SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Predstaničné námestie brzdí spor mesta s Intermontom

Firma Intermont dlží mestu 830-tisíc eur, je v reštrukturalizačnom konaní a má prenajatú značnú časť pozemkov v okolí Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje k tomu, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku vo výške viac ako 830-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže daný problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu. Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Podľa spoločnosti Transprojekt v súčasnosti čakajú na uzavretie dohôd s mestom, ktoré umožnia projekt naštartovať. Poslanci mestského zastupiteľstva v júni zaviazali bratislavského primátora Milana Ftáčnika k aktívnemu prístupu v naplnení investičného zámeru - Predstaničný priestor hlavnej stanice ŽSR v Bratislave.

Nejasné podklady

Zástupcovia spoločnosť Trnasprojekt sa v druhej polovici júla stretli s predstaviteľmi bratislavského magistrátu. Na základe tohto stretnutie mali pripraviť a predložiť zástupcom magistrátu návrhy potrebných zmlúv a posudky pozemkov. Podľa spoločnosti Transprojekt zverejnené podklady pre rokovanie septembrového mestského zastupiteľstva nie sú podkladom pre schválenie opatrení prerokovaných na júnovom zastupiteľstve. Podľa nich je to nejasný informačný materiál, ktorý nerieši spôsob odovzdávania pozemkov investorovi.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť Transprojekt žiadala o uzatvorenie zmluvy o zriadení vecného bremena. Ako uviedol Andrassy vedenie mesta preferuje riešenie, ktoré vychádza z nájomných vzťahov. Podľa neho v prípade nájmu pozemkov môže vlastník, teda hlavné mesto, vstupovať do procesu územného a stavebného konania a môže premietať do rozhodnutí verejný záujem. Ako ďalej uviedol, v prípade vecného bremena, ku ktorému by mohlo mesto pristúpiť až po uzatvorení sporu so spoločnosťou Intermont, by mal na základe platných pravidiel investor zaplatiť samospráve sumu takmer 3,7 mil. eur.

Začať chcú budúci rok

Podľa Romana Odzgana má byť do roku 2016 postavená infraštruktúra, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.

V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici. Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.

Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  5. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 132
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 753
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 897
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 897
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 290
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 5 128
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 443
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 167
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 062
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 051
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 219
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 386
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 927
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 860
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 774
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 405
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 742
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 736
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu