Predstaničné námestie brzdí spor mesta s Intermontom

Firma Intermont dlží mestu 830-tisíc eur, je v reštrukturalizačnom konaní a má prenajatú značnú časť pozemkov v okolí Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje k tomu, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku vo výške viac ako 830-tisíc eur.

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže daný problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu. Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Podľa spoločnosti Transprojekt v súčasnosti čakajú na uzavretie dohôd s mestom, ktoré umožnia projekt naštartovať. Poslanci mestského zastupiteľstva v júni zaviazali bratislavského primátora Milana Ftáčnika k aktívnemu prístupu v naplnení investičného zámeru - Predstaničný priestor hlavnej stanice ŽSR v Bratislave.

Nejasné podklady

Zástupcovia spoločnosť Trnasprojekt sa v druhej polovici júla stretli s predstaviteľmi bratislavského magistrátu. Na základe tohto stretnutie mali pripraviť a predložiť zástupcom magistrátu návrhy potrebných zmlúv a posudky pozemkov. Podľa spoločnosti Transprojekt zverejnené podklady pre rokovanie septembrového mestského zastupiteľstva nie sú podkladom pre schválenie opatrení prerokovaných na júnovom zastupiteľstve. Podľa nich je to nejasný informačný materiál, ktorý nerieši spôsob odovzdávania pozemkov investorovi.

Spoločnosť Transprojekt žiadala o uzatvorenie zmluvy o zriadení vecného bremena. Ako uviedol Andrassy vedenie mesta preferuje riešenie, ktoré vychádza z nájomných vzťahov. Podľa neho v prípade nájmu pozemkov môže vlastník, teda hlavné mesto, vstupovať do procesu územného a stavebného konania a môže premietať do rozhodnutí verejný záujem. Ako ďalej uviedol, v prípade vecného bremena, ku ktorému by mohlo mesto pristúpiť až po uzatvorení sporu so spoločnosťou Intermont, by mal na základe platných pravidiel investor zaplatiť samospráve sumu takmer 3,7 mil. eur.

Začať chcú budúci rok

Podľa Romana Odzgana má byť do roku 2016 postavená infraštruktúra, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.

Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.

V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici. Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.

Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 548
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 753
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 379
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 108
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 831
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 660
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 627
  8. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 597
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 174
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104