Firmy si čoraz viac kupujú názvy zastávok

Názov zastávky zmenia za konkrétnu cenu a zmluvné podmienky.

Dopravný podnik nepovedal, koľko na zastávkach zarobí. Podľa nich je každý prípad individuálny.

BRATISLAVA. V hlavnom meste postupne pribúdajú zastávky, ktoré Dopravný podnik Bratislava (DPB) prepožičal na komerčný účel. Tento týždeň k názvu zastávky Miletičova pridali aj BBC 1 Plus, od leta zase majú tri zastávky v Ružinove v názve aj OC Retro. Spravidla sa menia názvy zastávok pri veľkých nákupných centrách, aby ľuďom pomohli lepšie sa orientovať.

Pre zelenú kancelársku budovu, ktorá vznikla na Plynárenskej ulici, zmenila 1. októbra zastávka Miletičova po dlhom čase svoj názov na BBC 1 Plus Miletičova. "Chceli sme, aby mali ľudia lepšiu predstavu o tom, kde sa zelená budova nachádza," ozrejmil premenovanie zastávky Radovan Mihálek, leasingový riaditeľ projektu BBC 1 Plus. Keďže je Miletičova pre ľudí záchytný bod, celý názov zastávky zmeniť nemohli. Do pomenovania tak pridali pomlčku, museli sa pritom vojsť do 17 znakov. Od 2. júla si zasa doterajšie zastávky Herlianska, Hraničná či Nevädzova pridali do svojho názvu aj OC Retro. "Niektoré komerčné názvy zastávok povedia cestujúcim omnoho viac ako názvy ulíc. V rozumnej miere je to preto akceptovateľné," hovorí predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

Názvy zastávok sú spravidla viazané na veľké komplexy, ktoré umožňujú sa zorientovať, vysvetľuje hovorkyňa DPB Agáta Staneková. Bratislavčania tak cestujú na zastávky Aupark, Polus City Center, Avion, OD Slimák či Saratov alebo Tesco. Svoju zastávku majú aj spoločnosti ako Wüstenrot, Kooperativa, Slovanet či Siemens.

Ak chce súkromná spoločnosť premenovať zastávku MHD, stačí, ak o to požiada rezort prevádzky DBP. Ten zistí, či zastávku možno premenovať. "Napríklad pri zastávke Hrad je názov nemenný," podotýka Staneková. Ak sa názov zastávky zmeniť dá, dohodnú sa konkrétne zmluvné podmienky a cena.

"Tak, aby ich objednávateľ bol ochotný akceptovať, aby sa pokryli náklady na premenovanie a zároveň vznikol aj nejaký zisk," vysvetľuje Uhler. Koľko spoločnosť priemerne zaplatí či v akom rozmedzí sa cena pohybuje, sa podľa Stanekovej nedá povedať. "Je to individuálne, každý prípad je iný. Závisí to od viacerých faktorov, napríklad počtu zastávok," tvrdí. Či ale dostane spoločnosť napríklad množstevnú zľavu, nešpecifikuje. Uhler však hovorí, že objednávateľ platí za túto službu každoročne.

Názov zastávky určuje prepravca. Túto povinnosť mu ukladá zákon o dráhach, hovorí Uhler. "Ak majú občania výhrady k názvu zastávky, môžu sa obrátiť na magistrát, ktorý to bude riešiť s Dopravným podnikom Bratislava."

Webová stránka imhd.sk spustila k premenovaniu zastávok aj anketu. Pýta sa v nej, či ľudia súhlasia s prepožičiavaním názvov zastávok na komerčné účely. Od 1. októbra sa do nej zapojilo vyše 340 respondentov, 79 percent z nich odpovedalo "Nie", 15 percent "Áno."

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 335
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 082
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 011
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 558
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 745
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 466
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 183
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 290
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 664

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop