AKTUALIZOVANÉ 11:47

BUS pruh na Štefánikovej podľa aktivistov zrýchlil dopravu

Dopravný servis tvrdí, že odkedy je na buspruh aj na Moste SNP, v čase špičky sa zdržanie zvyšuje až o 20 minút.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHA)

Dopravný servis tvrdí, že odkedy je na Moste SNP buspruh, v čase špičky sa zdržanie zvyšuje aj o 15 až 20 minút.

BRATISLAVA. Občianske združenia zaoberajúce sa problematikou udržateľnej a modernej dopravy hodnotia prvé dni po zavedení BUS pruhu na Štefánikovej ulici v Bratislave ako úspešné.

Badateľne sa podľa nich zrýchlila MHD a vôbec sa nepotvrdili katastrofické predpovede o kolapse dopravy.

Buspruh na Moste SNP je na tom horšie. Podľa dispečera Stella Centra evidovali v posledných dňoch na moste zápchy, kde sa vodiči zdržali v priemere až o 15 až 20 minút dlhšie ako v dni, kedy tu buspruh nebol.

Dopravný analytik Jozef Drahovský je tiež názoru, že buspruh sa vôbec neosvedčil.

Menší problém len prvý deň

"Každá takáto zmena spočiatku hrozí menšou či väčšou zápchou. V tomto prípade zápchy ani v prvý deň nespôsobili vážnejšie problémy, čo nás príjemne prekvapilo," informoval TASR Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava.

Uviedol, že menší problém bol len v pondelok (17.9), avšak po úprave signálneho cyklu svetelnej križovatky Štefánikova-Križkova bol rad vozidiel podobný ako pred vyhradením BUS pruhu.

Podľa analýzy OI Lepšia doprava sa už autobusy a trolejbusy nezdržujú v rade pred križovatkou a znížil sa aj podiel tých, ktoré zostávajú v križovatke po odchode zo zastávky.

Navrhujú posunutie značky

Myslia si, že ešte lepšiu prejazdnosť pre MHD by zabezpečilo, ak by značka konca vyhradeného pruhu bola posunutá tam, kde končí pruh namaľovaný na vozovke.

"A zároveň treba doplniť semafory tak, aby bolo možné dĺžku voľna v pravom pruhu regulovať nezávisle od ľavého pruhu," povedal člen Lepšej dopravy Ivan Bútora.

"BUS pruh na Štefánikovej jasne ukazuje, že cesta preferovania MHD touto formou je schodná," uviedol Michal Milata z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. "Kontaktovali nás viacerí obyvatelia Bratislavy, ktorí denne cestujú MHD a dožadujú sa, aby mesto pokračovalo vo vyznačovaní BUS pruhov".

Pribúdanie vyhradených pruhov pre MHD v Bratislave si želá aj Martin Matala z občianskeho združenia mhd.sk: "Treba však postupovať uvážlivo a každé takéto opatrenie riadne pripraviť, aby sa minimalizovali negatívne dosahy na ostatných účastníkov cestnej premávky," zdôraznil Matala.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 939
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 157
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 765
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 111
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 422
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 300
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 189
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118