SME

Bratislavská zoo láka na kožu zvierat

Kabelka z hadej kože, čižmy z krokodíla či kabát zo zebry. Zoo má kampaň, nemá však peniaze, aby ju rozbehla.

Časť z vizuálu kampane zoo s hadími topánkami.Časť z vizuálu kampane zoo s hadími topánkami. (Zdroj: Agentúra Jandl)

Výrobkami z kože zvierat pozýva bratislavská zoologická záhrada na návštevu.

BRATISLAVA. Kabelka z hadej kože, čižmy z krokodíla či kabát zo zebry. Príďte navštíviť ich šťastnejších príbuzných, píše sa nad zobrazenými produktmi z kože zvierat.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň s týmto sloganom spustila kampaň bratislavská zoo.

Neláka na páčivé fotografie zvierat či netradičné živočíšne druhy ako napríklad zoo v areáli rakúskeho Schönbrunnu, ale pozýva na návštevu netradičnou formou.

Kampaň zadarmo

Hoci ide o organizáciu zadlženej Bratislavy so zníženým rozpočtom, kampaň jej robila jedna zo známejších reklamných agentúr na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Katarína Matejovičová, vedúca marketingu zoo, hovorí, že kampaň im firma pripravila zadarmo.

Na použitie vizuálov však zoo peniaze nemá. Matejovičová hovorí, že zatiaľ ju zverejnili len v mesačníku s programovým prehľadom v Bratislave, plagáty či billbordy, aké má Viedeň, by nezaplatili.

„Zoologické záhrady nechovajú zvieratá preto, aby ryžovali na vstupnom,“ vysvetľuje kampaň Matejovičová.

„Predstavujú genetickú rezervu pre zachovanie druhov. Často práve tých, ktoré v prírode najviac ohrozujú pytliaci.“

Šťastnejší príbuzní?

„Všimli sme si, že v Bratislave viac rezonuje komunikácia viedenskej zoo ako našej,“ opisuje vznik kampane Marek Wilhalm z agentúry Jandl.

Ľudí vraj na návštevu nechceli lákať klišé s fotografiami zvierat v zoo. Produktmi zo zvierat v reklame chceli poukázať na to, že pre ne museli exotické zvieratá zahynúť.

SkryťVypnúť reklamu

„Zvieratá žijúce v zoo sme nazvali ich šťastnejšími príbuznými, keďže tie taký osud nepostihol a sú v takmer prirodzenom prostredí. Samozrejme, myšlienku kampane treba vnímať s nadhľadom,“ hovorí Wilhalm.

Reklamu si už všimli aj v rádiu v Česku. U nás na sociálnej sieti rozpútala diskusiu nielen o nápaditosti či nenápaditosti reklamy, ale aj o úrovni bratislavskej zoologickej záhrady.

boty_res.jpg

kabelka_res.jpg

kabat_res.jpg

Príbuzných, ktorí nemali šťastie, ukazuje v kampani pre zoo reklamka Jandl.

VIZUALIZÁCIE – JANDL

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 201
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 797
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 238
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 903
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 307
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 485
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 478
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 279
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 286
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 351
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 099
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 953
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 072
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 598
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 011
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 700
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu