Bratislava sa presvedčí, ako sa robí móda Made in Košice

V Sklade č. 7 pri Eurovei sa 9. októbra uskutoční módna prehliadka deviatich návrhárok z Košíc s názvom Fashion Pop-Up Made in Košice.

BRATISLAVA. Ako sa robí móda na východe Slovenska, presvedčí Bratislavčanov a návštevníkov hlavného mesta prehliadka Fashion Pop-Up Made in Košice, ktorá sa uskutoční 9. októbra. Módnu udalosť, ktorá predstaví tvorbu deviatich Košičaniek, do Bratislavy prinesie nezisková organizácia Košice 2013 - Európske hlavné mesto kultúry a Creative Industry Toolkit 2012 v spolupráci so Slovak Fashion Council.

"Nebude to celkom iba prehliadka, ale bude to Fashion Pop-Up, ktorý bude prebiehať v Sklade č. 7 Eurovea. Predstaví deväť návrhárov z Košíc, budú tam aj výrobcovia a dizajnéri doplnkov," predstavila dnes na stretnutí s médiami podujatie jeho kurátorka Miloslava Hriadelová.

Pripravovaný Pop-Up bude už v poradí treťou akciou, ktorú tento rok organizuje projekt Creative Industry Toolkit. "Je určený na to, aby podporoval kreativitu a rozvoj malých kreatívnych firiem. Je zameraný špeciálne na módu, na odevný priemysel a na dizajnérov, ktorí sa začínajú etablovať," vysvetlila.

Súčasťou podujatia by mala byť aj pracovná časť, na ktorú chcú organizátori pozvať aj bratislavských návrhárov. "Chceli by sme hovoriť o tom, prečo nemôžeme konkurovať, aké sú možnosti expandovania smerom aj na veľké dizajnové podujatia, o tom bude hovoriť Dana Kleinert," priblížila kurátorka podujatie, na ktorom si módne kreácie a doplnky budú môcť záujemcovia aj zakúpiť.

Prehliadková časť rozdelená do troch blokov sa začne o 19. hodine, ponúkne najnovšie kolekcie deviatich talentovaných návrhárok z východného Slovenska. Prezentovať sa budú značky We Are Not Sisters, Sewologylab, Ľubica Humeníková s Lenkou Tatárovou, absolventky ateliéru odevného dizajnu VŠVU, uvedú spoločnú kolekciu. Svoje práce predstaví debutujúca návrhárka Ľudmila Žoldáková alias LU:KA, čerstvú kolekciu Goldies predvedie Izabela Komjati.

Made in Košice odprezentuje aj projekt Štýlozofia podnietený prieskumom v depozite Východoslovenského múzea a historických odevov zo súkromných zbierok. Na projekte sa zúčastnili návrhárky Júlia Zelená, Odette Fedorová Kmeť a Jana Polak.

"Máme tu obrovské kreatívne talenty, ktoré možno že nemajú také možnosti ako na západe, ale je tu obrovský potenciál. My ten potenciál chceme ukázať ľuďom a chceme vyvolať aj diskusiu," podčiarkla zámer Fashion Pop-Up Made in Košice kurátorka. "Je načase o móde na Slovensku diskutovať trošku na inej úrovni," dodala Miloslava Hriadelová na margo projektu, ktorý chce "pomáhať návrhárom v rozvoji".

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 040
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 884
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 498
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 687
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 454
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 447
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 988
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 885
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 557
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 337