AKTUALIZOVANÉ O 15:15

V Gabčíkove narazila loď

Nočný náraz remorkéra v Gabčíkove nepoškodil statiku hrádze.

BRATISLAVA. Na Vodnom diele Gabčíkovo loď narazila do svahu prívodného kanála. Nehoda tlačného remorkéra Michaela, ktorý dnes po polnoci narazil do svahu prívodného kanála Vodného diela Gabčíkovo, nepoškodila statiku hrádze, iba asfaltovo-betónový obal.

Novinárov o tom informoval minister životného prostredia Peter Žiga. Zároveň oznámil opatrenia, ktoré v súvislosti s nehodou prijal.

K nárazu plavidla do svahu prívodného kanála došlo približne päť minút po polnoci. Žiga informoval, že podľa doterajších zistení a šetrenia Štátnej plavebnej správy bol na vine kapitán lode, ktorý nehodu spôsobil svojou nepozornosťou. Okolo 3. hodiny nadránom urobili prieskum a obhliadku poškodeného miesta potápači Slovenského vodohospodárskeho podniku.

"Čo je dôležité, neprišlo k statickému poškodeniu hrádze, iba k poškodeniu asfaltovo-betónového tesnenia prívodného kanála," uviedol minister. "Na základe zistených skutočností sme prijali opatrenia na krátkodobé a trvalé riešenie následkov nehody."

Do piatka 7. septembra sa tesniacim prvkom utesní vzniknutý otvor na svahu a hladina vody v prívodnom kanáli sa krátkodobo zníži na minimálnu prevádzkovú hladinu. Súčasne sa budú podľa slov ministra vykonávať analýzy presiakových pomerov v telese hrádze. "Opravu, ktorá by mala priniesť trvalé riešenie vzniknutého poškodenia, vykonáme 11. septembra. Mala by trvať približne šesť hodín," uviedol minister s tým, že aj potom sa, samozrejme, budú monitorovať presiakové pomery v telese hrádze.

Doteraz posledná havária v Gabčíkove sa stala vlani 23. augusta, keď nákladná loď z Ukrajiny uviazla s rudou na plytčine s naplaveným štrkom v Gabčíkove, v plavebnom kilometri 37, pod vodným stupňom Čunovo. Nehodu zapríčinil kapitán lode. Aby mohla loď odplávať, bolo potrebné zvýšiť v zdrži Hrušov hladinu Dunaja. Dôvodom nedostatočného vyčistenia ramien rieky je nedostatok financií, ktoré má k dispozícii Slovenský vodohospodársky podnik, zodpovedný za čistenie koryta. Pre zlepšenie plavebných podmienok je potrebné koryto prehĺbiť, a tým ho rozšíriť, čím sa plavebná dráha stane bezpečnejšou.

Prehľad havárií v Gabčíkove:

11. februára 1994 - Tlačný remorkér Ukrajinskej lodnej plavby ZERNOGRAD pri manévrovaní vo vnútri pravej plavebnej komory v Gabčíkove sa krátko po polnoci poškodil a následne potopil v 11 metrov hlbokej vode. Pri havárii zomrel kapitán lode, za záhadných okolností, 14-členná posádka remorkéra sa stačila zachrániť. Neskôr vysvitlo, že kapitán spáchal samovraždu. Pri nehode boli poškodené vráta pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo (VDG).

27. marca 2002 - Do jedného z pilierov Starého mosta v Bratislave narazil rakúsky tlačný remorkér Grafenstein, ktorého posádka neodhadla jeho sily pri plavbe proti prúdu. Po nehode museli Starý most na určitý čas uzatvoriť.

5. septembra 2007 - Na rakúskej strane Dunaja pod kameňolomom v Devíne havarovala v dôsledku manévrovacej poruchy maďarská výletná loď Európa. Nikto z cestujúcich sa nezranil a neprišlo ani k úniku paliva do vody. Na Európe sa v čase havárie konala spoločenská párty za účasti niektorých slovenských a zahraničných prominentných hostí.

30. januára 2009 - Havarovanému súlodiu v plavebnom kanáli Vodného diela Gabčíkovo (VDG) hrozilo v dôsledku nebezpečného náklonu lode potopenie. Lode boli zviazané, zle uložený náklad vo vnútri plavidla spôsobil taký náklon, že sa mohli potopiť. Remorkéry sa napokon podarilo stabilizovať.

13. apríla 2011 - Štátna plavebná správa v Bratislave začala vyšetrovať zrážku nemeckej nákladnej lode Bavaria naloženej kukuricou a výletnej maltskej lode Victoria so 160 cestujúcimi na palube. K zrážke prišlo na plavebnej dráhe na 64. kilometri zdrže Hrušov vodného diela Gabčíkovo. Pasažieri vyviazli z havárie so šokom.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 431
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 570
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 875
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 740
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 749
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 865
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 945
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 838
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 819
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 616

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop