Výrobkami z kože zvierat pozýva bratislavská zoologická záhrada na návštevu.
BRATISLAVA. Kabelka z hadej kože, čižmy z krokodíla či kabát zo zebry. Príďte navštíviť ich šťastnejších príbuzných, píše sa nad zobrazenými produktmi z kože zvierat.
Kampaň s týmto sloganom spustila kampaň bratislavská zoo.
Neláka na páčivé fotografie zvierat či netradičné živočíšne druhy ako napríklad zoo v areáli rakúskeho Schönbrunnu, ale pozýva na návštevu netradičnou formou.
Kampaň zadarmo
Hoci ide o organizáciu zadlženej Bratislavy so zníženým rozpočtom, kampaň jej robila jedna zo známejších reklamných agentúr na Slovensku.
Katarína Matejovičová, vedúca marketingu zoo, hovorí, že kampaň im firma pripravila zadarmo.
Na použitie vizuálov však zoo peniaze nemá. Matejovičová hovorí, že zatiaľ ju zverejnili len v mesačníku s programovým prehľadom v Bratislave, plagáty či billbordy, aké má Viedeň, by nezaplatili.
„Zoologické záhrady nechovajú zvieratá preto, aby ryžovali na vstupnom,“ vysvetľuje kampaň Matejovičová.
„Predstavujú genetickú rezervu pre zachovanie druhov. Často práve tých, ktoré v prírode najviac ohrozujú pytliaci.“
Šťastnejší príbuzní?
„Všimli sme si, že v Bratislave viac rezonuje komunikácia viedenskej zoo ako našej,“ opisuje vznik kampane Marek Wilhalm z agentúry Jandl.
Ľudí vraj na návštevu nechceli lákať klišé s fotografiami zvierat v zoo. Produktmi zo zvierat v reklame chceli poukázať na to, že pre ne museli exotické zvieratá zahynúť.
„Zvieratá žijúce v zoo sme nazvali ich šťastnejšími príbuznými, keďže tie taký osud nepostihol a sú v takmer prirodzenom prostredí. Samozrejme, myšlienku kampane treba vnímať s nadhľadom,“ hovorí Wilhalm.
Reklamu si už všimli aj v rádiu v Česku. U nás na sociálnej sieti rozpútala diskusiu nielen o nápaditosti či nenápaditosti reklamy, ale aj o úrovni bratislavskej zoologickej záhrady.
Príbuzných, ktorí nemali šťastie, ukazuje v kampani pre zoo reklamka Jandl.
VIZUALIZÁCIE – JANDL