BRATISLAVA. Bratislavský Lamač zatiaľ nemá záujem pripojiť sa k zásadám parkovacej politiky mesta, ktoré chce od apríla budúceho roka zaviesť do praxe bratislavský magistrát. Lamačskí poslanci na dnešnom zasadaní miestneho zastupiteľstva opätovne vyjadrili názor, že zásady parkovacej politiky sa nekryjú s reálnou situáciou a potrebami mestskej časti. Takisto nie sú presvedčení o životaschopnosti celého systému.
Lamačská samospráva trvá na svojich pripomienkach, ktoré sa sformulovali už na februárovom zasadaní miestneho zastupiteľstva. Medzi najväčšie výhrady k pripravovaným zásadám patrí podmienka zrušiť doterajšie vyhradené parkovacie miesta. "V Lamači máme veľmi dobre prepracovaný systém vyhradených parkovacích miest, aj vďaka ktorým v Lamači nepovažujeme parkovanie za problém," uviedol starosta Lamača Peter Šramko.
Dodal, že rozpaky vyvoláva aj otázka efektivity a prínosu systému, preto by sa podľa samosprávy Lamača mali exaktnejšie zadefinovať nákladové a príjmové položky systému. "Množstvo nákladových položiek v nás vyvoláva obavy, že systém bude z príjmov živiť len sám seba a na pozitívne efekty, ako skvalitnenie ciest a zvýšenie frekvencie MHD, tento systém už peniaze nevygeneruje," spresnil Šramko.
Poslanci Lamača na dnešnom rokovaní zastupiteľstva preto prijali uznesenie, v ktorom navrhujú, aby sa parkovací systém najprv vyskúšal v centrálnych častiach mesta, kde je najväčší nápor na parkovacie miesta počas dňa. "Keď bude tento systém vycibrený a budeme vedieť, že je to systém vhodný aj pre nás, radi sa k nemu pripojíme," uviedol Šramko, podľa ktorého však Lamač bude trápiť problém s parkovaním najskôr o päť až desať rokov.
Dodal, že ako zástupca malých mestských častí v komisii pre dopravnú politiku parkovania magistrátu vždy zastával názor, že spojiť riešenie problémov s parkovaním vo všetkých častiach Bratislavy do jednotných zásad je veľmi ťažké. "Napríklad u nás vôbec nie je problém s parkovaním počas dňa, ako je to v centre, skôr budeme mať postupne problém s parkovaním večer, po tom, čo sa ľudia vrátia z práce domov." Počet parkovacích miest v Lamači je totiž už v súčasnosti prakticky identický s počtom automobilov v mestskej časti.