zopár tisíc eur na rok. Za niektoré staršie názvy už neplatí nik.

Zastávka Miletičova má už v názve aj BBC1 Plus podľa blízkeho bizniscentra. Minulý týždeň ju dočasne ozelenili.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Dopravný podnik zrejme robí niektorým firmám názvami zastávok reklamu zadarmo. Kým Polus alebo Wűstenrot si za svoje zastávky platia, niektorým zastávkam ich názvy ostali aj po tom, ako firma platiť prestala.

Po vypršaní zmluvy o názve dopravný podnik nechal názvy napríklad štyrom zastávkam pri Auparku, ďalej zastávkam Volkswagen, Siemens, Technopol, Tesco – Lamač alebo Avion Shopping Park.

„Ide spravidla o dominanty daného miesta, slúžiace pre cestujúcich ako orientačné body. Pred ich ponechaním sa okrem iného robia prieskumy mienky cestujúcich, ale aj na mestských častiach, ktorých sa to týka,“ vraví hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková.

Už nemali záujem

Obchodné centrá Tesco, Aupark alebo Avion a automobilka Volkswagen podľa dopravného podniku už za názvy zastávok neplatia, no starajú sa o ne a v prípade automobilky a Tesca na dopravu do týchto končín aj prispievajú. Nie však všetky. „Nemôžem povedať, že vo všetkých, ale v mnohých prípadoch,“ tvrdí Staneková.

„Každá táto zmluva bola v platnosti minimálne päť rokov. Potom nebola predĺžená väčšinou preto, že druhá strana nemala záujem,“ vysvetľuje Staneková. „Na mnohých miestach boli vybudované zastávky tou spoločnosťou a doteraz sa o ňu starajú. Každá zmluva je individuálna.“

„V zákone o cestnej doprave stojí, že dopravca si môže vyberať názvy zastávok,“ vraví Staneková.

„Ak majú občania výhrady k názvu zastávky, môžu sa obrátiť na magistrát, ktorý to bude riešiť s dopravným podnikom,“ povedal pre agentúru TASR predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

Dopravný podnik si nevedie zoznam zastávok, do ktorých dovolili vstúpiť súkromným firmám. Takýchto zastávok je podľa mapy okolo dvadsať. Za platené zastávky dopravný podnik označil Wűstenrot, Polus City Center, Slovanet a Konrad.

Už zostane aj pôvodný

Od 2. júla si zastávky Herlianska, Hraničná a Nevädzova pridali do svojho názvu aj OC Retro a od začiatku októbra v autobusoch a trolejbusoch na Prievozskej ulici ozýva názov zastávky BBC1 Plus – Miletičova.

Britský televízny kanál si však u nás neotvoril pobočku, názov zastávky si za 10-tisíc eur na dva roky kúpila firma Kharisma pre kancelársku budovu Bratislava Business Center 1 Plus.

Cena prenájmu názvu sa podľa dopravného podniku pohybuje od 1650 po 5-tisíc eur na rok. „Komerčne sa môžu meniť nepodstatnejšie zastávky s teraz prijatým pravidlom, že v novom názve zostáva aj ten pôvodný,“ vraví hovorkyňa dopravného podniku Staneková.

Navždy nemenné názvy by mali ostať napríklad v prípade Račianskeho alebo Trnavského mýta, vlakových staníc, alebo Hradu.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 678
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 722
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 324
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 897
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 004
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 350
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 102
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 037
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 628