Stará Tržnica: Peniaze z fundraisingu a filantropia

Občianske združenie počíta s využitím Starej tržnice aj na charitatívne akcie.

Projekt Aliancie Stará tržnica počíta s hľadaním peňazí z verejných zdrojov, európskych peňazí a aj zo samofinancovania.

Filantropia

1. Fundraisingová stratégia – úvod

Hlavnou stratégiou pri financovaní projektu Mestské centrum Stará Tržnica bude snaha o diverzifikáciu zdrojov a tak zamedzenie závislosti na jednom spôsobe financovania. Zameriame sa na nasledovné:

o verejné zdroje

o štrukturálne fondy

o Európske komunitárne podporné programy

o súkromné zdroje

o samofinancovanie prevádzky.

Fundraising bude v prvej fáze zameraný najmä na financovanie nákladov na rekonštrukciu budovy (uvedenie budovy do prevádzky z hľadiska technického stavu). Samotná prevádzka budovy bude financovaná výnosmi z prenájmu a komerčných aktivít realizovaných v Starej Tržnici.

Stará Tržnica bude zastrešovať nezvykle široké spektrum aktivít (kultúrne podujatia, trhy, zelené technológie, služby verejnosti a podobne). Preto je prirodzené, že prevádzkovateľ Starej Tržnice bude odkázaný na spoluprácu s organizáciami širokého spektra zamerania.

Partnerstvá budú dôležité kvôli posilneniu odbornosti a zručností, vykrytiu aktivít v Starej Tržnici, ale aj kvôli fundraisingu. Partnerstvá s organizáciami aktívnymi v rôznych oblastiach, alebo sídliacimi v regiónoch Slovenska nám umožnia realizovať fundraising pri zdrojoch, ktoré sú nám v súčasnosti nedostupné (napr. v súčasnosti väčšina štrukturálnych zdrojov je momentálne nedostupná pre žiadateľov z Bratislavy)

2. Formy filantropickej podpory projektu

Projekt počíta s kombináciou nasledujúcich filantropických nástrojov a iných grantových zdrojov.

a. Daňová asignácia právnických osôb (PO)

Občianske združenie (OZ) Aliancia Stará tržnica sa môže uchádzať o 1,5% daňovú asignáciu právnických osôb v odhadovanom horizonte 8 rokov.

b. Daňová asignácia fyzických osôb (FO)

OZ sa môže tiež uchádzať každoročne o podporu fyzických osôb prostredníctvom 2% daňovej asignácie, alebo 3% za predpokladu, že daná FO zároveň dobrovoľnícky odpracuje pre OZ 40 hodín v danom roku. Od prijatia Zákona o dobrovoľníctve koncom roka 2011 v tomto mechanizme sa momentálne neočakávajú legislatívne zmeny, preto možno predpokladať, že pôjde o dlhodobý zdroj príjmu.

c. In-kind:

Táto forma filantropie zahŕňa dobrovoľníctvo (napr. v rámci projektu Dobrá krajina), odborné konzultácie, poskytnutie materiálu (napr. stavebného, kancelárskeho, výpočtovej techniky, komunikačných sietí) a mediálneho priestoru.

i. Dobrovoľníctvo

  • Dobrá krajina
  • pro bono konzultácie
  • poskytnutie materiálu, zariadení – väčšinou ide o formu firemnej filantropie
  • čas dobrovoľníkov na realizáciu projektu, najmä stavebných prác na budove

ii. Médiá

Médiá môžu poskytnúť priestor buď filantropicky, alebo bežne v rámci spravodajstva, najmä však publicistiky (rádio Regina, Staromestské noviny, SME – príloha Bratislava, bratislavské TV stanice, iné).

d. Sponzoring

Táto forma podpory bude patriť medzi kľúčové, predpokladá sa, že najmä zo strany firiem a médií. Pôjde o podporu ťažiskových aktivít mestského centra (kultúrne podujatia, trhy, zelené technológie, služby verejnosti).

e. Verejné zbierky a individuálne darcovstvo

i. DMS

OZ môže využiť mechanizmus DMS (darcovskej SMS) ako formu individuálneho darcovstva. Viac informácií na http://www.donorsforum.sk/forum-donorov-3/uvod/dms-home-3/uvod/.

ii. Ľudia ľuďom

Projekt môže tiež využiť portál Ľudia ľuďom (http://www.ludialudom.sk/) ako online nástroj individuálneho darcovstva.

iii. Vianoce v lete

Toto nové podujatie, ktoré malo premiéru v júni 2012, sa bude pravdepodobne každoročne opakovať, možno i viackrát do roka. Je to jednodňová možnosť verejnej zbierky.

iv. Iné

Predpokladáme realizáciu kultúrno-spoločenských podujatí, v rámci ktorých sa uskutoční aukcia, alebo benefičný koncert, prípadne celotýždenná akcia, či deň otvorených dverí Starej Tržnice.

NB:

V rámci samofinancovania plánujeme realizáciu verejnoprospešných, najmä osvetových aktivít, ako sú programy o histórii – podnikania, dobrovoľníctva, charity, samotnej Starej tržnice, komunitného rozvoja, urbanizmu, ochrany a tvorby životného prostredia, medzigeneračného spolužitia, aktívneho starnutia, aktívneho občianstva, a.i..

2. Formy filantropického využitia projektu

Jedným z kľúčových aspektov projektu je dlhodobá podpora rozvoja filantropie na Slovensku a v regióne.

Navrhované činnosti zahŕňajú:

a. Charitatívne akcie: bazáre, aukcie

b. Verejné zbierky: rotačný systém

c. Charity shop: second hand

d. Informačné centrum pre cudzincov žijúcich v Bratislave.

4. Záver:

Do reklamnej politiky môže zasahovať fakt, že niekedy nastáva konkurenčný stav – nemožnosť spolupráce so všetkými. Keďže však ide o filantropiu, táto forma poskytuje možnosť spolupracovať aj s firmami, ktoré si konkurujú v podnikateľskom prostredí, ale nie v neziskovom.

Túto spoluprácu vnímame na princípe „sme transparetní, oslovujeme všetkých, keďže v rámci filantropie firmy spolupracovať môžu, a nie sú v tom obchodní konkurenti.“

Vypracovali: Lucia Faltinová, Mirka Lachká

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 761
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 755
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 030
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 467
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 393
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 364
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 435
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 731
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 330
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop