Firmy si čoraz viac kupujú názvy zastávok

Názov zastávky zmenia za konkrétnu cenu a zmluvné podmienky.

Dopravný podnik nepovedal, koľko na zastávkach zarobí. Podľa nich je každý prípad individuálny.

BRATISLAVA. V hlavnom meste postupne pribúdajú zastávky, ktoré Dopravný podnik Bratislava (DPB) prepožičal na komerčný účel. Tento týždeň k názvu zastávky Miletičova pridali aj BBC 1 Plus, od leta zase majú tri zastávky v Ružinove v názve aj OC Retro. Spravidla sa menia názvy zastávok pri veľkých nákupných centrách, aby ľuďom pomohli lepšie sa orientovať.

Pre zelenú kancelársku budovu, ktorá vznikla na Plynárenskej ulici, zmenila 1. októbra zastávka Miletičova po dlhom čase svoj názov na BBC 1 Plus Miletičova. "Chceli sme, aby mali ľudia lepšiu predstavu o tom, kde sa zelená budova nachádza," ozrejmil premenovanie zastávky Radovan Mihálek, leasingový riaditeľ projektu BBC 1 Plus. Keďže je Miletičova pre ľudí záchytný bod, celý názov zastávky zmeniť nemohli. Do pomenovania tak pridali pomlčku, museli sa pritom vojsť do 17 znakov. Od 2. júla si zasa doterajšie zastávky Herlianska, Hraničná či Nevädzova pridali do svojho názvu aj OC Retro. "Niektoré komerčné názvy zastávok povedia cestujúcim omnoho viac ako názvy ulíc. V rozumnej miere je to preto akceptovateľné," hovorí predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

Názvy zastávok sú spravidla viazané na veľké komplexy, ktoré umožňujú sa zorientovať, vysvetľuje hovorkyňa DPB Agáta Staneková. Bratislavčania tak cestujú na zastávky Aupark, Polus City Center, Avion, OD Slimák či Saratov alebo Tesco. Svoju zastávku majú aj spoločnosti ako Wüstenrot, Kooperativa, Slovanet či Siemens.

Ak chce súkromná spoločnosť premenovať zastávku MHD, stačí, ak o to požiada rezort prevádzky DBP. Ten zistí, či zastávku možno premenovať. "Napríklad pri zastávke Hrad je názov nemenný," podotýka Staneková. Ak sa názov zastávky zmeniť dá, dohodnú sa konkrétne zmluvné podmienky a cena.

"Tak, aby ich objednávateľ bol ochotný akceptovať, aby sa pokryli náklady na premenovanie a zároveň vznikol aj nejaký zisk," vysvetľuje Uhler. Koľko spoločnosť priemerne zaplatí či v akom rozmedzí sa cena pohybuje, sa podľa Stanekovej nedá povedať. "Je to individuálne, každý prípad je iný. Závisí to od viacerých faktorov, napríklad počtu zastávok," tvrdí. Či ale dostane spoločnosť napríklad množstevnú zľavu, nešpecifikuje. Uhler však hovorí, že objednávateľ platí za túto službu každoročne.

Názov zastávky určuje prepravca. Túto povinnosť mu ukladá zákon o dráhach, hovorí Uhler. "Ak majú občania výhrady k názvu zastávky, môžu sa obrátiť na magistrát, ktorý to bude riešiť s Dopravným podnikom Bratislava."

Webová stránka imhd.sk spustila k premenovaniu zastávok aj anketu. Pýta sa v nej, či ľudia súhlasia s prepožičiavaním názvov zastávok na komerčné účely. Od 1. októbra sa do nej zapojilo vyše 340 respondentov, 79 percent z nich odpovedalo "Nie", 15 percent "Áno."

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 061
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 435
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 699
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 186
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 346
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 256
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 009
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 987
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 840
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 707