SME

Predstaničné námestie brzdí spor mesta s Intermontom

Firma Intermont dlží mestu 830-tisíc eur, je v reštrukturalizačnom konaní a má prenajatú značnú časť pozemkov v okolí Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje k tomu, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku vo výške viac ako 830-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže daný problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu. Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Podľa spoločnosti Transprojekt v súčasnosti čakajú na uzavretie dohôd s mestom, ktoré umožnia projekt naštartovať. Poslanci mestského zastupiteľstva v júni zaviazali bratislavského primátora Milana Ftáčnika k aktívnemu prístupu v naplnení investičného zámeru - Predstaničný priestor hlavnej stanice ŽSR v Bratislave.

Nejasné podklady

Zástupcovia spoločnosť Trnasprojekt sa v druhej polovici júla stretli s predstaviteľmi bratislavského magistrátu. Na základe tohto stretnutie mali pripraviť a predložiť zástupcom magistrátu návrhy potrebných zmlúv a posudky pozemkov. Podľa spoločnosti Transprojekt zverejnené podklady pre rokovanie septembrového mestského zastupiteľstva nie sú podkladom pre schválenie opatrení prerokovaných na júnovom zastupiteľstve. Podľa nich je to nejasný informačný materiál, ktorý nerieši spôsob odovzdávania pozemkov investorovi.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Transprojekt žiadala o uzatvorenie zmluvy o zriadení vecného bremena. Ako uviedol Andrassy vedenie mesta preferuje riešenie, ktoré vychádza z nájomných vzťahov. Podľa neho v prípade nájmu pozemkov môže vlastník, teda hlavné mesto, vstupovať do procesu územného a stavebného konania a môže premietať do rozhodnutí verejný záujem. Ako ďalej uviedol, v prípade vecného bremena, ku ktorému by mohlo mesto pristúpiť až po uzatvorení sporu so spoločnosťou Intermont, by mal na základe platných pravidiel investor zaplatiť samospráve sumu takmer 3,7 mil. eur.

Začať chcú budúci rok

Podľa Romana Odzgana má byť do roku 2016 postavená infraštruktúra, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.

V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici. Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.

Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Autor: khu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 488
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 540
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 191
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 746
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 303
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 928
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 519
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu