SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Predstaničné námestie brzdí spor mesta s Intermontom

Firma Intermont dlží mestu 830-tisíc eur, je v reštrukturalizačnom konaní a má prenajatú značnú časť pozemkov v okolí Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje k tomu, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku vo výške viac ako 830-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže daný problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu. Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Podľa spoločnosti Transprojekt v súčasnosti čakajú na uzavretie dohôd s mestom, ktoré umožnia projekt naštartovať. Poslanci mestského zastupiteľstva v júni zaviazali bratislavského primátora Milana Ftáčnika k aktívnemu prístupu v naplnení investičného zámeru - Predstaničný priestor hlavnej stanice ŽSR v Bratislave.

Nejasné podklady

Zástupcovia spoločnosť Trnasprojekt sa v druhej polovici júla stretli s predstaviteľmi bratislavského magistrátu. Na základe tohto stretnutie mali pripraviť a predložiť zástupcom magistrátu návrhy potrebných zmlúv a posudky pozemkov. Podľa spoločnosti Transprojekt zverejnené podklady pre rokovanie septembrového mestského zastupiteľstva nie sú podkladom pre schválenie opatrení prerokovaných na júnovom zastupiteľstve. Podľa nich je to nejasný informačný materiál, ktorý nerieši spôsob odovzdávania pozemkov investorovi.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť Transprojekt žiadala o uzatvorenie zmluvy o zriadení vecného bremena. Ako uviedol Andrassy vedenie mesta preferuje riešenie, ktoré vychádza z nájomných vzťahov. Podľa neho v prípade nájmu pozemkov môže vlastník, teda hlavné mesto, vstupovať do procesu územného a stavebného konania a môže premietať do rozhodnutí verejný záujem. Ako ďalej uviedol, v prípade vecného bremena, ku ktorému by mohlo mesto pristúpiť až po uzatvorení sporu so spoločnosťou Intermont, by mal na základe platných pravidiel investor zaplatiť samospráve sumu takmer 3,7 mil. eur.

Začať chcú budúci rok

Podľa Romana Odzgana má byť do roku 2016 postavená infraštruktúra, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.

V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici. Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.

Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  3. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  1. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  2. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  3. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  6. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  10. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 027
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 641
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 008
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 12 855
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 189
  6. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 931
  7. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 869
  8. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 380
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 122
  10. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 6 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu