SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Stará Tržnica: Peniaze z fundraisingu a filantropia

Občianske združenie počíta s využitím Starej tržnice aj na charitatívne akcie.

Projekt Aliancie Stará tržnica počíta s hľadaním peňazí z verejných zdrojov, európskych peňazí a aj zo samofinancovania.

Filantropia

1. Fundraisingová stratégia – úvod

Hlavnou stratégiou pri financovaní projektu Mestské centrum Stará Tržnica bude snaha o diverzifikáciu zdrojov a tak zamedzenie závislosti na jednom spôsobe financovania. Zameriame sa na nasledovné:

o verejné zdroje

o štrukturálne fondy

o Európske komunitárne podporné programy

o súkromné zdroje

o samofinancovanie prevádzky.

Skryť Vypnúť reklamu

Fundraising bude v prvej fáze zameraný najmä na financovanie nákladov na rekonštrukciu budovy (uvedenie budovy do prevádzky z hľadiska technického stavu). Samotná prevádzka budovy bude financovaná výnosmi z prenájmu a komerčných aktivít realizovaných v Starej Tržnici.

Stará Tržnica bude zastrešovať nezvykle široké spektrum aktivít (kultúrne podujatia, trhy, zelené technológie, služby verejnosti a podobne). Preto je prirodzené, že prevádzkovateľ Starej Tržnice bude odkázaný na spoluprácu s organizáciami širokého spektra zamerania.

Partnerstvá budú dôležité kvôli posilneniu odbornosti a zručností, vykrytiu aktivít v Starej Tržnici, ale aj kvôli fundraisingu. Partnerstvá s organizáciami aktívnymi v rôznych oblastiach, alebo sídliacimi v regiónoch Slovenska nám umožnia realizovať fundraising pri zdrojoch, ktoré sú nám v súčasnosti nedostupné (napr. v súčasnosti väčšina štrukturálnych zdrojov je momentálne nedostupná pre žiadateľov z Bratislavy)

Skryť Vypnúť reklamu

2. Formy filantropickej podpory projektu

Projekt počíta s kombináciou nasledujúcich filantropických nástrojov a iných grantových zdrojov.

a. Daňová asignácia právnických osôb (PO)

Občianske združenie (OZ) Aliancia Stará tržnica sa môže uchádzať o 1,5% daňovú asignáciu právnických osôb v odhadovanom horizonte 8 rokov.

b. Daňová asignácia fyzických osôb (FO)

OZ sa môže tiež uchádzať každoročne o podporu fyzických osôb prostredníctvom 2% daňovej asignácie, alebo 3% za predpokladu, že daná FO zároveň dobrovoľnícky odpracuje pre OZ 40 hodín v danom roku. Od prijatia Zákona o dobrovoľníctve koncom roka 2011 v tomto mechanizme sa momentálne neočakávajú legislatívne zmeny, preto možno predpokladať, že pôjde o dlhodobý zdroj príjmu.

c. In-kind:

Skryť Vypnúť reklamu

Táto forma filantropie zahŕňa dobrovoľníctvo (napr. v rámci projektu Dobrá krajina), odborné konzultácie, poskytnutie materiálu (napr. stavebného, kancelárskeho, výpočtovej techniky, komunikačných sietí) a mediálneho priestoru.

i. Dobrovoľníctvo

  • Dobrá krajina
  • pro bono konzultácie
  • poskytnutie materiálu, zariadení – väčšinou ide o formu firemnej filantropie
  • čas dobrovoľníkov na realizáciu projektu, najmä stavebných prác na budove

ii. Médiá

Médiá môžu poskytnúť priestor buď filantropicky, alebo bežne v rámci spravodajstva, najmä však publicistiky (rádio Regina, Staromestské noviny, SME – príloha Bratislava, bratislavské TV stanice, iné).

d. Sponzoring

Táto forma podpory bude patriť medzi kľúčové, predpokladá sa, že najmä zo strany firiem a médií. Pôjde o podporu ťažiskových aktivít mestského centra (kultúrne podujatia, trhy, zelené technológie, služby verejnosti).

e. Verejné zbierky a individuálne darcovstvo

i. DMS

OZ môže využiť mechanizmus DMS (darcovskej SMS) ako formu individuálneho darcovstva. Viac informácií na http://www.donorsforum.sk/forum-donorov-3/uvod/dms-home-3/uvod/.

ii. Ľudia ľuďom

Projekt môže tiež využiť portál Ľudia ľuďom (http://www.ludialudom.sk/) ako online nástroj individuálneho darcovstva.

iii. Vianoce v lete

Toto nové podujatie, ktoré malo premiéru v júni 2012, sa bude pravdepodobne každoročne opakovať, možno i viackrát do roka. Je to jednodňová možnosť verejnej zbierky.

iv. Iné

Predpokladáme realizáciu kultúrno-spoločenských podujatí, v rámci ktorých sa uskutoční aukcia, alebo benefičný koncert, prípadne celotýždenná akcia, či deň otvorených dverí Starej Tržnice.

NB:

V rámci samofinancovania plánujeme realizáciu verejnoprospešných, najmä osvetových aktivít, ako sú programy o histórii – podnikania, dobrovoľníctva, charity, samotnej Starej tržnice, komunitného rozvoja, urbanizmu, ochrany a tvorby životného prostredia, medzigeneračného spolužitia, aktívneho starnutia, aktívneho občianstva, a.i..

2. Formy filantropického využitia projektu

Jedným z kľúčových aspektov projektu je dlhodobá podpora rozvoja filantropie na Slovensku a v regióne.

Navrhované činnosti zahŕňajú:

a. Charitatívne akcie: bazáre, aukcie

b. Verejné zbierky: rotačný systém

c. Charity shop: second hand

d. Informačné centrum pre cudzincov žijúcich v Bratislave.

4. Záver:

Do reklamnej politiky môže zasahovať fakt, že niekedy nastáva konkurenčný stav – nemožnosť spolupráce so všetkými. Keďže však ide o filantropiu, táto forma poskytuje možnosť spolupracovať aj s firmami, ktoré si konkurujú v podnikateľskom prostredí, ale nie v neziskovom.

Túto spoluprácu vnímame na princípe „sme transparetní, oslovujeme všetkých, keďže v rámci filantropie firmy spolupracovať môžu, a nie sú v tom obchodní konkurenti.“

Vypracovali: Lucia Faltinová, Mirka Lachká

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 705
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 347
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 159
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 9 295
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 288
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 799
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 446
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 381
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 127
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 891
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu