PETRŽALKA. Bratislavská mestská časť Petržalka bude zverejňovať na internete dlhodobo odstavené, nepojazdné či havarované autá. O týchto vozidlách sa obyvatelia mestskej časti dozvedia na stránke mestskej časti. Zoznam bude obsahovať údaje o vozidlách, napríklad evidenčné číslo, typ auta, farbu, miesto odstavenia, či má servisnú a technickú kontrolu, emisnú kontrolu, spôsob poškodenia či fotografiu vozidla. „Verím, že elektronická tabuľa hanby viacerých majiteľov nakopne k tomu, že sa o svoje auto lepšie postarajú,“ povedal starosta Petržalky Vladimír Bajan.
Petržalka upozorňuje na vraky
Za prvých osem mesiacov tohto roku zistili v mestskej časti 45 vozidiel bez evidenčných čísel. „Do mesiaca majitelia odstránili 36 z nich a odstránenie ostatných sme zabezpečili zmluvnou spoločnosťou,“ zhodnotil aktuálnu situáciu Bajan. Doplnil, že ďalších 195 vozidiel nespĺňalo podmienky prevádzky vozidiel v premávke. Po upozornení mestskou časťou si vozidlo odstránilo alebo spojazdnilo 104 motoristov, 22 majiteľov nepojazdných vozidiel na výzvy nereagovalo. Proti väčšine z nich už Obvodný úrad pre cestnú premávku a pozemné komunikácie v Bratislave vedie správne konanie. Majiteľom piatich vozidiel plynie 30-dňová lehota na odstránenie vozidiel.
Ako informovala petržalská hovorkyňa Mária Grebeňová-Laczová, v roku 2011 našli na parkoviskách v mestskej časti 68 vrakov bez evidenčného čísla vozidla a 256 dlhodobo odstavených áut s číslom, ktoré mali prázdne pneumatiky, boli po dopravnej nehode alebo bez technickej a emisnej kontroly. Všetky vraky mestská časť odstránila, majiteľov 154 vozidiel s evidenčnými číslami upozornila na stav vozidiel. Vo väčšine prípadov si svoje auto dali do poriadku, v 22 prípadoch na základe preverenia STK auto vyradili zo štátnej evidencie.
Chýba dočasné parkovisko
Na odstraňovanie vrakov má Petržalka podpísanú zmluvu so spoločnosťou AUTO-AZ s.r.o. v Zohore. Zbaviť sídlisko nepojazdných áut, ktoré majú evidenčné číslo, je však podľa petržalskej hovorkyne komplikovanejšie. Pokiaľ ho totiž vozidlo má, mestská časť môže odviezť nepojazdné auto len na ohradené a strážené parkovisko, na ktorom musí vozidlo zotrvať jeden rok. Až následne auto možno považovať za opustené a odstrániť ho. „Takéto špeciálne parkovisko však Petržalka nemá a jeho vybudovanie by bolo pre samosprávu drahé. Hoci partner zo Zohoru prejavil záujem pomôcť aj v tejto záležitosti, možnosti jeho parkoviska by zďaleka nestačili,“ uviedla Grebeňová-Laczová. V spolupráci s hlavným mestom v rámci parkovacej politiky chce mestská časť pripraviť územie, kde by stáli nepojazdné autá s evidenčným číslom z centrálnej zóny v Petržalke.